تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هرمزگان

جاهای دیدنی بندر لنگه | Bandar Lengeh 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی بندر لنگه

بندر لنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان ایران است. این شهر مرکز شهرستان بندر لنگه و یکی از بنادر مهم جنوب کشور است. فاصله بندر لنگه تا شهر لار ۲۸۰ کیلومتر و تا بندر عباس ۱۹۲ کیلومتر و تا بوشهر ۴۲۰ کیلومتر و تا شهر بستک ۱۷۰ کیلومتر است. هوای شهر بندر لنگه مانند سایر شهرهای ساحلی مرطوب و در تابستان گرم است.در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی بندر لنگه بیشتر آشنا شوید .

عمارت فکری

بنای عمارت فکری توسط یکی از تجار معروف بندرلنگه به نام مرحوم حاج عبدالواحد فکری احداث شده است. این بنا با بادگیری های بلند و زیبای خود یکی از الگوهای اصلی معماری جنوب محسوب می شود.

جاهای دیدنی بندر لنگه


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بندر کنگ 

بندر کنگ در 6 کیلومتری شرق بندر لنگه قرار دارد. فاصله بندرکنگ تا بندرعباس 165 کیلومتر است. منطقه‌ای گسترده‌ ای است از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران. بیشتر اهالی کنگ شافعی مذهب و فارسی زبان هستند و با لهجه بندری صحبت می کنند .

جاهای دیدنی بندر لنگه

مسجد ملک بن عباس

مسجد ملک بن عباس واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .به دستور محمد بن عباس بحرینی برای سید محمد عالم ساخته شد . این مسجد به جای مسجدی قدیمی تر در همان مکان ساخته شده ، بنای مسجد از دوره ی صفویه و مسجد کنونی متعلق به دوره ی قاجار است . مناره این مسجد در سال ۱۲۳۷ شمسی ساخته شد . مناره بن عباس واقعا زیبا و دیدنی است و کاشیکاری های جالبی دارد و شبستانی بزرگ با طاق های کلیل و گچ بری های زیبا و یک مناره ی جالب و منحصر بنحصر به فرد ۳۲ متر ارتفاع دار دارد.جاهای دیدنی بندر لنگه

قلعه لشتان

قلعه لشتان نام قلعه‌ای است بر فراز کوه «شاهینکوه» در بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه است ، «قلعه لشتان» در شش کیلومتری شمال شرقی شهرستان بندر لنگه ودر شمال روستای بارچاه واقع شده‌است.تاریخ بنای این قلعه به سدهٔ نهم هجری بر می‌گردد ، قلعه لشتان در دوران گذشته و در جنگ های محلی نقش مهمی داشته ‌است ،  آثار این قلعه هنوز در لب دریا و نزدیکی شهر کنگ باقی مانده ‌است و نزد مردم واهالی منطقه بنام «قـَلعُـوْ» معروف است.جاهای دیدنی بندر لنگه

قلعه شیخ سلطان

قلعه شیخ سلطان از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران به شمار می‌رود. قلعه مغویه یا قلعه شیخ سلطان متعلق به شیخ سلطان المرزوقی یکی از حکمرانان منطقه و رییس قبیله المرازیق و حاکم مغویه بوده است. آن‌طور که بر می‌آید ساخت این بنا در سال ۱۳۲۱ هجری قمری پایان یافته است. بنای قلعه در ۲ طبقه و در قسمت‌هایی هم در ۳ طبقه ساخته شده و دارای تعداد زیادی اتاق به همراه حمام سنتی، یک برج نگهبانی و ۲ بادگیر است. ساختمان قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده که قدمت حیاط اندرونی از بیرونی بیشتر تخمین زده می‌شود.جاهای دیدنی بندر لنگه

بیابان سایه خوش

منطقه بیابانی سایه خوش در استان هرمزگان واقع است. این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج فارس از سواحل بسیار زیبایی برخوردار است. همچنین وجود نخلستانهای فراوان در این منطقه بر زیباییهای آن افزوده است. روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. از آثار باستانی روستا می توان به بندحسن و کاروانسرای صفوی که محل استراحتگاه کاروانیان بوده اشاره کرد.

جاهای دیدنی بندر لنگه
جاهای دیدنی بندر لنگه

آبشار پلکانی بدو

آبشار بدو یکی از مکان های دیدنی در بندر لنگه است که بخش شمالی روستای لمزان قرار دارد. این آبشار در ۵۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس قرار دارد و عده ای آن را به نان سرچشمه می شناسند. این آبشار به صورت پلکانی به سمت پایین حرکت می کند. دسترسی به بخش خشکی این آبشار از طریق روستای لمزان صورت می پذیرد. شکل پلکانی این آبشار سبب شد تا مناظر زیبایی در این بخش خلق شود.

جاهای دیدنی بندر لنگه


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *