تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز

جاهای دیدنی شیراز برای کودکان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای تفریحی شیراز برای کودکان

زمانی که شیراز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و مسافرت با خانواده‌ها برگزیده می‌شود، بی‌شک اولین جاذبه گردشگری که در ذهن این افراد نقش می‌بندد آرامگاه حافظ خواهد بود؛ اما اگر فرزند کوچک دارید بهتر است در زمان سفر به شیراز کودکان را نیز فراموش نکرده و سعی نمایید تا برای بازدید از جاهای دیدنی شیراز برای کودکان نیز اقدام کنید. توجه داشته باشید که شهر شیراز با‌توجه به تمام آثار تاریخی و فرهنگی‌ که ممکن است برای کودکان خیلی جالب نباشد، جهت لذت بردن و تفریح کودکان مکان‌های جذابی را در خود جای داده و پیشنهاد می‌شود تا در هنگام سفر این مکان‌ ها را از قلم نیندازید تا بتوانید هیجان بیشتری را برای کودکان به ارمغال بیاورید و یک خاطره بسیار لذت‌ بخش را در ذهن آن‌ ها ثبت کنید.

شهربازی گاندو

همه ما می‌دانیم که کودکان علاقه بسیار زیادی به شهربازی دارند و حتی علاقه‌مند هستند تا در هنگام سفر نیز برای بازی به این مکان بروند. در شهر شیراز یک شهربازی با نام گاندو وجود داشته که در شمار جاهای دیدنی شیراز برای کودکان قرار دارد. شهربازی گاندو در واقع یکی از قطب‌های گردشگری شهر شیراز محسوب می‌شود که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. شهربازی گاندو در بالاترین طبقه مرکز خرید زیتون در این شهر قرار گرفته و این مکان در سال 1391 تاسیس شده است.

باتوجه به این موضوع درخواهیم یافت که این شهربازی در شمار بناهای تازه تاسیس شده قرار دارد. اگر به‌دنبال ساختن یک روز هیجان‌انگیز برای کودک خود هستید، شهربازی گاندو دقیقاً گزینه‌ای مناسب برای دستیابی به این امر خواهد بود. بهتر است بدانید که اولین شهربازی سرپوشیده در شهر شیراز شهربازی گاندو نام داشته که وسعتی در حدود 400 مترمربع دارد. فضای بسیار بزرگ این شهربازی موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها آن را انتخاب کنند و یک روز بسیار شاد و پرانرژی را در این محیط پشت سر بگذارند. شاید با خود بیندیشید که وسایل بازی در این مکان تنها برای کودکان مناسب است؛ اما اینچنین نیست.

به‌طور کلی در شهربازی گاندو وسایلی نظیر بازی‌های مسابقه‌ای، بازی‌های هدف‌گیری، 2 لاین بولینگ، قطار کودک، ماشین برقی، چرخ‌وفلک کودک، دستگاه قدرت سنج، دستگاه‌های جایزه‌ای و دیگر سرگرمی‌ها قرار داده شده‌اند. به همین دلیل این مکان در شمار جاهای دیدنی شیراز برای کودکان و دیگر رده‌های سنی قرار گرفته است. در شهربازی گاندو می‌توانید از دیگر خدماتی که در فود کورت، کافی شاپ و رستوران آن ارائه می‌شوند نیز استفاده کنید و از سفر خود لذت ببرید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی شیراز برای کودکان

پارک لونا

هنگامی که به‌دنبال لیستی از جاهای دیدنی شیراز برای کودکان هستید احتمال این‌که نام پارک لونا را نشنیده باشید بسیار کم است. این پارک در قسمت شمالی شهر شیراز قرار داشته و به‌طور دقیق‌تر در کنار دروازه قرآن شیراز که یکی از نمادهای شهر شیراز محسوب می‌شود جای گرفته است. در هنگام صحبت در رابطه با لونا پارک باید به این موضوع توجه نمود که علاوه‌بر خوش آب‌وهوا بودن این پارک و قرار گرفتن آن در بخش کوهستانی شیراز، می‌توانید در این مکان مهیج‌ترین تفریح‌ها را تجربه کنید و این مکان برای کودکان نیز بسیار مناسب خواهد بود.

در رابطه با تاریخچه پارک لونا باید گفت که این پارک در حدود 30 سال قبل بنا گردید. زمانی که از پارک لونا صحبت می‌شود افراد ساکن شیراز می‌گویند که این پارک به عنوان اولین پارکی است که در آن از وسایل‌ سرگرم‌کننده جهت بازی کودکان و نوجوانان استفاده شد.

خانواده‌هایی که قصد ساختن یک روز لذت‌بخش برای کودکان خود دارند، در هنگام سفر به شهر شیراز می‌توانند از وسایلی که کم خطر در شهربازی لونا مانند قلعه بادی بهره‌مند شوند. توجه داشته باشید که تفریحات در پارک لونا تنها به کودکان محدود نمی‌شوند و در این پارک قسمتی سرپوشیده نیز برای بانوان در نظر گرفته شده تا در آن به تفریح بپردازند. در پارک لونا شما می‌توانید از وسایلی همچون پینت بال، چرخ‌وفلک، لیزر تگ، حریم وحشت، قلعه بادی، بازی‌های تکان‌دهنده و دیگر بازی‌های مهیج استفاده کنید.

بهتر است از این موضوع اطلاع داشته باشید که بهترین زمان بازدید از پارک لونا به‌دلیل هوای کوهستانی آن در فصول بهار یا پاییز است. پارک لونا در زمستان تعطیل بوده و در دیگر ماه‌های سال از ساعت 8 صبح تا 12 شب پذیرای گردشگران خواهد بود. برای رسیدن به پارک لونا باید به بزرگراه جمهوری اسلامی بروید و سپس وارد بلوار آیت‌الله ربانی شوید و با رسیدن به دروازه قرآن می‌توانید این پارک را مشاهده کنید.

جاهای دیدنی شیراز برای کودکان

پارک جنت

اگر به‌دنبال جاهای دیدنی شیراز برای کودکان هستید بهتر است کمی بیشتر با پارک جنت آشنا شوید. پارک جنت یکی از قدیمی‌ترین باغ‌ها در شهر شیراز است که آب‌وهوای بسیار خوب آن باعث می‌شود تا کودکان در کنار خانواده نهایت لذت را از این مکان تفریحی برده و یک روز خاطره‌انگیز را برای آن‌ها رقم بزند. در واقع قدمت این باغ به دوره قاجار بازمی‌گردد و بازسازی‌های انجام شده در این پارک سبب گردیده تا این مکان با روزهای اولیه پس از ساخت کمی متفاوت‌تر باشد.

به‌طور مثال در گذشته در این پارک یک کاخ جای گرفته بود که اکنون گردشگران از دیدن این کاخ بی‌نصیب هستند. با رفتن به این پارک می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ به این معنا که هم افراد بزرگسال می‌توانند از قدمت و زیبایی این پارک اطلاع یابند و هم کودکان در آن مشغول به بازی و سرگرمی شوند. مساحت باغ جنت شیراز 54 هکتار است و امروزه بازسازی‌های انجام شده این امکان را به گردشگران می‌دهد تا نیمی از آن را بازدید کنند.

هنگامی که برای بازدید از پارک جنت مراجعه کرده‌اید می‌توانید از انبوهی از درختان کاج و سرو بلند دیدن فرمایید و همچنین آب‌نماهای زیادی در این باغ قرار گرفته‌اند که می‌توانید همراه با خانواده از دیدن این مناظر لذت ببرید. بهتر است در این هنگام با امکانات باغ جنت نیز آشنا شوید تا در زمان مراجعه به این باغ بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. پیاده‌روی در محوطه باغ و استفاده از پیست دوچرخه سواری از جمله امکاناتی هستند که افراد در زمان مراحعه به پارک جنت می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

یکی دیگر از امکانات موجود در پارک جنت در فصل نوروز، برپا کردن کمپ‌های رفاهی برای مسافران است. برای رفتن به پارک جنت می‌توانید خود را به بلوار امیرکبیر برسانید و وارد این محوطه بسیار زیبا شوید. استخر و وسایل بازی موجود در پارک جنت نیز از دیگر خدماتی به‌شمار می‌روند که افراد می‌توانند در زمان مراجعه از آن‌ها استفاده نمایند.

جاهای دیدنی شیراز برای کودکان

مجموعه تفریحی کوثر

مجموعه تفریحی کوثر نیز در شمار جاهای دیدنی شیراز برای کودکان قرار داشته و علاوه‌بر کودکان، افراد بزرگسال نیز می‌توانند ساعات خوشی را در این محیط تجربه کنند. مجموعه تفریحی کوثر فعالیت خود را از سال 1374 آغاز کرده و از آن زمان تا به امروز توانسته عنوان یکی از بهترین تفریحگاه‌ها در شهر شیراز را از آن خود کند. بهتر است بدانید که اولویت اصلی این مجموعه حفظ بهداشت و سلامتی گردشگرانی است که از این مکان بازدید می‌نمایند. در این راستا نیز فعالیت‌های گوناگونی انجام گرفته که سبب شده اداره کل بهداشت استان شیراز به این مجموعه لوح تقدیر اهدا نماید.

امکانات مورد استفاده در مجموعه تفریحی کوثر به ترتیب سرسره‌های هیجان‌انگیز، استخر و ژیمناستیک، توپ موج، وسایل بازی برای کودکان، سونا، جکوزی، چاله‌های فضایی، کافی شاپ، ایستگاه‌های ماساژ، ایستگاه‌های آبمیوه، سالن بدنسازی، موسیقی زیرآب، بیلیارد و اسنوکر، فروشگاه ورزشی، فوتبال دستی و ورزش‌های رزمی هستند. با توجه به لیست امکانات این مجموعه درمی‌یابیم که علاوه بر کودکان این مجموعه برای بزرگسالان نیز جزء بهترین تفریح‌ها به شمار می‌رود.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه فرهنگی کوثر لازم به ذکر است که وسعت این مجموعه به 2200 مترمربع می‌رسد و این مجموعه در دامنه‌های کوه دراک یعنی قسمت غربی شهر شیراز قرار دارد. برای رفتن به مجموعه فرهنگی کوثر می‌توان با استفاده از تاکسی یا وسیله نقلیه شخصی به این مجموعه مراجعه کرد. این تفریحگاه در روزهای زوج و جمعه از ساعت 14:30 الی 19 پذیرای آقایان است. بانوان نیز می‌توانند در روزهای فرد از ساعت 13 الی 17:30 و در روز جمعه از ساعت 8:30 الی 10 به این مجموعه مراجعه نمایند.

جاهای دیدنی شیراز برای کودکان

کلام آخر

هنگامی که خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند به شهر شیراز سفر کنند شاید بر این باور باشند که در این شهر باید تنها از مکان‌های تاریخی و فرهنگی دیدن نمایند. همچنین این افراد این دغدغه را دارند که با مراجعه به کدام مکان‌ها می‌توانند این امکان را برای کودکان خود فراهم سازند تا از سفر خود لذت ببرند. با اطلاع از جاهای دیدنی شیراز برای کودکان خانواده‌ها این اطمینان را خواهند داشت تا در هنگام سفر به این شهر خاطره‌ای خوش در ذهن کودکان باقی ‌بماند. همچنین این مکان‌ها افراد را بیشتر ترقیب می‌کنند تا برای سفر شهر شیراز را برگزینند.

جاهای دیدنی شیراز برای کودکان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *