تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

جاهای دیدنی لنگرود ، گیلان | Langarud 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

استان گیلان شهرهای بسیار زیادی دارد که هر کدام از جذابیت و طبیعت فوق العاده ای بهره مند هستند. شهر لنگرود از یک طرف به شهرستان رودسر و از طرف دیگر به لاهیجان متصل است. با ورود به این شهر دیدنی، کوه های جنگلی، دریای آبی خزر، آب و هوای معتدل و رودهای خروشان که در لنگرود وجود دارند، مسافران را شگفت زده می کنند. اما باید بگوییم جاهای دیدنی لنگرود تنها به طبیعت بی نظیر آن محدود نمی شود می توان در این شهر با مکان های تاریخی و دیدنی دیگری نیز روبه رو شد که هر کدام از تاریخچه ای غنی برخوردار هستند. در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی لنگرود بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود

طبیعت بکر، آثار تاریخی و روستاهای باصفای استان گیلان نیاز به تعریف ندارند. تمام شهرستان‌های استان گیلان پر از جاذبه‌اند؛ اما لاهیجان و لنگرود نمونه‌ای از زیباترین مکان‌های این استان‌ هستند. این دو شهر جاهای دیدنی زیادی دارند که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تله کابین لاهیجان

چه چیزی بهتر از این که در یک کابین که در ارتفاعات معلق است بنشینید و به تماشای ابرها، طبیعت سرسبز و آبشارهای لاهیجان بپردازید. تله کابین یکی از بهترین تفریحات بام لاهیجان به‌شمار می‌رود که تماشای طبیعت اطراف از درون آن حس آرامش‌بخشی را در مخاطب خود ایجاد می‌کند. تله‌ کابین احرار بزرگ‌ترین تله‌کابین لاهیجان است که تا ساعت ۸ شب آماده سرویس رسانی به هموطنان عزیز است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تله کابین لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

این مکان که قبلا به شاه‌ نشینان شهرت داشت از سرسبزترین جاهای لاهیجان است. آبشاری از میانه کوه گذر می‌کند که طبیعت این مکان را اعجازانگیز کرده است. اگر هوس کوه‌نوردی کرده‌اید می‌توانید، از بالای کوه بالا بروید و از طبیعت آن نهایت لذت را ببرید. اما در بالای کوه شما زمین‌های چای را در قسمت پایین و اطراف کوهپایه خواهید دید که بسیار چشم‌نوازند. این مکان در بین جاهای گردشگری لاهیجان حرف اول را می‌زند!

شیطان کوه لاهیجان

پل خشتی لنگرود

پل خشتی، معروفترین جای دیدنی و بنای تاریخی لنگرود است. این پل یکی از آثار تاریخی است که ساخت آن به زمان قاجار برمی‌گردد. به دلیل قرار گرفتن رود و همچنین بارش‌های فراوان در این منطقه پل‌هایی را برای رفت و آمد می‌ساختند که یکی از آن‌ها پل نالکیاشر است. نالکیاشر ۲ طاق دارد که یکی از آن‌ها بزرگ‌تر از دیگری است. سطح رویی این پل به‌صورت شیب‌دار است و هم اکنون نیز می‌توان از آن به‌عنوان پلی برای عبور و مرور استفاده کرد.

جاهای دیدنی لنگرود

منزل قدیم منجم باشی

خانه‌ قدیمی «مُنجم باشی»، در فشکالی محله لنگرود، نمونه‌اى از هنر معمارى گیلان در دوره قاجار و یکی از جاهای دیدنی لنگرود است.خانه تاریخی منجم‌باشی در فشکالی محله و جنب سبزه‌میدان لنگرود واقع شده که تا امروز نیز باقی مانده و شامل بخش‌های چون: بیرونی، اندرونی، خلوت‌خانه، مسجد، حمام و مانند آن است.

ورودی اصلی ساختمان بیرونی که به «مهتابی» مشهور است، با سردر ورودی هلالی شکل و گچ بری ساده بسیار زیبا به نظر می‌رسد. طبقه‌ بالا از یک سالن پذیرایی و سه اتاق تشکیل شده است، جلوی اتاق‌ها ایوانی به عرض یک متر و طول 10 متر وجود دارد که چهار ستون چوبی سقف آن را سر پا داشته‌اند. سالن و تزیینات این خانه، نمونه‌اى از هنر معمارى گیلان در دوره‌ قاجار را به نمایش گذاشته است. این بنای تاریخی نیز در فهرست آثار ملى ثبت شده قرار دارد.

جاهای دیدنی لنگرود

خانه دریا بیگی

خانه زیبای دریابیگی یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود است که علاقه‌مندان به هنر و معماری را به سوی خود جذب می‌کند. این خانه تاریخی که متعلق به یکی از افراد سرشناس گیلان و در اوایل دوران قاجار مقر فرماندهی نیروی دریایی بوده است، نمادی از معماری گیلان در دوران قاجار است. خانه دریابیگی در دو طبقه با ایوان‌های چوبی زیبا ساخته شده است و مقرنس‌کاری‌ها، گچ‌بری‌ها و آینه‌‌هایش، ارزش زیادی دارد. درهای چوبی قدیمی و اورسی‌های چوبی مشبک هم از دیگر ویژگی‌های این خانه قدیمی است. خانه دریابیگی، در محله راه‌پشته لنگرود، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.جاهای دیدنی لنگرود

بام لنگرود

این بام بسیار سرسبز بوده و دارای آب و هوای تمیز می باشد که دید بسیار خوبی به بخش کومله، لنگرود، روستاهای اطراف، باغ های چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. طبیعت این منطقه با وجود مسافران و مهمانان زیادی که همواره برای دیدن و تفریح حضور پیدا می کنند دست نخورده مانده است و یکی از زیبایی های لنگرود به شمار می رود.
این تپه دید بسیار خوبی نسبت به بخش کومله و لنگرود و روستاهای اطراف و باغات چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. اما گذشته از دید بسیار خوب، آب و هوا و سر سبزی این منطقه هم قابل توجه است. ورودی این بام بلند حدود ۱ کیلومتر بعد از چهار راه کومله به طرف شهر اطاقورِ می‌باشد.جاهای دیدنی لنگرود

لیلا کوه

لیلاکوه از مناطق ییلاقی و گردشگری سبز خطه شمال ایران است. لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده که به دلیل داشتن قلیان‌سراهای بسیار، به قطبقلیان‌سرای استان گیلان شهرت دارد که معروف‌ترین آن قهوه‌خانه دیشلمه است. این منطقه که در میان ارتفاعات و جنگل قرار دارد، یکی از منطقه‌های جذاب برای طبیعت‌ دوستان به شمار می‌رود.جاهای دیدنی لنگرود

عطا کوه

قله عطا کوه با ارتفاع حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا به لنگرود و لاهیجان مشرف است. روی قله عطاکوه دکل‌های مخابراتی رادیو، تلویزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه به این قله، «دکل» می‌گویند. برای دسترسی به این قله باید از میان باغ‌ها و جنگل گذر کرد.جاهای دیدنی لنگرود

دریاچه کومله

دریاچه یا استخر طبیعی کومله در استان گیلان واقع است. این دریاچه از ۳ آبگیر مجزا تشکیل شده است که طول بزرگترین آبگیر در حدود ۱ کیلومتر و عرض آن ۴۰۰ متر است. فاصله دریاچه تا سواحل دریای خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ۱۰ کیلومتر و تا ارتفاعات شمالی البرز و کوه پرش کوه در حدود ۱ کیلومتر است. در نزدیکی دریاچه امکانات تفریحی از قبیل قایق سواری و روستوران تعبیه شده است. این دریاچه در جنوب روستای کومله واقع در ۴ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود قرار دارد.جاهای دیدنی لنگرود

منطقه شکار ممنوع تالاب چاف

منطقه شکار ممنوع تالاب چاف در حاشیه شهرستان چاف و ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود و ۶۵ کیلومتری شهر رشت در استان گیلان قرار گرفته است. تالاب چاف، در ارتفاع منفی ۲۵- متری از سطح دریا قرار دارد و از شمال به روستای تازه‏آباد چاف، از شرق به دریای خزر، از جنوب و غرب به روستای چاف بالا محدود می‏شود. آب و هوای آن معتدل و مرطوب با میانگین بارندگی ۱۳۰۰ میلی‏متر در سال است. وسعت تالاب در حدود ۸۰۰ هکتار است.جاهای دیدنی لنگرود

تالاب امیرکلایه لاهیجان

اگر از تماشای طبیعت زیبای تالاب در کنار اکوسیستم حیوانات و گیاهان آن لذت می‌برید به تالاب امیرکلایه سری بزنید. این مکان پر از مرغان دریایی مهاجر، حیوانات آبزی زیبا و نیلوفرهای آبی است که طبیعت آن را بسیار چشم‌نواز کرده است. این تالاب به‌دلیل ویژگی‌های خاص زیست محیطی، از تالاب‌های بین المللی لاهیجان به‌شمار می‌رود.جاهای دیدنی لنگرود

دوازده امامزاده- دوازده‌ تن

این بقعه مدفن ۱۲ تن از سادات کیایی است که بر بخش شرقی گیلان حکومت می‌کردند و چون موطن سادات کیایی ملاط بود به سادات ملاطی نیز معروف هستند طبق شجره‌نامه‌ای که در بقعه موجود است این دوازده‌ تن عبارتند از سید علی و سید محمد، پسران امام سجاد(ع) و سید یوسف، سید یونس، سید حسن، سید مظفر، سید موسی، سید حیدر، سید صالح، سید اسکندر، سید خاور و سید ابوذر پسران امام محمدباقر (ع). بنابه روایت مرعشی نخستین کسی بود که در ملاط دفن شد و بعدا برای او بارگاه ساختند زن سید محمد کیا بود که در سال ۸۲۰ قمری درگذشت و سلطان دستور داد برای او مقبره بزرگی بسازند بعد خود نیز در همانجا مدفون شد روستای ملاط را سابق بر این مشهد سر نیز می‌گفتند.جاهای دیدنی لنگرود

مسجد بازار لنگرود

مسجد حاج علی/مسجد بازار (لنگرود) این بنا در محله بازار لنگرود واقع گردیده و نوسازی شده است . مسجد به غیر از در منبت زیبای مورخ ۱۲۴۱ه-.ق، فاقد اثر تاریخی و هنری است .

جاهای دیدنی لنگرود

بازار لنگرود

بازارگردی در هر منطقه‌ای یکی از پرطرفدارترین و در عین حال مهم‌ترین بخش‌های گردشگری است. بازار هفتگی لنگرود هم که با تولید مقادیر قابل توجهی برنج و چای و عرضه ماهی‌های تازه، یکی از بازارهای درجه اول استان گیلان است، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لنگرود محسوب می‌شود. می‌توانید در بازار قدم بزنید، از تولیدات درجه یک مردم دیدن کنید، صنایع دستی حصیری که زنان هنرمند روستا خود بافته‌اند را بخرید و از تماشای زندگی، کار و فرهنگ مردم لنگرود لذت ببرید. اگر شنبه‌ها به این بازار بروید، علاوه بر تولیدات بومی، انواع و اقسام محصولات داخلی و خارجی عرضه می‌شود که می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی از خرید در این شهر را برایتان به یادگار بگذارد.

جاهای دیدنی لنگرود

آبشار ماهی مشو

این آبشار یکی از خیال‌ انگیز‌ترین مناطق لنگرود است. در زیر این آبشار حوضچه‌ هایی به ارتفاع ۲ متر برای شنا کردن وجود دارند. آبشار ماهی مشو از حیث زیبایی بصری نمونه بسیار کاملی است. در کنار این آبشار صخره‌هایی به رنگ قرمز وجود دارد که محیط آن را بسیار رویایی می‌کند. همچنین وجود پرندگان در این منطقه صداهایی آرامش‌بخش را در محیط ایجاد می‌کند. نکته جالب در مورد این آبشار این است که در این آبشار هیچ ماهی وجود ندارد و وجه تسمیه آن نیز همین است.

ساحل چمخاله

هرچند که استان گیلان سواحل خزری بسیار زیبایی دارد؛ اما برخی از این سواحل به‌دلیل پاکیزگی، موقعیت آب و هوایی و همچنین امکاناتی که در ساحل وجود دارد، پرطرفدارترند. ساحل چمخاله یکی از این سواحل است که در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب شده است. وجود آلاچیق، زمین‌های بازی و آرامشی که در این مکان حکم‌فرماست باعث شده که چمخاله یک مکان دوست‌داشتنی برای طبیعت‌دوستان باشد.

پارک جنگلی لنگرود

لنگرود شهری است که به جنگل و سواحل زیبای آن معروف است. در این شهر مکان‌های جنگلی بسیاری وجود دارد که معرف طبیعت بسیار زیبای گیلان است. یکی از معروف‌ترین جنگل‌های لنگرود، جنگل خرمه است. وجه تسمیه این جنگل به‌دلیل معنای دو واژه خر و مه است که به‌معنای آفتاب و مهتاب است. در این مکان می‌توان طبیعت بکر و سکوتی که در فضای جنگلی این پارک وجود دارد؛ این مکان را به گزینه‌ای ایده‌‌آل برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل می‌کند. پارک جنگلی آزادی نیز به‌دلیل موقعیت بسیار مناسب و نزدیکی به اماکن مهم لنگرود از پرطرفدارترین پارک‌های آن است. این منطقه دارای ورودی و خروجی است و به‌همین دلیل از حیث پاکیزگی حرف اول را در میان پارک‌های جنگلی می‌زند.

پارک جنگلی فجر نیز از حیث موقعیت مکانی بسیار مناسب است و در نزدیکی لیلاکوه و آبگیر  کیاکلایه قرار گرفته است. به‌همین دلیل مناظر بسیار زیبایی در این منطقه وجود دارند. در فصل تابستان در کیاکلایه، نیلوفرهای آبی شناورند و چهره آن را بسیار رویایی می‌کند. به‌دلیل طبیعت بسیار پاک و فرح‌بخش، این مکان به یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی، دوچرخه سواری و اسکی سواری است. مهم‌ترین مزیت این پارک آن است که باعث شده استنشاق هوای آن حس و حال تازگی را به افراد تزریق کند. در این پارک دریاچه‌ای مصنوعی نیز وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

جاهای دیدنی لنگرود


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *