تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

جاهای دیدنی مشهد برای کودکان را بیشتر بشناسید + آدرس 

جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

اگر برنامه سفر به شهر مقدس مشهد را به همراه فرزندانتان را دارید، در این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ تراول همراه باشید تا با بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان و نوجوان آشنا شوید. تفریحات مشهد برای کودکان تنوع بالایی دارد و  مسافرانی که می خواهند خاطره سفر به این شهر برای کودک شان فراموش نشدنی باشد، با شناخت مکانهای تفریحی و شهربازی های مشهد میتوانند خاطرات شیرینی را برای فرزندانتان ثبت کنید.

باغ مشهد مجموعه تفریحی، گردشگری

مجموعه باغ مشهد مجموعه تفریحی، گردشگری (علمی، گیاه شناسی ) با مساحت 29 هکتار به عنوان سرسبزترین مجموعه گردشی کشور و از جاهای تفریحی مشهد می‌باشد که به تازگی بازگشایی شده است. باغ مشهد دارای ظرفیت‌های ممتاز گردشگری و تفریحی است

آدرس :  بلوار جمهوری اسلامی-نرسیده به پل غدیر

مجموعه گردشگری و تفریحی باغ مشهد

شهربازی شهر آجری

شهربازی شهر آجری (لگوسیتی) ، در قلب یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید مشهد به نام مجتمع تجاری کیان سنتر 2 واقع شده ‌است. مجتمع کیان ‌سنتر، شامل دو برج تجاری است که درست روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این مجتمع در زمینی به مساحت 2500 مترمربع بنا شده و 17 طبقه دارد. شهربازی کیان سنتر2، زیاد قدیمی نیست و از شهربازی‌های جدید در مشهد محسوب می‌شود که بیشتر آن‌ را با نام شهر آجری می‌شناسند.

شهربازی شهر آجری مشهد

نوین پویا پارک برفی یا همان برج برفی

پارک برفی یا همان برج برفی  یکی دیگر از مراکز تجاری و تفریحی مشهد می باشد که در خیابان جانباز  احداث شده شده است. این مجموعه تفریحی و سرگرمی توسط هلدینگ برادران جوانمرد افتتاح شده است که دارای امکانات تفریحی بسیار عالی و متنوعی برای مردم شهر مشهد و گردشگران است.از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکز مهم گردشگری مانند شهربازی و مرکز خرید پروما و همچنین پیتزا کندز، فروشگاه هایپرمی، آقای فرش، مرکز خرید پاژ، نمایندگی اسکچرز و… قرار گرفته است .

برج برفی مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما به عنوان اولین و منحصر به فرد ترین پارک موضوعی ایران شناخته می شود. این پارک دارای مساحی حدود 2400 متر و در طبقه چهارم مجتمع وصال در منطقه گردشگری سپاد مشهد است. در این پارک شما می توانید سوار بر ماشین زمان شوید و به ابتدای خلفت جهان بروید و سفری پرهیجان را از ابتدای خلقت تا به حال تجربه کنید. با سوار شدن بر زیردریایی اکتشافی سری به دنیای عجیب جانوران زیر دریا خواهیم زد. برای اولین بار در کشور (و سومین بار در دنیا پس از کورپوس هلند و سنگاپور) به همراه پزشک پروفسور بازیما با عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر و سفر درون اندام‌های بدن، به کشف اسرار بدن انسان خواهیم پرداخت. در این پارک از آخرین تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های تفریحی، کشف استعداد، افزایش و هدایت هوش هیجانی استفاده شده و سعی شده تا بازدیدکنندگان در حین تفریح و سرگرمی، مطالب علمی و آموزنده‌ای را نیز فراگیرند و خاطره‌ای خوش و ماندگار در اذهان ایجاد شود که موجب تکرار بازدید از مجموعه پروفسور بازیما شود.

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

پارک ژوراسیک

یکی از جذاب‌ترین و بهترین مقاصد برای گردش پارک ژوراسیک مشهد (Mashhad Jurassic Park) می باشد این پارک نمونه‌ای ساخته شده از دنیای ۲۰۰ میلیون سال پیش است. در آن دوران موجودات عظیم جثه‌ای زندگی می‌کردند که در حال حاضر دیگر اثری از آن‌ها وجود ندارد. اما در ژوراسیک پارک می‌توان این موجودات را در اندازه‌های واقعی تماشا کرد.

آدرس: مشهد، بلوار جمهوری، پارک ژوراسیک مشهد ، باغ گیاه شناسی

زمان فعالیت: از ساعت 9 صبح تا 9

پارک ژوراسیک مشهد

سرزمین موج های آبی

مجموعه سرزمین موج های آبی به عنوان یکی از جذاب ترین و بزرگترین مجموعه های تفریحی در ایران شناخته می شود که در سال 1386 افتتاح شده است. این مجموعه یکی از مجهز ترین و عظیم ترین پارک های آبی در ایران است، که به هیچ دریاچه ای دسترسی ندارد. مشهد علاوه بر جاذبه های زیارتی و سیاحتی که دارد با افتتاح این مجموعه گردشگران بسیاری را جذب کرده است، این مجموعه بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و کودکان است.

آدرس سرزمین موج های آبی مشهد  : مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳

جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

مجموجه توریستی و تفریحی چالیدره

منطقه گردشگری چالیدره مشهد علاوه بر جاذبه های طبیعی چشم نواز بهمراه آب و هوای ویژه ای که در اطراف خود دارد، از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برخوردار میباشد که مکانی را برای جداشدن از هیاهوی شهر و استراحت در یک مکان آرام و زیبا فراهم می آورد.

  • رستوران با منوی غذاهای ایرانی و فرنگی
  • کافی شاپ با محیط دلنشین
  • تله کابین هیجان انگیز
  • ماهی گیری در دریاچه
  • بانجی جامپینگ
  • برج گردان
  • ترن کوهستان
  • زیپ لاین چالیدره
  • اسکله تفریحی
  • لمکده و چایخانه
  • تله سیژ
  • عکاسخانه سنتی
  • امکانات تفریحی ویژه کودکان
  • قایق موتوری در سد
  • قایق پدالی در سد

آدرس سد چالیدره: ۱۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد- مسیر راه جاغرق

مجموجه توریستی و تفریحی چالیدره

بوستان مینیاتوری

بوستان مینیاتوری مشهد به عنوان اولین بوستان مینیاتور شرق کشور در منطقه ۱۲ شهر مشهد افتتاح شده است. قرار است در پارک مینیاتور شهر مشهد در حدود ۵۸ ماکت از آثار باستانی و فرهنگی کشور ایران در ابعاد کوچک ساخته شود که البته در هنگام افتتاح پارک تنها ۹ ماکت از تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، پل خواجو، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه آهن مشهد، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون و روستای کندوان ساخته شده و موجود می باشد. امکانات دیگر بوستان مینیاتور مشهد دریاچه به وسعت ۲۰۹۵ متر و رودخانه ای به طول ۲۱۶ متر، ۱۲ عدد سرویس بهداشتی، طراحی و احداث سکو ویژه مراسم و نمایش ها به ارتفاع ۱۴.۶ متر، زمین ویژه برای بازی کودکان با مساحت ۴۰۸ متر مربع، پارکینگ در فضای ۴۹۲۸ متر مربع، مسیر قطار به طول ۹۲۰ متر در طول مسیر ساخت ماکت ها طراحی شده است، پیست مسابقه برای ماشین های کنترلی (ماشین های RC) به شکل نقشه ایران، مسیر پیاده روی به طول ۱۲۶۴ متر، احداث زمین بازی برای بازی های محلی و اصیل ایران به متراژ ۴۰۸ متر مربع و در حدود ۹۶ متر رمپ تماشا احداث شده است و البته بعضی از این امکانات نیز در دست ساخت می‌باشد.

بوستان مینیاتوری مشهد

شهربازی پارک ملت

یک شهربازی در پارک ملت وجود دارد، این بخش از قسمت مرکزی تا قسمت های شرقی پارک را در برگرفته است. شهربازی پارک ملت در سال 1351 احداث شد و اولین شهربازی مشهد به حساب می آید. شهربازی پارک ملت تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. چرخ و فلک این پارک قطری به طول 80 متر دارد که هجدهمین چرخ و فلک بزرگ جهان به شمار می رود. چرخ و فلک حدود 250 تن دارد که در سال 1384 به بهره برداری رسید، این چرخ و فلک قادر است در هر دور 450 نفر را تا ارتفاع 80 متر بالا می برد، این چرخ و فلک توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و این مجموعه اولین دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور بوده است که در سال 1390 عضو اتحادیه IAAPA شد.

پارک ملت مشهد

کوه پارک

کوه پارک مشهد با داشتن یک میلیون درخت، بزرگترین پارک کوهستانی ارتفاعات جنوبی شهرک مشهد است که چشم‌انداز فوق‌العاده هیجان‌انگیزی به کل شهر مشهد دارد.این پارک در غرب حرم مطهر امام رضا (ع)، با فاصله ۱۷ کیلومتر قرار دارد و پذیرای مسافران و زائران است. با افتتاح کوه پارک مشهد مکانی دیگر به جاذبه های گردشگری مشهد علاوه بر پارک ملت مشهد، باغ ملک آباد و بوستان کوه سنگی مشهد افزوده شد.

کوه پارک مشهد

شهر مشاغل کارالند

شهر مشاغل کودک کارالند ، مجموعه تفریحی – آموزشی با هدف تجربه مشاغل مختلف در قالب بازی برای کودکان رده سنی 3 تا 12 سال میباشد. این مجموعه در واقع یک شهر کوچک است که توسط کودکان اداره میشود و در آن مشاغل مختلفی وجود دارد. کارالند در سال 1396 افتتاح شده و در دو طبقه و با مساحت 1000 مترمربع بیش از 20 شغل را  در خود جای داده است.

آدرس : مشهد –  بلوار هفت تیر – طبقه سوم برج تجاری آرمیتاژ گلشن

شهر مشاغل کودکان کارالند

مجموعه آبی موج های خروشان

سرزمین موج های خروشان بزرگ ترین مجموعه آبی سرپوشیده در جهان در مساحتی بالغ بر 60,000 متر مربع در یکی از بهترین و استراتژیک ترین مراکز تفریحی و گردشگری ایران واقع در مشهد – کیلومتر 2 جاده شاندیز قرار گرفته و به عنوان نگین گردشگری مشهد شناخته می شود.

مجموعه آبی موج های خروشان مشهد

سرزمین پروفسور بازیما

پارک های علمی از موثرین روشهای نوین آموزش می باشد. در دنیا نمونه های زیادی می توانید پیدا کنید. در ایران اولین آنها در  شهر مشهد بنا شده است. پارک علمی پروفسور بازیما به عنوان نخستین پارک علمی ایران آموزش علوم  را به صورت جذاب از طریق بازی و سرگرمی برای عموم مردم فراهم نموده ،این مجموعه شامل بخش های نجوم، زمین شناسی و زیست شناسی است.

آدرس: مشهد – انتهای بلوار خیام شمالی – مجتمع تجاری وصال – طبقه 4+

سرزمین پروفسور بازیما
جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

شهربازی قهرمانان

شهربازی سپاد مشهد با قهرمانان مشهد، یکی از شهربازی های مشهد  بوده که دارای امکانات مختلف تفریحی، سرگرمی و رفاهی می باشد. از نمادهای برجسته این شهربازی، مجسمه مربوط به رستم، اسطوره شاهنامه فردوسی، در ورودی آن می باشد. این مجسمه از جنس فایبرگلاس بوده که 17 متر ارتفاع دارد. بازی های موجود در شهربازی قهرمانان مشهد در دسته های مختلفی می باشد. این دسته ها شامل VR کلوپ، بازی های هیجانی، بازی های خانوادگی، بازی های کودک و کلوپ کودک می باشد. در ادامه به برخی از بازی های این پارک اشاره شده است.

شهربازی قهرمانان مشهد که نام دیگر آن شهربازی سرزمین خورشید و شهربازی سپاد است در بلوار خیام شمالی و در حاشیه میدان خیام وقع شده است.

فعالیت این شهربازی از ساعت 17 شروع شده و تا ساعت 24 ادامه دارد. مدت زمان بازدید از این مجموعه متفاوت بوده ولی حداقل دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

شهربازی قهرمانان
جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *