تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

جاهای دیدنی چالوس ☀️ از شهرهای کهن و سرسبز خطه شمال ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی چالوس

چالوس از شهرهای سرسبز شمالی ایران است که جاذبه‌ های طبیعی بکر و تاریخی متنوعی دارد. این شهر یکی از شهرهای کهن و سرسبز خطه شمال ایران است که هرساله افراد بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن سفر می‌کنند.این منطقه که به عقیق همیشه سبز شهرت دارد، علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبا از نظر تاریخی نیز دارای اهمیت است و به همین دلیل دیدنی‌ های تاریخی متعددی نیز دارد. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی چالوس بیشتر آشنا شوید .

مرداب هسل چالوس

مرداب زیبای هسل در چالوس یکی از مکانهای دیدنی شمال ایران است که در 10 کیلومتری چالوس و در وسط جنگلی زیباست  و هر ساله مسافران زیادی از آن دیدن می کنند. این مرداب دارای جلبک هایی است که در فصل تابستان سبز هستند. اما بعد از آن کم کم قرمز شده و با رنگ برگهای اطراف آنجا همخوانی پیدا می کنند و این یکی از مهمترین زیبایی های مرداب هسل است.

جاهای دیدنی چالوس

مرداب کندوچال 

مرداب کندوچال در میان جنگل سرسبز و زیبای فین در شهر چالوس قرار گرفته است، این مرداب حدود پنج متر عمق دارد و آب آن از چشمه های شیرین اطراف تامین می گردد.مرداب کندوچال در ارتفاع 730 متری از سطح دریا واقع شده است و پناهگاهی برای پرندگان و سایر گونه های جانوری موجود در این منطقه می باشد، همچنین این منطقه محوطه ای برای اقامت گردشگران و چادر زدن دارد که به همین دلیل مورد توجه مسافران بسیاری واقع شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

علاوه برجنگل های انبوه و سرسبز دور تا دور این تالاب، سطح و اطراف تالاب کندوچال پوشیده از نی، گیاهان مردابی و نیلوفر های آبی می باشد که منظره بسیار زیبایی از این تالاب را به تصویر می کشد. البته مشروط بر اینکه در اردیبهشت ماه به این شهر شمالی سفر نمایید.

جاهای دیدنی چالوس

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت دریاچه ای است در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق کلاردشت، این دریاچه کوهستانی در 25 کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن آباد واقع شده است. در بخش جنوب غرب این ناحیه علم کوه قرار دارد. دریاچه ولشت یکی از دریاچه های آب شیرین ایران محسوب می شود. دریاچه ولشت 71اُمین اثر طبیعی ملی است که به وسیله ی سازمان میراث فرهنگی در 15 مهر 1388 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

جاهای دیدنی چالوس

آبشار ارنگه

آبشار آدران یا آبشار ارنگه کرج-جاده چالوس در استان البرز واقع است. آبشار هفت چشمه نیز در کیلومتر 17 جاده کرج – چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه واقع شده و یکی از جذابیتهای گردشگری منطقه به شمار می آید.

برای ورود به مسیر آبشار می توانید وسیله خود را روبروی رستوران هفت چشمه پارک نمایید و یا  بعد از کیوسک حلال احمر و امداد خودرو سایپا آدران با دیدن تابلوی ارنگه به سوی راست بپیچید و وارد آن جاده بشوید و بعد از پیمودن راهی کوتاه وسیله خود را در نزدیکی ویلایی که در ابتدای جاده قرار دارد پارک نمایید و از همانجا پیاده روی را شروع نمایید. این آبشار در بالا دست رودخانه خروشان ارنگه جاده چالوس قرار گرفته است.

جاهای دیدنی چالوس

جاده چالوس

جاده چالوس، با نام رسمی جاده 59، یکی از مهمترین جاده‌های دسترسی به شمال ایران برای مردم تهران و کرج است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در مازندران وصل می‌شود. برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده‌های جهان می‌دانند.محور چالوس – کرج از بی نظیرترین مناظر و چشم‌اندازهای بکر و طبیعی و از پرطرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال کشور می‌باشد که همین امر گاهی سبب ترافیک‌های سنگین در تعطیلات می‌شود.

جاهای دیدنی چالوس

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی فین معروف به پارک جنگلی چالوس در قسمت جنوبی شهر چالوس و در 6 کیلومتری محور اصلی جاده چالوس ـ کرج پس از پلیس راه چالوس واقع شده است. در این پارک، اردوگاهی احداث شده است که کلبه و کومه هایی برای اقامت مسافران دارد. پارک جنگلی چالوس دارای امکانات گوناگونی چون آلاچیق، کلبه، مکان مناسب جهت نصب چادر، رستوران، مغازه های گوناگون و سایر امکانات نظیر میز، نیمکت و جایگاه بازی بچه ها نیز می باشد.

جاهای دیدنی چالوس

نمک‌ آبرود چالوس

نمک ‌آبرود شهرکی گردشگری و ویلایی در استان مازندران می باشد. این شهرک دارای دو خط تله‌کابینی به نام تله‌کابین نمک‌آبرود است. شهرک نمک آبرود در مسیر چالوس به تنکابن در ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد.

شهرک توریستی نمک آبرود ار نظر منابع طبیعی مانند دریا و سواحل بسیار زیبا و مناسب ،جلگه شالیزارهای سر سبزو کوههای پوشیده از گیاهان متنوع و هماهنگی این عوامل با یکدیگر و از طرفی دیگر برخورداری از امکاناتی نظیر تله کابین ، رستوران پایین و بالای کوه ، کافی شاپ ، هتل پنچ ستاره ، فروشگاههای مختلف، دریاچه، ویلاها ،پیست دوچرخه سواری، فضاهای پارک مانند با امکانات رفاهی در ایران بی نظیر است .

جاهای دیدنی چالوس

روستای تاریخی زانوس

روستای زانوس دارای فرهنگی غنی، محیط طبیعی بکر و دست نخورده، آب و هوای مطبوع و چشمه سارهای زلال و آب فراوان می باشد. این روستا از تاریخی کهن و قدمتی بیش از 1500 ساله برخوردار است. وجود تپه های باستانی سوسم کتی (تپه گل سوسن) که در اول فصل بهار محل رویش این گل هست و همچنین تپه های قلاکتی و عروس کتی و همچنین منطقه معروف به بازار کلا و آثار کانال و آبراههای سفالی موجود در بستر روستا به قدمت بیش از 1500 ساله این روستا دلالت دارد.

جاهای دیدنی چالوس ☀️ از شهرهای کهن و سرسبز خطه شمال ایران

روستای کندلوس

کندلوس با آب و هوای ییلاقی در دامنه سرسبز و خرم رشته کوه های البرز در منطقه کجور نوشهر واقع شده است. در صورتی که اهل سفر باشید و به روستاهای گوناگون ایران سری زده باشید، نخستین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود می کند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستاست. کندلوس با چهارهزار سال تاریخ، در دل کوهستانهای البرز در استان مازندران واقع شده است. روستای کندلوس، به حق یکی از زیباترین و پاکیزه ترین روستاهای ایران محسوب میشود که همچون نگینی در دل طبیعت زیبای البرز شمالی، میدرخشد

روستای کندلوس مازندران

کاخ ملکه مادر چالوس

کاخ ملکه مادر در مجاورت شهر چالوس در روستای مازو پشته، در ابتدای کمربندی نمک آبرود در کنار جنگل احداث شده است. این کاخ از بناهای دوره پهلوی دوم است و برای اقامت موقت مادر محمدرضا شاه پهلوی تاج‌الملوک آیرُملو (همسر دوم رضا شاه) در مدتی که محمدرضا پهلوی در رامسر به سر می‌برد به دستور وی و توسط بنیاد پهلوی و تحت نظر اسدالله علم ساخته شد.کاخ ملکه مادر در دو طبقه ساخته شده و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع بنا شده است.

جاهای دیدنی چالوس

کاخ چایخوران چالوس

کاخ چایخوران از بناهای تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در زمینی به مساحت ۴,۰۰۰ مترمربع و در یک طبقه و زیرزمین ساخته شده است. این بنا دارای دو ورودی اصلی بنا در ضلع‌های شرقی و غربی واقع هستند و فضاهای داخلی ساختمان از دو بخش اصلی و خدماتی تشکیل شده است که توسط راهروی میانی به هم متصل شده‌اند. این بنا با تزئینات زیبای گچ‌بری مزین شده است. کاخ چایخوران در سال ۱۳۵۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی چالوس

ساحل رادیو دریا

ساحل رادیو دریا نزدیک ترین ساحل به شهر تهران و جاده چالوس در خطه سرسبز شمال است .ساحل رادیو دریا یکی از سواحل زیبای شهر چالوس است که دارای انواع امکانات از قبیل آلاچیق، رستوران، پارک جنگلی، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف ، منطقه شنای آقایان و بانوان، هتل آپارتمان و… است.

جاهای دیدنی چالوس

دریاچه سد دریوک چالوس

در نزدیکی منطقه هزارچم چالوس دریاچه سد دریوک قرار دارد. با توجه به آب شیرین دریاچه این مکان زیستگاه مناسبی برای پرندگان بومی و وحشی است. دسترسی آسان، وجود سبزه‌زارها و منظره‌های زیبای طبیعی این منطقه مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. در فصل زمستان این دریاچه میزبان پرندگان مهاجری مانند مرغابی و غاز است که زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

جاهای دیدنی چالوس

آبشار هریجان

این آبشار که در نزدیکی گردنه هزارچم واقع در جاده تهران-چالوس است، یکی از معروفترین جاذبه های شهرستان چالوس است. به روستایی که به همین نام است مشرف می باشد و بیشتر از ۹ متر ارتفای این آبشار زیبا است که از دیدنی ترین آبشارهای رشته کوه البرز محسوب می گردد. آبشار هریجان با فضایی مرتفع و همجوار با فضایی است که دارای درختان سر به فلک کشیده و مناظر کوهستانی است. همچنین در کنار دره ای هیجان انگیز و چشم اندازی جنگلی از بالای کوهی سنگی است، این آبشار با پخشابی منحصر به فرد در پایین دست به آبشارهای کوچکتری مبدل می گردد.

جاهای دیدنی چالوس

آبشار آکاپل چالوس

آبشار آکاپل با چشم‌اندازی سرسبز و زیبا در میان جنگل کوهستانی سردی چال کلاردشت قرار گرفته است. این آبشار یکی از پدیده‌های طبیعی منحصر به فرد کلاردشت است که همراه با دریاچه ولشت و جنگل‌های زیبا محبوبیت بسیاری را در میان گردشگران کسب کرده است.

جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

منطقه حفاظت شده چهارباغ

منطقه حفاظت شده چهارباغ یکی از دیگر مهم ترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی چالوس به شمار می آید که این منطقه حفاظت شده با داشتن اکوسیستم بسیار جالب و بی نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و بوم گردها را به سوی خود جذب کند. مساحت این جنگل در حدود ۱۹ هزار هکتار می باشد که روستاهای بسیار زیادی را دربر گرفته است که از مهمترین این روستا می توان به نوکرس، چهار باغ، دلیر و مچر اشاره کرد.

جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

غار یخ‌ مراد

اگر به تفریح‌های هیجان‌انگیز و مهیج علاقه دارید، می‌توانید در 4 کیلومتری گچسر و از طریق جاده فرعی شاهپل و کهنده به منطقه‌ای به نام «آزادبر» بروید و غار یخ مراد زیبا و دیدنی این منطقه را ببینید.این غار به دلیل شکل و شمایل عجیب و غریبش بسیار معروف است و هرساله گردشگران زیادی از سراسر کشور برای دیدن این غار به منطقه آزادبر می‌روند. اگر دوست دارید به دیدن غار یخ‌مراد بروید، توصیه می‌کنم اوایل فصل بهار که قندیل‌های زیبایی در این غار وجود دارند را برای سفر انتخاب کنید.

جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *