تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خوزستان

گشت و گذاری در شهر سوسنگرد | Susangerd 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی سوسنگرد

سوسَنگِرد شهری است در شهرستان دشت آزادگان که در استان خوزستان قرار گرفته‌ است. شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان و مهمترین شهر آن است، فاصله شهر سوسنگرد تا اهواز ۵۵ و تا بستان ۲۸ کیلومتر است، رودخانه کرخه از شمال آن می‌گذرد و شعبه‌ای از کرخه نیز از داخل شهر عبور کرده و در غرب و جنوب غربی شهر دو رود سابله و مالکیه از آن منشعب می‌شوند.در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی سوسنگرد بیشتر آشنا شوید.

مردم

مردم این شهر عرب و پیشه عمده مردم کشاورزی می‌باشد. از جمله طوایف ساکن در شهر می‌توان از بنی طرف (طایفه‌ای بزرگ و شامل)، آلبویلال (جلالی)، بنی ساله، دحیمی، حمودی، بیت داغر، حریزات (حریزاوی)، نیس (مدحج)، مرمض، ابواعبید، سواری، سادات، زبیدات، ابو چلده، سواعد، بیت حردان، بیت مهاوی.شرفی و نگراوی وعبیات والبوحرز و مزرعه و طایفه بزرگ بنی اسد (اسدی و سداوی و بیت جویدر )را می‌توان نام برد.

مراکز تفریحی شهر

پارک ورودی شهر، پارک مرکزی شهر که از اماکن تاریخی – تفریحی این شهر محسوب می‌گردد و ساحل رودخانه کرخه از مهمترین مراکز تفریحی و گذراندن اوقات فراغت می‌باشند.جاهای دیدنی سوسنگرد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مضیف بردیه سوسنگرد

میهمان خانواده ی حیدری در روستای سوسنگرد شوید. مضیف بردیه سه سالی ست که بنا به رسم قدیمی عرب ها در این روستا بنا شده است.عرب ها در زمانی نه چندان دور برای میزبانی از میهمانان خود، مضیف هایی خارج از خانه بنا می نهادند که تمامی سازه های آن از نی بوده است. مضیف در نداشته و رو به قبله بوده و میهمانان برای ورود بایستی کمی خم شوند.یکی از مهمترین مراسمی که در مضیف برگزار می شود، مراسم قهوه خوری است که بعد از نهار برگزار می شود. در این مراسم که آداب خاصی دارد، بعد از نوشیدن فنجان نخست چنانچه تمایل نداشته باشید فنجان را تکان دهید. اگر این رسم را فراموش کنید اجبار به نوشیدن فنجان دوم خواهید داشت.”فنیان” فنجان مخصوص عرب هاست که همه مهمانان با آن قهوه می نوشند. پذیرایی قهوه از سمت راست مضیف شروع می شودو کسیکه قهوه تعارف می کند، قهوه تعارف میکند فنجان را با دست راست می گیرد و مهمان باید آن را با دست راست بگیرید و بدون آنکه زمین بگذارد آن را بنوشد. اگر کسی سه بار فنیان را بدون حرکت به میزبان دهد و سه بار قهوه بنوشد، یعنی اینکه برای حل مشکلش نزد شیخ یا صاحب مضیف آمده تا وی مشکلش را حل کند. جاهای دیدنی سوسنگرد

شهر سوسنگرد بدلیل موقیعیت منطقه ای که داشته و تحمل جنگ تحمیلی ایران و عراق و از آنجایی که این شهر مدتی در حصر کشور عراق بوده است از جاهای دیدنی زیادی بهرمند نیست، اما اهالی این شهر اوقات فراغت خود را در پارک های جنگلی سوسنگرد و پارک ساحلی سوسنگرد(شهید سبهانی) میگذرانند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *