تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اندونزی, راهنمای سفر

با جاهای دیدنی بالی معروف به جزیره خدایان بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی بالی اندونزی

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی بالی که یکی از جزایر کشور اندونزی و از مکانهای مهم گردشگری در دنیا بشمار می رود آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید تور بالی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

بالی جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که یکی از مراکز مهم گردشگری جهان به شمار می‌رود . بالی که معروف به جزیره خدایان می باشد ، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی می باشد .

این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم متصل کرده است . به همین خاطر دارای آب و هوای بسیار متفاوتی است . مثل بسیاری از جزایر دیگر اندونزی ، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که نام این جزیره را در فهرست بهترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بالی یکی از جذاب‌ ترین جزایر توریستی در دنیا است. با هر سلیقه‌ ای که به بالی سفر کنید، از جاذبه‌ های آن لذت خواهید برد. بالی پر از عطر و رنگ است. غرفه‌ های فروش غذاهای خیابانی و میوه‌ های استوایی، در خیابان‌ ها توجه مسافران را جلب می‌کند. موسیقی سنتی در بازارچه‌ ها نواخته می‌شود. در کنار شلوغی و همهمه‌ ی مناطق توریستی، طبیعت بالی هم بکر و آرام و بی‌ نظیر است. کوهستان‌ های جنگلی، کوه‌ های آتش‌ فشانی و آبشارهای دیدنی در گوشه و کنار بالی، گردشگران را به سوی خود می‌خواند. دوچرخه‌ سواران از مسیرهای سرسبز به مزارع پلکانی برنج می‌روند و از روستاهای زیبا و اهالی مهمان‌ نواز آنها دیدن می‌کنند.

اسپا و ماساژ در بالی با بهترین امکانات وجود دارد و البته قیمت مناسبی دارد. جاذبه‌ های مذهبی و معابد گوناگون، حال و هوای دیگری به سفر شما می‌دهند.  در مجموع هر آنچه که از یک سفر خارجی به یاد ماندنی در انتظار دارید، در سفر به بالی تجربه خواهید کرد. در ادامه شما را با مهم ترین جاهای دیدنی بالی آشنا خواهیم کرد

معبد تانا لوط (Pura Tanah Lot)

این معبد در ۲۰ کیلومتری شمال غربی کوتا، یکی از نمادین‌ترین معابد بالی است و به خاطر قرار گرفتن در کنار دریا در یک جزیره‌ی کوچک صخره‌ای، چشم‌اندازی بسیاری دیدنی دارد. امواج دریا با برخورد به صخره‌ها، محیطی دیدنی را ایجاد می‌کنند. برای اهالی بالی، این معبد یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی جزیره است. هر غروب، گردشگران زیادی از مناطق اطراف خود را به معبد می‌رسانند تا منظره‌ی غروب آفتاب پشت معبد را تماشا کنند که بسیار دیدنی است. این معبد در ابتدای قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. البته گردشگران خارجی نمی‌توانند وارد این معبد شوند اما در اطراف این معبد می‌توانید به گشت و گذار مشغول شوید و عکس‌های زیبایی از معبد و مناظر زیبای اطراف آن بیاندازید. بعد از دیدن بخش‌های مختلف معبد می‌توانید در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های صخره‌ای این منطقه استراحت کنید. در این کافه‌ها می‌توانید قهوه‌ی معروف کوپی لواک، گران‌ترین قهوه‌ی دنیا را امتحان کنید در حالی که حیوانات دوست داشتنی و دست آموز روی میزهای شما بالا و پایین می‌پرند.

از این معبد می‌توانید با عبور از مسیرهای زیبا با منظره‌های استوایی عبور کنید و خود را به معبد زیبای Batu Bolong برسانید که یکی دیگر از معباد دریایی بالی است. هنگام بازدید از معابد بالی حواستان را جمع کنید که لباس مناسب مکان‌های مذهبی بپوشید.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

کوه باتور (Mount Batur)

هر روز در بالی، عده‌‌ی زیادی از مردم، پیش از طلوع آفتاب، مسیر قله‌ی ۱۷۰۰ متری کوه باتور را در پیش می‌گیرند تا منظره‌ی زیبای طلوع آفتاب بر فراز پهنه‌ی رنگارنگ دامنه‌های کوه را تماشا کنند. این آتشفشان فعال که برای اهالی بالی مقدس است، در منطقه‌ی Kintamani در ارتفاعات مرکز بالی قرار دارد. با ماشین یک ساعت از یوبود فاصله دارد و کوه نوردی برای رسیدن به قله‌ی کوه و تماشای منظره‌ی طلوع آفتاب از بالای این قله، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های توریستی در بالی است. بالا رفتن از این کوه از طریق مسیرهای علامت‌گذاری شده، راحت است و حدودا دو تا سه ساعت زمان می‌برد. تورهای همراه با راهنما معمولا شامل صبحانه است که تخم‌مرغ‌های آن را در بخار آتش‌فشان می‌پزند! در روزهای صاف و آفتابی، چشم‌اندازهای این کوه و نواحی اطراف آن از جمله دریاچه‌ی باتور، که منبع اصلی آبیاری در جزیره است، بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

از وسایل ضروری که برای این گشت و گذار جذاب باید همراه ببرید، کفش‌های پیاده‌روی بادوام و لباس گرم است چون هوا قبل از طلوع آفتاب کمی خنک می‌شود. همچنین می‌توانید این گشت و گذار خود را با بازدید از یکی از مهم‌ترین معابد بالی تکمیل کنید. معبد Ulun Danu Batur در ساحل شمال غربی دریاچه قرار دارد. آب تنی درمانی در چشمه‌های آب گرم روستای Toya Bungkah در کنار دریاچه‌ی باتور، یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه است که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

Mount Batur
جاهای دیدنی بالی

معبد اولوواتو (Uluwatu)

این معبد بر فراز صخره‌های ساحلی واقع شده و یکی از مشهورترین معابد بالی است. یکی از دلایل شهرت و جذابیت این معبد، قرار گرفتن بر فراز صخره‌های شگفت‌آور است.در زبان اهالی بالی، Ulu به معنای بالا و نوک، Watu به معنای صخره است. اسمی که به زیبایی برای این معبد انتخاب شده است. بهترین زمان برای بازدید از این معبد، هنگام غروب آفتاب است زمانی که دریا و آسمان، در رنگ‌های خیره‌کننده‌ی غروب، می‌درخشند.

یافته‌های باستان‌شناسی در این منطقه، نشان می‌دهد که قدمت معبد به قرن دهم میلادی برمی‌گردد. اهالی اعتقاد دارند که این معبد، از اهالی جزیره در برابر ارواح شیطانی دریا حفاظت می‌کرده است. میمون‌ها در اطراف این معبد جست و خیز می‌کنند. هنگام بازدید مراقب اشیای همراه خود باشید. یک مسیر زیبا، از ورودی تا معبد وجود دارد که چشم‌اندازهایی نفس‌گیر و دیدنی دارد. فقط زائران هندو اجازه دارند که وارد معبد شوند. با وجود اینکه نمی‌توانید وارد معبد شوید، نباید این فرصت را از دست بدهید. تماشای منظره‌ی زیبای غروب و رقص‌های محلی که بیرون از معبد انجام می‌شود، ارزش بازدید دارد.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

جنگل میمون اوبود

جنگل میمون اوبود که با نام منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی جنگل مقدس میمون هم شناخته می‌شود، فقط ده دقیقه پیاده تا مرکز یوبود فاصله دارد. اگر عاشق عکاسی از حیوانات هستید حتما باید از این منطقه دیدن کنید. این محدوده‌ی حفاظت‌شده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه است که طرفداران فراوانی دارد. علاوه بر گونه‌های مختلف میمون و ماکاک، آنچه که در این منطقه توجهتان را جلب می‌کند، طبیعت جنگلی و زیبای آن است. مسیرهای پیاده‌روی سنگ‌فرش شده و پر پیچ و خم که از میان جنگل‌های انبوه می‌گذرند، در کنار تندیس‌های دیدنی و معباد قدیمی، حال و هوایی مرموز و جذاب به این منطقه‌ی توریستی می‌دهند. این جنگل جایی برای تماشای هم‌زیستی انسان و حیوانات است. علاوه بر این، برای تحقیق و مطالعه روی ماکاک‌ها و رفتارهای اجتماعی آنها در برخورد با انسان‌ها و با یکدیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاهان کم‌یاب و گونه‌های مختلف جانوری، این چنگل را به مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت و حیات وحش تبدیل کرده است.

در جنوب غربی جنگل، یکی از سه معبد این منطقه قرار دارد که قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. در اینجا هزاران میمون از درخت‌ها و دیوارها بالا می‌روند. در شمال غربی جنگل، معبد قدیمی Pura Beji قرار دارد که در کنار یک رود زیبا واقع شده است و منظره‌ای مرموز و رویایی را به وجود آورده است. هنگام بازدید از این جنگل مراقب وسایل خود باشید و با حیوانات تماس چشمی نداشته باشید یا به آنها لبخند نزنید چون ممکن است کوچک‌ترین حرکت شما، به عنوان نشانه‌ای از آزار و اذیت در نظر گرفته شود و به شما حمله کنند. بهتر است هیچ ماده‌ی غذایی همراه خود نبرید.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

مزارع پلکانی برنج

اگر تصاویر بالی را دیده باشید حتما، عکس‌های رنگارنگ مزارع پلکانی توجهتان را جلب کرده است. این مزارع دیدنی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بالی است که علاقه‌مندان به عکاسی از آنها استقبال می‌کنند. مزرعه‌ ی Tegallalang سی دقیقه با ماشین از یوبود فاصله دارد و یکی از مشهورترین مناطق بالی برای عکاسی است. زیبایی بی‌نهایت و مناظر نمادین این منطقه را حتما در عکس‌های سایت‌های گردشگری دیده‌اید. فراموش نکنید که بسیاری از محلی‌ها بابت اجازه‌ی ورود به مزارع و عبور از مسیرهای پیاده‌روی، از شما کمی هزینه می‌گیرند. یکی از بهترین روش‌ها برای لذت بردن از زیبایی خیره‌کننده‌ی چشم‌اندازها، نشستن در یکی از کافه‌ها و رستوران‌ها و خوردن غذا و نوشیدنی محلی حین تماشا کردن مناظر است.

مزرعه‌ی دیگر ۹۰ دقیقه با ماشین از یوبود فاصله دارد. این مزرعه به نام Jatiluwih بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع دامنه‌های کوهستان Batukaru را در بر می‌گیرد و از مزرعه‌ی Tegallalang، خلوت‌تر است. گردشگران کمتری در این مزرعه خواهید دید در نتیجه مسیرها خلوت‌تر و عبور از آنها ساده‌تر است. هر دوی این مزارع با شیوه‌های سنتی آبیاری به نام subak آبیاری می‌شوند که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و قدمت آن به قرن نهم برمی‌گردد.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

پارک آبی واتروبوم (Waterbom)

این پارک آبی جذاب و هیجان‌انگیز در مرکز منطقه‌ی کوتا قرار دارد و برای هر یک از اعضای خانواده، سرگرمی و تفریحی مناسب دارد. بچه‌ها می‌توانند در استخرهای مخصوص بازی کنند، از سرسره‌های آبی لذت ببرند و در رودخانه‌ی مصنوعی، هیجان را تجربه کنند. وسایل تفریحی متعددی چه برای بچه‌ها و چه بزرگترها در این پارک وجود دارد. پدرها و مادرها می‌توانند از امکاناتی چون ریلکسیشن و اسپا لذت ببرند. رستوران‌ها و کافه‌های مختلف این مجموعه، برای هر ذائقه و سلیقه، غذای لذیذی دارند. محیط اطراف این پارک با مناظر زیبای استوایی و جنگل‌های انبوه، به زیبایی طراحی شده است. گرمای یک روز استوایی را در این پارک آبی به تن استخرها و سایه‌های درختان بسپارید و از یک تفریح خانوادگی جذاب لذت ببرید.

جاهای دیدنی بالی اندونزی

معبد اولون دانو براتان (Ulun Danu Bratan)

ر یک جزیره‌ی کوچک در سواحل غربی دریاچه‌ی براتان، در ارتفاعات مرکزی بالی، یک معبد قرن هفدهمی به نام معبد اولون دانو براتان ساخته شده است که یکی از زیباترین مجموعه‌های مذهبی در بالی است. بازتاب تصویر این معبد زیبا، در آب دریاچه بسیار دیدنی است و زمانی که آب دریاچه بالا می‌آید، انگار که معبد در آب شناور است. دریاچه‌ی براتان یکی از منابع اصلی آب برای آبیاری مزارع و آب آشامیدنی است و این معبد به Dewi Danu، الهه‌ی دریا و دریاچه‌ها تقدیم شده است. یکی از ویژگی‌های این معبد، گنبدی بودایی در سمت چپ ورودی  اولین محوطه‌ی مجموعه است که تندیسی از بودا در حال مراقبه در آن مشاهده می‌شود. این تندیس نمادی از اعتقادات بودایی، اهالی هندوی بالی است. این معبد مقدس هندو، در آب و هوای آفتابی صبح قبل از اینکه اتوبوس‌های توریستی از راه برسند، بسیار دیدنی است وقتی که مه، فضای اطراف را در بر گرفته و محیطی سحرآمیز و زیبا ایجاد کرده است. یکی از تفریحات این منطقه، کرایه کردن قایق و گشت و گذار در دریاچه است.

یکی دیگر از دیدنی‌های بالی که در نزدیکی این معبد قرار دارد، باغ گیاه‌شناسی بالی است که ارزش سر زدن دارد. جنگل‌های بامبو و باغ‌های دیدنی بگونیا، ارکیده و گیاهان دارویی از بخش‌های جذاب این مجموعه است. در این مجموعه بخشی به نام پارک تریتاپ ادونچر (Treetop Adventure) وجود دارد که برای بچه‌ها ایده‌آل است. زیپ‌لاین، پل های معلق و تفریحات متعددی در این پارک وجود دارد.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

خرید در سمینیاک (Seminyak)

بالی به خاطر موقعیت‌ های خارق‌ العاده‌ی خرید و طراحان حرفه‌ای که دارد، مشهور است. بهترین محصولات با طرح‌های خاص را می‌توانید در خیابان‌های شلوغ منطقه‌ی سمینیاک خریداری کنید. در فروشگاه‌های شیک این منطقه می‌توانید محصولاتی مانند برترین تولیدات مد، لباس شنا و موج سواری، زیورآلات، لوازم منزل و هر آنچه که نیاز دارید بخرید. غیر از فروشگاه شیک، بازارچه‌های زیادی برپا می‌شوند که در غرفه‌های متعدد آنها این محصولات عرضه می‌شوند. بهترین برندهای مشهور داخلی در این منطقه نمایندگی دارند.

دو مرکز خرید اصلی این منطقه عبارت‌اند از سمینیاک اسکوئر (Seminyak Square) و سمینیام ویلیج (Seminyak Village). اما اگر دنبال محصولات ارزان‌تر هستید، در فروشگاه‌های کوچک‌تر در خیابان‌های باریک و پرپیچ و خم، با قیمت‌های مناسب‌تری مواجه می‌شوید. اگر اهل چانه زدن هستید در بازار محلی سمینیاک، می‌توانید انواع لباس، زیورآلات، منبت‌کاری و صنایع دستی را با قیمت بسیار مناسبی بخرید. بهترین رستوران‌ها و گالری‌های هنری در این منطقه پیدا می‌شوند.

ساحل کوتا (Kuta)

این ساحل بسیار شلوغ است. علاوه بر جمعیت گردشگران، فروشنده‌های دوره‌گرد که اصرار به فروش محصولات خود دارند، در گوشه و کنار به چشم می‌خورند اما با همه‌ی این حرف‌ها، این ساحل و سواحل سمینیاک و لژیان، از مشهورترین سواحل بالی هستند و برای موج‌سواران مبتدی بسیار مناسب‌اند. می‌توانید در کلاس‌های موج‌سواری شرکت کنید و وسایلی مثل وسایل موج سواری یا تخت‌های ساحلی را از همان‌جا کرایه کنید. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این ساحل وجود دارد. فروشنده‌های ساحلی، بهترین نوشیدنی‌های استوایی را می‌فروشند. البته سواحل خلوت‌تری هم در بالی پیدا می‌شوند ولی هر کدام از ساحل‌ها چه شلوغ چه خلوت، حال و هوای خاص خودشان را دارند.

جاهای دیدنی بالی اندونزی

جزایر Nusa

اگر می‌خواهید بالی را بدون ترافیک و جمعیت تجربه کنید، و آرامش واقعی آن را از نزدیک ببینید، این مقصد برای شما ایده‌آل است. از میان این سه جزیره، جزیره‌ی Nusa Lembongan مشهورتر است و به راحتی از طریق قایق در دسترس است. موج سواری، غواصی، قایق سواری و سایر تفریحات آبی و ساحلی در این منطقه وجود دارد. مناظر زیبای برخورد امواج به صخره‌های ساحلی، از زیباترین مناظری است که اینجا خواهید دید. هنوز هم بسیاری از اهالی این منطقه از طریق کشت جلبک دریایی زندگی خود را می‌گذرانند که مراحل آن را در سواحل می‌توانید تماشا کنید.

جزیره‌ی همسایه‌ی این جزیره یعنی Nusa Ceningan یک تالاب آبی زیبا دارد و به راحتی با قایق در دسترس است. صخره‌های دیدنی، غارها و مناطق حفاظت شده که میزبان پرنده‌های کمیاب است، از اصلی‌ترین جاذبه‌های این جزیره به شمار می‌روند. غواصی یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران در این منطقه است. اماکن اقامتی در این جزیره تنوع زیادی دارند؛ از خانه‌ها و کلبه‌های روستایی گرفته تا ویلاهای لوکس.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

دره‌ی Sidemen

این منطقه ۹۰ دقیقه با ماشین از یوبود فاصله دارد و در شمال شرقی آن واقع شده است. این دره‌ی زیبا و سرسبز که بالی زمان‌های دور قبل از توریستی شدن را به خاطر می‌آورد، یکی از دیدنی‌های جذاب بالی است. دهکده‌های کوچک و بزرگ در میان مزارع پلکانی برنج با چشم‌اندازی از یک کوه پوشیده در مه، گوشه‌ای از مناظر زیبای این منطقه است. مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه برای گردشگران، گشت و گذار در روستاهای کوچکی است که با مزارع برنج و دامنه‌های سرسبز احاطه شده‌اند و اهالی آنها هنوز هم به فعالیت‌های سنتی خود می‌پردازند.

علاوه بر این می‌توانید از مسیرهای زیبای کوهستانی، خودتان را به قله‌ی کوه Agung برسانید یا از میان مزارع پلکانی برنج عبور کنید و از دامنه‌های سرسبز و انبوه بگذرید و مزارع قوه و کاکائو را ببینید. یکی دیگر از فعالیت‌های تفریحی این منطقه، کلاس‌های یوگا، رودگردی و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مثل رقص‌های محلی و آموزش هنرهای سنتی مثل منبت‌کاری و بافت‌های سنتی است. در این منطقه اقامتگاه‌های خانگی و تخت خواب و صبحانه برای مسافرانی که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند، وجود دارد اما اگر از نظر مالی محدودیت ندارید، ویلاهای لوکس با چشم‌اندازهایی روبه مزارع برنج، انتخاب خوبی برای اقامت است.

آبشار  Sekumpul

در منطقه‌ی Singaraja در شمال بالی، آبشاری به نام Sekumpul وجود دارد که مجموعه‌ای از ۷ آبشار کوچک‌تر است. این آبشار از نظر بسیاری از اهالی، زیباترین آبشار بالی است. بسیاری از علاقه‌مندان به گشت و گذار در طبیعت و کوه‌نوردان، راهنمایان محلی را استخدام می‌کنند تا این مسیر سه تا چهار ساعته را طی کنند و از میان جنگل‌های انبوه، مزارع برنج و روستاها بگذرند. بعضی از قسمت‌های این مسیر، ممکن است سخت باشد و از یک رودخانه هم باید بگذرید، اما به محض اینکه به مقصد برسید، در آبهای خنک آبشار می‌توانید شنا کنید و خستگی از تن بیرون کنید. طی کردن این مسیر جذاب، یک ماجراجویی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به طبیعت است. اگر می‌خواهید جنبه‌های دیگر زندگی در بالی را دور از زرق و برق جاذبه‌های توریستی ببینید، حتما بازدید از این آبشار را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی

معبد تیرتا امپول (Tirta Empul Temple)

قدمت این معبد به سال ۹۶۰ میلادی برمی‌گردد؛ معبدی که در جنگل‌های انبوه استوایی در مرکز بالی قرار گرفته است و بهترین جا برای تماشای مراسم و آیین‌های مذهبی است. این مجموعه‌ی مذهبی مهم، یکی از آثار فرهنگی و طبیعی بالی است که به سه قسمت تقسیم شده است. بخش مرکزی این مجموعه، یک استخر مستطیل شکل بزرگ دارد که آب آن از چشمه‌های موجود در کوهستان تامین می‌شود. اهالی منطقه برای زیارت و عبادت به این معبد می‌روند و از آب این استخر برای اعمالی شبیه به وضو و مصارف درمانی استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید این مراسم و آیین مذهبی را امتحان کنید، حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید تا موجب بی‌احترامی به آداب و رسوم اهالی نشوید. باید با پوشش کامل وارد آب شوید و اگر اجازه‌ی ورود به شما ندادند، اصرار نکنید. مناظر اطراف معبد را بگردید و از دیدن زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. برای اینکه از جمعیت توریست‌ها و اتوبوس‌های توریستی فاصله بگیرید، صبح زود یا بعدازظهر را برای رفتن به این معبد انتخاب کنید.

جاهای دیدنی بالی اندونزی
جاهای دیدنی بالی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *