تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان جنوبی

جاهای دیدنی سرایان در استان خراسان جنوبی را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی سرایان | استان خراسان جنوبی

در این مقاله از معرفی جاذبه های گردشگری استان خراسان جنوبی تصمیم گرفیتم تا شما را با جاهای دیدنی سرایان که یکی از شهرهای واقع در شمال غربی این استان و 160 کیلومتری بیرجند است آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به استان خراسان جنوبی را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه شوید.

مختصری درباره شهرستان سرایان بدایند :

شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان (شهر بیرجند)، در فاصله ۴۰ کیلومتری شرق شهر فردوس و در دشتی هموار در حاشیه کویر، در دامنه جنوب غربی رشته کوه زابری معروف به شتران واقع شده‌ است. در سفر به شهر سرایان فراموش نکنید که غذاهای محلی این شهر مخصوصاً اشکنه و بلغور‌پلو را نوش جان کنید. در ادامه از جاهای دیدنی سرایان و جاذبه های گردشگری سرایان بیشتر می‌گوییم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کویر سه قلعه |بهشت منجمان ایران

کویر سه قلعه یکی از منحصر به فردترین کویر‌های شرق کشور است که در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز بخش سه قلعه و ۵۵ کیلومتری از مرکز شهرستان سرایان قرار دارد.جغرافیای سه قلعه به گونه‌ای است که در مسیر جریان گرد و غبار محلی قرار ندارد و افق دید باز و حدود صفر درجه در محل رصدگاه، امنیت بالای منطقه، دارا بودن جاذبه‌های کویری زیبا و استثنایی شامل تپه‌های ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک، دق (زمینی کاملاً صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست) این منطقه را به عنوان جاذبه‌ای دیدنی و منحصر در منطقه معرفی می‌کند.

غار بتون

این غار که هنوز ناشناخته باقی مانده است برای ورود به آن باید از تجهیزات کوهنوردی استفاده کرد. در داخل این غار آب قابل آشامیدن و بسیار سرد جاری است، قندیل های زیبا و آهکی و بی انتها بودن از شگفتی های غار بتون سرایان محسوب می شود که هنوز انتهای آن کشف نشده است.

جاهای دیدنی سرایان

کاروانسرای سرایان

کاروان‌سرای سرایان، که به رباط شاه عباسی هم معروف است، در بافت تاریخی شهر سرایان  قرار دارد. قدمت این کاروان‌سرا متعلق به دوران صفویه است و در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده.

جاهای دیدنی سرایان

آرامگاه تورانشاه

آرامگاه تورانشاه سرایان دارای ورودی یک طاق است و پس از ورودی، فضای داخلی آرامگاه یا گنبدخانه دیده می‌شود. گنبد مذکور به شیوه عرقچین با کمک فیلپوش‌های کوچکی که فضای هشت‌ضلعی را به دایره نزدیک کرده‌اند، بنا شده است. قدمت این بنا بر اساس مدارک موجود به احتمال فراوان به دوره تیموری بازمی‌گردد.

جاهای دیدنی سرایان

آبشارهای دره سبز رود

آبشارهای دره سبز رود واقع در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان سرایان، یکی از منطق دیدنی و ییلاقی در استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود. این آبشارها که به صورت پلکانی در مسیری به طول حدود دو کیلومتر قرار گرفته‌اند، در راهی بسیار صعب‌العبور و در عین حال زیبا واقع شده‌اند که جز با امکانات و تجهیزات کوهنوردی نمی توان آن‌ها را بازدید کرد. در این منطقه حدود ۱۹ آبشار وجود دارد که ارتفاع آنها بین ۵.۱ تا ۱۸ متر متغیر است و حوضچه‌های پای هر آبشار عمقی بین نیم تا دو متر دارند. آبشارهای دره سبز رود سرایان در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شدند.

جاهای دیدنی سرایان


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *