تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کردستان

جاهای دیدنی دیواندره کردستان را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی دیواندره کردستان

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی دیواندره که یکی از شهرهای واقع در استان کردستان است آشنا خواهیم کرد. پس اگر برنامه مسافرت به استان کردستان را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره شهرستان دیواندره بدانید :

دیواندره یکی از شهرستان های واقع در غرب کشور و شمال استان کردستان می باشد که در فاصله 100 کیلومتری از مرکز این استان ( شهر سنندج ) قرار دارد. به علت وجود دشت های بسیار وسیع اوباتو و سارال در این شهرستان، دیواندره را مرکز اصلی تولید گندم و دامداری استان کردستان تبدیل کرده است و این فعالیتها در زندگی مردم این منطقه نقش اساسی دارد. این شهرستان از نظر آب و هوایی یکی از مناطق سردسیر و برفگیر کشور محسوب می‌شود. مردم این شهرستان به زبان کردی با لهجه اردلانی تکلم می‌کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دهکده سارال

دهکده سارال یکی از زیباترین جاهای دیدنی دیواندره می باشد این منطقه جزو بهترین مقاصد اکوتوریسم در ایران به حساب می آید . بنابر نظر بسیاری از گردشگرانی که در فروردین و اردیبهشت به سارال و دیواندره سفر کرده‌اند، دشت سارال در فصل بهار به دشت بهشت تشبیه شده است. دشت‌ های پر گل و صدای نغمه ‌سرایی پرندگان و قناریان دشت ‌نشین و البته چشمه‌ های جوشان و مردم مهمان ‌نواز کرد که همگی صمیمی و خونگرم هستند، اینجا را به بهشت روی زمین بدل کرده‌اند. دهستان سارال یکی از محبوب‌ ترین جاهای دیدنی دیواندره به شمار می‌رود که وجود مرتع‌ های سرسبز و خوش‌ آب و هوا آن را به مکانی دلپذیر برای تفریح و گذراندن تعطیلات بدل کرده است.

جاهای دیدنی دیواندره کردستان

غار باستانی کرفتو

غار کرفتو که از نوع غارهای آهکی می باشد و در فاصله 70 کیلومتر شمال غرب شهرستان دیواندره قرار دارد و از مکان های دیدنی دیواندره نیز به حساب می آید. این غار مربوط به دوران سوم زمین شناسی می باشد که بخش های از آن دست کند است و کتیبه ها و آثار تاریخی که از دورن آن کشف شده است مربوط به دوران بیش از تاریخ و سده 3 می باشد. غار کرفتو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ با شماره ثبت ۳۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است

جاهای دیدنی دیواندره کردستان

کوهستان چهل چشمه

چهل ‌چشمه یا چل ‌چمه نام کوهی مرتفع در استان کردستان است که مجموعه ‌ای بی‌نظیر از گیاهان دارویی را در خود جای داده است. بافت این کوه ریزشی و فرسایشی است و هنوز تثبیت نشده و رودهای زیادی مانند قزل‌اوزن، سیروان ، خورخوره و زرینه‌ رود از آن سرچشمه می‌ گیرند.

جاهای دیدنی دیواندره کردستان

از دیگر جاهای دیدنی دیواند دره میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

غار باش قشلاق : غار باش قشلاق در 40  کیلومتری شمال شرق دیواندره  در دل طبیعت دست نخورده روستای زیبا به همین نام قرار گرفته است.

غار قالوجه : این غار در روستایی به همین نام در محور جغرافیایی دیواندره قرار گرفته و از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه به شمار می رود.

منطقه شکار ممنوع زرینه اباتو : این منطقه به مساحت 24000 هکتار در 16 کیلومتری شمال دیواندره زیستگاه مناسبی جهت گونه‌ پرنده حمایت شده و رو به انقراض میش‌ مرغ می‌باشد. در این منطقه شما می‌توانید زیباترین عکس ‌های طبیعت‌ را از برخی گونه ‌های نادر و رو به انقراض جانوری بردارید که حتما خیلی ارزشمند خواهند بود.

روستای درون : با توجه به قرار گرفتن این روستا در کنار رودخانه قزل اوزن، چشم انداز و طبیعت بسیار زیبایی در این روستا وجود دارد که معمولا اهالی این روستا و روستاهای اطراف و حتی جای جای استان کردستان برای تفریح به این روستا مراجعه می کنند.روستای درون در ۲۵ کیلومتری شهرستان دیواندره قرار گرفته است


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *