تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

جاهای دیدنی چابکسر ☀️ + تفریحات و لیست جاذبه ها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی چابکسر

در این مقاله از معرفی دیدنی های شمال تصمیم گرفتیم تا جاهای دیدنی چابکسر که در استان زیبا و سرسبز گیلان قرار دارد را به شما کاربران علاقه مند به سفر و گردشگری معرفی کنیم . پس در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

امروزه اکثر مردم برای فرار از گرمای تابستان به شمال ایران سفر می کند که خیلی شلوغ است اما دارای مکان های دیدنی و سرسبز و جنگل های سرسبز و دریا است و همچنین دارای دیدنی های طبیعی زیاد می باشد .از جمله شهرهای دیدنی شمال ایران که طرافداران زیادی دارند شامل : رشت ، ماسال و ماسوله , بابلسر و … است.

مدت‌ ها شهرهای شمالی کشور مقصد اصلی گردشگری ما ایرانی‌ ها بود، اما این روزها کم‌کم مردم ما با زیبایی‌ های مناطق دیگر کشور هم آشنا شده‌اند و شهرهایی متفاوت را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند.اگر میخواهید برای تابستان خود یک مکان دیدنی و بی نظیر انتخاب کنید بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با شهرها و مکان های دیدنی بهشت شمال ایران آشنا شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مختصری درباره شهر چابکسر بدایند :

چابکسر از استان گیلان و شمال ایران است که از شمال به دریای خزر و از شرق به شهرستان رامسر در و از جنوب به شهرستان رودسر محدود می شود و با طبیعتی سبز و دل‌ انگیز و تنوعی ویژه در جاذبه‌ های گردشگری دارد . سرزمین آفتاب، ماسه و دریا که همانند تابلویی رنگارنگ و ظریف در دل گیلان می‌درخشد. شهری برخوردار از ۷ کیلومتر ساحل ماسه‌ای و چشم‌اندازهای بکر جنگلی و آثاری تاریخی و فرهنگی که قابلیت بالایی در جذب گردشگر را دارد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این شهر فاصله نزدیک به دریا و جنگل می باشد که حداکثر 1300 متر است و به همین دلیل فاصله کم جنگل و دریا منظره ای بسیار جالب و کمر نظیری دارد.

از ساحل های معروف این شهر می توان به  سواحل گلسرخ , ساحل اوشیان و ساحل طلائی قاسم آباد اشاره نمود که در آنها امکانات رفاهی و اقامتی و تفریحی مانند ( جت اسکی , قایق سواری , اسب سواری و… ) دایر است . توریستی ترین مکان های دیدنی چابکسر : سرولات، اوشیان و چشمه دمکش است که سالانه گردشگران زیایدی را به خود جذب می کند پس اگر به این شهر سفر کردید بازدید از این دیدنی های چابکسر را فراموش نکنید

با توجه به خصوصیات جغرافیایی حاکم بر منطقه، یعنی رشته کوه البرز و دریای کاسپی، چابکسر از نظر جاذبه‌های گردشگری از تنوع ویژه‌ای برخوردار است

چشمه دمکش

چشمه دمکش یکی از قدیمی ترین جاذبه های این منطقه می باشد که در یک ملک شخصی واقع شده و متعلق به خانواده مهدوی است. این چشمه و ویژگی هایش آن قدر در خور توجه هستند که در گذشته اندیشمندانی همچون شیخ بهایی و گردشگرانی مانند رابینو را به سوی خود کشانده است تا با اتراق در منطقه به بررسی ویژگی های چشمه بپردازند.

همچنین خاص بودن این چشمه سبب شده تا نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار گیرد. – آب این چشمه دارای خواص درمانی می باشد و برای درمان برخی بیماری ها مفید است. – اطراف این چشمه فضای خوبی را برای برپایی یک پیک نیک دوستانه یا خانوادگی برایتان فراهم می کند.

جاهای دیدنی چابکسر
جاهای دیدنی چابکسر

سرولات

سرولات در 3 کیلومتری جنوب چابکسر قرار گرفته و در میان بلندی های کوه های البرز در شمال ایران با چشم اندازهای خیره کننده، رستوران ها و غذاهای محلی خوش عطر و طعم و … بسیاری را برای خوشگذارنی و تفریح به سوی خود می کشاند.از جمله رستوران خاور خانم که محبوبیت بسیاری در بین گردشگران دارد.

روستای سرولات بر فراز یک دره و در میان دو رودخانه آچی رود و کورئه جای خوش کرده و از سمت چند کوه احاطه شده است. روستای سرولات در تقسیم بندی های کشوری جزوی از بخش چابکسر و شهرستان رودسر محسوب می شود و گفته شده عمر سکونت در این روستا به 400 سال قبل می رسد.

جاهای دیدنی چابکسر
جاهای دیدنی چابکسر

چشمه آب معدنی سجیران

این چشمه که یکی از جاهای دیدنی چابکسر و در منطقه “اِشکِوَر بالا” در بالا دست روستاهای نیلوجیر کل و سجیران (در قسمت شمال شرقی) قرار دارد. این چشمه تا چندی پیش ناشناخته بود؛ اما به تازگی اهالی به خواص درمانی آن پی برده اند و برای درمان برخی بیماری ها از جمله بیماری های کلیوی از آب آن می آشامند.

آب چشمه سجیران بسیار گوارا و سبک است. این آب، جرم و رسوب را به آسانی و در مدتی کم حل می کند. استحمام در این چشمه، در درمان بیماری های پوستی، به ویژه قارچ انگشتان و سایر نقاط بدن تأثیر مثبت دارد؛ به طوری که پس از یک تا دو بار استفاده از آب، بیماری قارچی کاملا درمان می شود و پوست به حالت عادی خود باز می گردد.

جاهای دیدنی چابکسر
جاهای دیدنی چابکسر

چشمه آب شور لاکان 

در انتهای جاده رشت – لاکان، یک جاده خاکی دیده می شود که این نقطه را به شهر صنعتی متصل می کند. در میانه جاده، روستای “آقا دانا پیر” قرار دارد که در شرق آن، جنگل انبوه و زیبا دامن گسترده است.

این چشمه در دل این جنگل و در جنوب رشت قرار دارد. آب چشمه به علت برخورداری از نمک فراوان، شور است و به همین سبب، “آب شور” نیز نام گرفته است. مردم منطقه، چشمه را مقدس و آب آن را شفا بخش می دانند و در فصل تابستان برای درمان بیماری های پوستی با آب چشمه حمام می کنند.

جاهای دیدنی چابکسر
جاهای دیدنی چابکسر

شهر دغنان چابکسر

در اثر حفاری های سال ۱۳۸۲ شهر تاریخی ۱۲۰۰ ساله هفت دغنان در ۵۵ کیلومتری شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۶۰ هکتار از زیر خاک بیرون آورده شد و کاوش های باستان شناسی وسعت آن را به ۱۲۰ هکتار رساند ولی هنوز حریم این محوطه تاریخی تعیین نشده است.

شهر دغنان یکی از شهرهای بزرگ دوره صفوی است که پایتخت ایالت گزکرات بوده است. مطالعات نشان می دهد که پیش از زلزله ۴۰۰ سال قبل، در سال ۱۳۰۸ هجری قمری بیماری وبا جان بسیاری از مردم این شهر را گرفته و از آن تاریخ متروک گردیده است.

باستان شناسان در نزدیکی این شهر با گورستان های دسته جمعی مواجه شدند که در هر یک بیش از ۲۰ جسد دفن شده است و نشان از شتاب در تدفین مردگان دارد و شواهد گور ها نشان می دهد که اتفاق هولناکی موجب مرگ بسیاری از اهالی شهر شده است و کسانی که زنده مانده بودند مردگان را با عجله و بدون در نظر گرفتن آداب تدفین دفن کرده اند.

در بررسی این محوطه باستانی بقایای ۲ پل خشتی، ساختمان های قدیمی، تپه های باستانی، حمام قدیمی، خندق، برج و بارو، مسیر آبرسانی به داخل شهر، جاده های سنگ فرش و انبار و معابر در محدوده ۶۰ هکتاری به دست آمده است. در سال ۱۳۸۲ تعداد ۱۷ ظرف سفالی و چینی در عمق ۳ متری و در یک پیت زباله به دست آمده که نشان می دهد ساکنان این شهر ظروف سفالی را بعد از ظروف چینی دور انداخته اند.

مقایسه این اشیا با اشیا کشف شده در ارمنستان، چین، باکو و روسیه نشان از تجارب این شهر با کشورهای یاد شده دارد. در مرکز شهر بقایای مغازه های آهنگری و سنگ فروشی و سکه هایی از دوره صفوی به دست آمده است درباره کسب و کار مردم این شهر طبق متون تاریخی می توان گفت که در این شهر صادرات ابریشم رونق داشته است.

اوشیان 

اوشیان  در 3 کیلومتری شهر چابکسر واقع شده است. این روستا از شمال به  ساحل دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات کوه البرز متصل است. فاصله دریا تا دامنه کوه البرز در این منطقه کمتر از یکهزارو سیصد متر است. این روستا در دهستانی به همین نام یعنی  اوشیان واقع شده است.

جاهای دیدنی چابکسر
جاهای دیدنی چابکسر

اقامتگاه بوم گردی گیله بوم

اقامتگاه بوم گردی گیله بوم چابکسر در باغی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع قرار دارد. این اقامتگاه دارای ۵ واحد اقامتی است که با امکانات رفاهی سنتی پذیرای گردشگران خطه سرسبز شمال است. اقامتگاه گیله بوم در روستای قاسم آباد سفلی و در حد فاصل شهرهای چابکسر و کلاچای قرار دارد و دسترسی مهمانان به این دو شهر امکان پذیر است.

همچنین فاصله حدود ۱۵ کیلومتری اقامتگاه تا شهر رامسر، امکان تردد مهمانان به این شهر را مهیا کرده است. اقامتگاه گیله بوم در سال ۱۳۵۷ بنا شد و در سال ۱۳۹۲ با تجهیز شدن آن به امکانات رفاهی، به عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسید.قرارگیری اقامتگاه بوم گردی گیله بوم در باغی سرسبز و پوشیده از درختان پرتقال، همراه با معماری سنتی به کار برده شده در داخل اقامتگاه و اتاق ها، اقامتی رویایی را برای مهمانان رقم خواهد زد و شرایط مناسبی را برای آشنایی با فرهنگ و تمدن استان گیلان فراهم ساخته است.

این اقامتگاه دارای بخش های مختلفی است. طبقه اول جیرخانه نام دارد که تلار اتاق، اتاق سماموس و اتاق راش در این طبقه قرار دارند. طبقه دوم جور خانه خوانده می شود و اتاق جور خانه نیز در این طبقه واقع است . بخش دیگر، ایوانی به مساحت ۶۰ مترمربع است که به گویش محلی مردم گیلان، تلار خوانده می شود و با چشم انداز محوطه، تصویری به یادماندنی را از طبیعت این منطقه در خاطر مهمانان ثبت می کند.

از این ایوان در فصل های بهار و تابستان، در صورت سفارش مهمانان، برای صرف وعده های غذایی روزانه استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که اقامتگاه گیله بوم سازگار با محیط زیست طراحی شده و ویژگی مثبت این مجموعه برای دوست داران طبیعت می باشد.

جاهای دیدنی چابکسر
جاهای دیدنی چابکسر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *