تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, زنجان

جاهای دیدنی صائین قلعه، زنجان را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی صائین قلعه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی زنجان تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی صائین قلعه که یکی از شهر های این استان و با جاذبه های طبیعی بسیار است بیشتر آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به استان زنجان دارید در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی صائین قلعه آشنا شوید

مختصری درباره شهرستان صائین قلعه بدانید :

یکی از شهرستان های استان زنجان می باشد که در فاصله حدودا 65 کیلومتری از مرکز این استان قرار دارد.به دلیل تاریخ دیرین صائین قلعه، محوطه و آثار باستانی متعددی در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورد که بسیاری از آنها اکتشاف نشده و از آن جمله می‌توان به تپه باستانی علی یورد، تپه باستانی موجود در محوطه امامزاد یحیی، محوطه قدیمی طالیب ایوانی (ایوان طالب)، حوض باستانی گاودره. همچنین بقعه‌های متبرکه چند امامزاده از جمله امامزداه یعقوب، امام زاده یحیی، ینگه امام (سارا و قاسم)، امامزداه عبدالله اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

امامزاد یحیی

در قلب قسمت مسکونی شهرک صائین قلعه بر روی یک سایت تاریخی، بقعه ­ای موسوم به امامزاده یحیی ( ع ) قرار گرفته است. محققین شرح الانساب، کنیه صاحب بقعه را به امام موسی الکاظم ( ع ) رسانیده و وی را از اولاد و احفاد آن حضرت دانسته­ اند .

جاهای دیدنی صائین قلعه

امامزاده یعقوب

امامزاده یعقوب (علیه السلام) در سه کیلومترى سمت جنوبى شهر ابهر در بالاى یک تپه طبیعی قرارگرفته است و دومین امامزاده معتبر صائین قلعه مى باشد. مجموعه امامزاده یعقوب(علیه السلام) به جهت توجه و عنایت مردمی از رونق زیادی برخوردار است و هجوم زائرین موجبات گسترش فضاهای عمومی، زائرسرا، کشتارگاه و بالاخره آشپزخانه از تجهیزات ایجاد شده در این مجموعه است، حدود ۵۰ واحد زائر سرا دایر شده، بنابراین مجموعه عظیمی را اشغال نموده است.

جاهای دیدنی صائین قلعه

از دیگر جاهای دیدنی صائین قله میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

دربند و آبشار خراسانلو در شمال صائین قلعه سلسله کوهایی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار جالب و خیره‌کننده‌ای می‌باشند از جمله جاذبه‌های طبیعی این کوها دربند و اوجاق (مکان زیارتی در کمرکش کوه) و همچنین آبشار در خراسانلو و سد چرگر را می‌توان برشمرد.

پیست موتور کراس شهید رحمت‌الله جعفری : با تکمیل این طرح با توجه به موقعیت مکانی مناسب انتظار می‌رود این پیست به نمونه بسیار جالب و منحصربه‌فردی در سطح استان تبدیل شود.

تپه باستانی علی یورد : مربوط به عصر برنز – عصر آهن – سده‌های اولیه و میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در بخش مرکزی شهرستان ابهر و شهر صائین قلعه، واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۴۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است


مقالات بیشتر درباره استان زنجان بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *