تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بوشهر

جاذبه های دیدنی بندر دیر | Dayyer 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی بندر دیر

بندر دَیّر مرکز شهرستان دیر در استان بوشهر ایران است که در جنوب استان بوشهر واقع شده‌است و با مرکز استان ۲۰۸ کیلومتر فاصله دارد، ساحل بندر دَیّر یکی از زیباترین مکانهای ساحل و دریا می‌باشد. سه اسکله اصلی معروف آن، صادر کننده و تامیین کننده ماهی و میگو به داخل و خارج کشور است. دیر بعنوان بزرگترین بندر صیادی ایران شهرت دارد.در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی بندر دیر بیشتر آشنا شوید.

ساحل زیبا و بکر دیر

بندر دیر به نسبت وسعت خود دارای یکی اززیباترین سواحل استان بوشهر است که در جنوب کشور کمتر ساحلی را می‌توان یافت که به وسعت سواحل دیر قابل استفاده و بکر و دیدنی باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای دیگر در آن به استراحت بپردازند.در این شهرستان مکانهای دیدنی زیبا و جذاب وجود دارد که از همه زیباتر ساحل بکر و زیبای این بندر در ساحل خلیج‌فارس می باشد.

جاهای دیدنی بندر دیر


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جزیره نخیلو

جزیره نخیلو بهشت پرندگان در استان بوشهر از نادرترین جزایر جهان و بی‌نظیرترین جزیره خاورمیانه در زمینه زادآوری پرندگان مهاجری دریایی است.این جزیره از جاذبه های بردخون، تحت حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد و به دلیل پوشش مناسب گیاهی، بستر ماسه‌های صدفی و خالی از سکنه بودن، محل ایده‌آلی برای تخم‌گذاری پرندگان تابستان گذر است.

جاهای دیدنی بندر دیر

مسجدجامع و قلعه بردستان

یکی دیگر از مکان های دیدنی و آثار تاریخی این شهرستان قلعه و مسجدجامع بردستان است که در پنج کیلومتری ورودی شهر دیر است . بنا بر روایات، ساخت این مسجد را به عمربن عبدالعزیز و قرون اولیه اسلامی نسبت‌ می‌دهند. کتیبه‌ی به‌ دست‌ آمده از این مسجد نشان‌ می‌دهد که در قرن هشت هجری و در سال ۸۵۲ و سپس در سال ۱۲۷۳ هجری‌ قمری توسط حیدرخان دشتی، این‌ بنا تعمیر شده است. در نزدیکی این مسجد، قبرستانی وجود دارد که بر اساس تاریخ سنگ قبرها مربوط به قرن چهار و پنج هجری است.

جاهای دیدنی بندر دیر

کوه نمک جاشک

کوه نمکی جاشک دیر، یکی از بزرگ ترین و فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است.گنبد جاشک در فاصله ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر قرار دارد ،این گنبد حد فاصل دو شهرستان دیر و دشتی همجوار روستای جاشک از توابع شهرستان دیر قراردارد.

جاهای دیدنی بندر دیر

امام زاده شاهزاده ابوالقاسم

حرم مطهر امامزاده شاه ابوالقاسم بربالای تپه ای در ده کیلومتری غرب شهر دیر در محور ساحلی دیر بوشهر و در یک کیلومتری از ساحل زیبای خلیج فارس واقع شده است.

جاهای دیدنی بندر دیر

مزارع سرسبزگوجه فرنگی

مزارع زیبای محصول گوجه فرنگی بوته ای و درختی که در مسیر بزرگ راه سیراف در شهر آبدان، دوراهک و روستای لمبدان و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان است.

جاهای دیدنی بندر دیر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *