تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


آسیا, ترکیه, دیدنی های استانبول

آشنایی با جزایر پرنس در استانبول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزایر پرنس استانبول

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره جزایر پرنس استانبول سخن خواهیم گفت پس اگر قصد گردش در جزایر استانبول را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

اگر بار اولتان است به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر میکنید بد نیست که مختصری درباره ترکیه و استانبول بدایند :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه از شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

از جمله مکانهای تفریحی و توریستی دیدنی در استانبول جزایر پرنس است که از مجموع 9 جزیره که چهار جزیره بزرگ بویوک آدا (جزیره بزرگ)، هیبلیدیا، بورقازآدا و کینالی آدا و پنج جزیره کوچکتر تشکیل شده است. که در بخش آسیایی استانبول و در دریای مرمره واقع شده است. و بخاطر داشتن سواحلی زیبا و جاذبه های بی نظیر همیشه مقصد گردشگران بوده است . اگر دوست دارید از هیاهو و شلوغی های شهر به دور باشید و در مکانی آرام با طبیعی بی نظیر روزهای خوشی را سپری کنید جزایر پرنس استانبول بهترین مکان برای شماست. دوستان همیشگی، با ما همراه باشید.

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

مجموعه جزایر آرام ، سرسبز و عاری از اتومبیل پرنس تفاوت بسیار زیادی با شهرهای بزرگ دارند، به طوری که برای استراحت، آرامش یافتن و فرار از هیاهو و ترافیک شهرهای بزرگ مکان بسیار مناسبی هستند. بعد از دیدار از استانبول، با لنج‌های مسافربر به این جزایر می‌رسید و به محض ورود این تفاوت را احساس خواهید کرد. اگر چه در تعطیلات آخر هفته و مخصوصا در فصل تابستان این جزایر بسیار شلوغ و پرازدحام می‌شوند، اما در مجموع فضا و حال و هوای این جزایر بسیار آرامش‌ بخش است. به علت محدودیت‌های ساخت‌ و‌ ساز و ممنوعیت ورود اتومبیل به این جزایر، حال و هوای قدیمی و پر از آرامش آن هنوز حفظ شده است. در این جزیره اتومبیل وجود ندارد و حمل و نقل عمومی با دوچرخه یا درشکه‌ های اسبی صورت می‌گیرد. محیط آرام، خلوت و همچنین زیبایی‌های طبیعی از جمله جاذبه‌های اصلی این جزایر محسوب می‌شوند. مناطقی پوشیده از درخت و جنگل و تپه ماهور با نسیمی تازه و پرطراوت که رایحه‌ای ملایم از عطر کاج را به مشام می‌رساند، افسون و جادویی است که هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. به خاطر وجود لنج‌های مسافربر که دائما در منطقه رفت‌وآمد می‌کنند، می‌توانید با سفری کوتاه، این جزایر زیبا را نیز ببینید، به طور حتم گشت‌و‌گذار در این منطقه تجربه‌ای بکر و بی‌نظیر خواهد بود.

طی ادوار گذشته، این جزایر کاربردهای متفاوتی داشته‌اند. در دوران امپراطوری بیزانس، افرادی از خانواده سلطنتی که به هر دلیلی مورد غضب و نفرت امپراطور واقع می‌شدند، برای نجات جان خود به این جزایر پناه می‌بردند. در دوران سلطنت عثمانی نیز همین روال ادامه داشت به طوری که شاهزادگان دردسرآفرین و مشکل‌ساز به این جزایر تبعید می‌شدند، به همین دلیل این جزایر، پرنس نام گرفته‌اند. سپس در اواسط قرن نوزدهم، بازرگانان و تجار ثروتمند استانبول توجه خاصی به این منطقه نشان دادند و بخش‌هایی از این جزایر را به تملک خود درآوردند و خانه‌های بسیاری به سبک دوران ویکتوریا در این منطقه ساختند. با ساخت این خانه‌ها، زیبایی و جذابیت منطقه چندین برابر شد. بعد از گذشت مدتی این جزایر اقامتگاه‌های تابستانی بسیار مشهور و محبوبی شدند و عمدتا اقلیت‌های غیرمسلمان استانبول شامل یونانی‌ها و آمریکایی‌ها در آنجا سکنی گزیدند. بویوک‌آدا (Buyukada) بزرگ‌ترین جزیره از بین این جزایر، در دهه‌ ۱۹۳۰ چندین سال محل اقامت لئون تروتسکی، متفکر مارکسیست روس بود که از کشور خود به این جزیره تبعید شده بود.

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول

از بین این ۹ جزیره، رفت‌ و آمد مسافران فقط به چهار جزیره به طور مداوم صورت می‌گیرد و سرویس‌دهی منظم وجود دارد. دو جزیره‌ بویوک‌آدا و هیِبِلی‌آدا (Heybeliada) از نظر وسعت از بقیه جزایر بزرگ‌تر هستند و بیشتر مورد توجه مسافران و توریست‌ ها قرار گرفته‌اند. در این دو جزیره رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد. اگر برای گردش یک روزه به این منطقه آمده باشید، می‌توانید طی گردش در جزایر در رستوران‌های ساحلی غذای دریایی میل کنید و در صورت اقامت چند روزه، می‌توانید در هتل‌های جزیره اقامت کنید. دو جزیره کینالی‌ آدا (Kinaliada) و بورگاز‌آدا (Burgazada) نیز مسکونی و توریستی هستند. بورگازآدا از گذشته و به طور سنتی بیشتر مورد توجه یونانی‌های شهر استانبول بوده در حالی که جزیره کینالی‌آدا مورد توجه‌ ارامنه شهر قرار گرفته است. سایر جزایر پرنس غیر مسکونی هستند که البته با لنج‌ های مسافربر می‌توانید این جزایر را از نزدیک ببینید.

جزیره‌ بویوک‌ آدا

بویوک آدا که به ترکی استانبول Büyükada می باشد به معنی جزیره بزرگ یا جزیره پرنس است و این جزیره بزرگترین جزیره در دریای مرمر است در این جزیره عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری به غیر از خودروهای عمومی مانند پلیس و شهرداری ممنوع است که عبور و مرور بیشتر توسط دوچرخه با درشکه که توسط اسب کشیده می شوند انجام می شود این جزیره یکی از امکان تفریحی و گردشگری شهر استانبول به حساب می آید. اکثر خانه های ساخته شده در این جزیره به صورت ویلایی و ییلاقی است که جمعیت این جزیره در فصل های گرم چندین برابر دیگر فصل ها می شود

 چگونه به جزیره بویوک آدا برویم ؟

افرادی که قصد بازدید از این جزیره را دارند، باید در سمت اروپایی ترکیه از اسکله کاباتاش  و از اتوبوس دریایی و یا قایق استفاده کنید و از محل هایی به نام کادیکوی، بستانچی، سیرکجی و کاباتاش سوار کشتی‌ های شهرداری یا شخصی شده و پس از طی پنجاه دقیقه به جزیزه بیوک ادا برسید.  ممکن است در زمان خود صرفه جویی کنید و بسیار ارزان تر به مقصد خود برسید، ولی پیشنهاد می شود که از طریق قایق سواری، این مسیر فرحبخش و دلنشین را به سمت جزیره بیوک آدا طی کنید. در صورت استفاده از قایق، تجربه شما از سفر، لذتی چند برابر خواهد داشت و در طول مسیر شهر استانبول را در پشت سر خود به نظاره خواهید نشست. در همین حین نیز می توانید با خوردن چای و دادن نان به پرندگان دریایی که شما را همراهی می کنند، از تک تک لحظات سفر دریایی خود لذت ببرید.

قیمت بلیط کشتی برای هر نفر 7.5 لیر می باشد. قیمت ها در جزیره بویوک آدا خیلی زیاد و سعی کنید تا کمتر خرید کنید

یکی از جاذبه های دیدنی جزیره بویوک آدا کلیسای آیایورگی  است که در بلندترین تپه این جزیره قرار دارد. این کلیسا در قرن ششم ساخته شده است و یکی از بناهای تاریخی این جزیره محسوب می‌شود

رستوران Kiyi

کلمه‌ Kiyi در ترکی استانبولی به معنای ساحل است و نام رستوران محبوبی در جزیره بویوک‌آدا است. در بین رستوران‌هایی که در ساحل جزیره در کنار هم ردیف شده‌اند، رستوران Kiyi یکی از رستوان‌هایی است که غذاهای لذیذ دریایی سرو می‌کند. این رستوران کوچک و قدیمی، ظاهری شیک ندارد اما ماهی و سایر غذاهای دریایی را با طعم و مزه‌ای عالی ارائه می‌کند، البته در مقایسه با سایر رستوران‌ها، قیمت‌ها در این رستوران پایین‌تر است. علاوه بر انواع نوشیدنی‌ها، غذاهای مختصری مانند گریک پاستری (Greek pastry) سرو می‌شود که با استفاده از بادمجان سرخ شده، پنیر لور و شوید تهیه می‌شود. در فصل زمستان و بهار چند نوع غذا از گیاهان جنگلی جزیره تهیه و سرو می‌شود که مالک رستوران، شخصا این گیاهان جنگلی را جمع‌آوری کرده و در طبخ غذا به کار می‌برد. غذای اصلی این رستوران، ماهی و سایر غذاهای دریایی است. گلچینی از این غذاهای دریایی مقابل رستوران در یخچال ویترینی به نمایش گذاشته شده که بسیار متنوع است.

جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس استانبول

هتل آدا پالاس (Ada palas)

ساختمان قدیمی این هتل به اواخر قرن نوزدهم تعلق دارد که بازسازی و مرمت شده است. دکوراسیون داخلی و اتاق‌های هتل به سبک دوران ویکتوریا طراحی و با چراغ‌های مدرن و شیک تزیین شده‌اند. حمام‌ها و سایر تجهیرات این هتل، همگی مدرن و امروزی هستند. پشت این هتل باغی قرار دارد که در آن میز و صندلی‌های مخصوص باغ و فضاهای آزاد چیده شده است. در این باغ دل‌انگیز کافه و قطعه زمین سبزی‌کاری شده‌ای نیز وجود دارد که مواد لازم برای صبحانه‌ هتل در این قسمت پرورش داده می‌شود. این هتل ۱۲ اتاق دارد و صبحانه جزو سرویس‌دهی هتل محسوب می‌شود و هزینه‌ اضافی ندارد.

جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس استانبول

هتل قصر باشکوه (Splendid palace)

این هتل زیبا که در اوایل قرن بیستم در سال ۱۹۰۸ ساخته شده، در جزیره‌ بویوک‌آدا جایگاه خوبی به دست آورده و در بین هتل‌های دیگر محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر است. مبلمان و دکوراسیون داخلی هتل به سبک قدیمی و آمیزه‌ای از معماری عثمانی و سبک art nouveau در بنای این هتل به کار رفته است. بالای این هتل زیبا دو گنبد سفید وجود دارد که به تقلید از هتل نگرسکو (Negresco) ساخته شده‌اند؛ این هتل یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر نیس در فرانسه (Nice) است. تمام اتاق‌ها بالکن کوچک و مجزایی دارند که بعضی از آن‌ها رو به ساحل و بعضی دیگر رو به خیابان هستند، البته پشت هتل برکه‌ای وجود دارد که بعضی از بالکن‌ها نیز رو به برکه قرار دارند. به خاطر سقف‌های چوبی هتل که در حال تاب برداشتن و خراب شدن و همچنین رنگ‌های دیوارها که در حال ورقه ورقه شدن و ور آمدن هستند، این هتل دیگر شکوه و زیبایی سابق را ندارد. با تمام این اوصاف، در تعطیلات تابستان پیدا کردن اتاق خالی در این هتل بسیار دشوار است و باید از قبل جا رزرو کرده باشید. این هتل ۶۶ اتاق و ۴ سوئیت دارد و صبحانه جزو سرویس‌دهی هتل محسوب می‌شود.

جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس استانبول


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *