تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, یونان

جزیره‌ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان | Gyaros 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزیره گیاروس یونان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما با جزیره گیاروس یونان آشنا خواهیم کرد . این جزیره یکی از جزیره های اسرار آمیز و متروکه به حساب می آید که دارای رازهای زیادی است پس برای بیشتر آشنا شدن با این جزیره با ما همراه باشید

یونان در محل پیوند سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا واقع شده است و میراث‌ دار یونان باستان ، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است . که اتن پایخت این کشور تاریخی و باستانی است. این کشور داری مکان های گردشگری زیادی است که جزیره گیاروس یکی از مکان های دیدنی این کشور باستانی است.قبلا این جزیره محل کار اجباری برای زندانیان بوده است که در حال حاضر متروک است و مکانی زیبا برای غواصان است و در حال حاضر این جزیره پناهگاهی برای پرندگان و حیوانات شده است.همچنین این جزیره داری موقعیت و چشم‌ انداز بی‌نظیر است که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این جزیره زیبا و شگفت انگیز آشنا شوید.

جزیره گیاروس یونان
جزیره گیاروس یونان

یونان یکی از کشورهایی است که جزیره‌ های بیشماری دارد و تعداد آن‌ ها حتی تا ۶ هزار جزیره می‌رسد. هرچند بسیاری از این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند و تنها جنبه‌ ی تفریحی دارند. بسیاری از این جزیره‌های خالی عموما توسط هنرمندان مشهور خریداری می‌شود. در میان دریای اژه از دریاهای دورادور دریای مدیترانه جزیره‌ی گیاروس قرار دارد که متعلق به کشور یونان است. جزیره‌ای با سرنوشت و تاریخی شوم که می‌تواند به بهشتی رویایی تبدیل شود.

جزیره گیاروس در یونان، سال‌ ها قبل یک اردوگاه کار اجباری و زندان بوده است و در حال حاضر متروکه می‌باشد.  این جزیره زیستگاه فک‌های راهب مدیترانه‌ ای است که اهمیت بسیاری دارند و هم‌چنین می‌توان از این جزیره برای غواصی استفاده کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جزیره‌ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان
جزیره گیاروس یونان

در زمان‌ های رومیان، این جزیره محل تبعیدی‌ها بوده است و چندین نویسنده رومی از آن به عنوان جزیره ویرانی، یاد کرده‌اند. در طی سال‌های ۱۳۲۶ تا ۱۳۵۲ حدود ۲۲ هزار نفر در این جزیره زندانی بودند یا تبعید شده بودند. هرچند به تازگی کارشناسان اعلام کردند که در حقیقت این جزیره اردوگاه کار اجباری بوده است نه زندان. در دوران استبداد نظامی در سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۲ مقامات یونان وجود این جزیره را در رسانه‌ها تکذیب می‌کردند. در طی آن سال‌ ها، ساختمان اصلی جزیره که محل اسکان ۱۰ هزار نفر بود، ویران شد و آن‌ ها مجبور به زندگی در چادر بودند.

جزیره‌ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان
جزیره گیاروس یونان

در میان زندانی‌ های این جزیره، شاعر یونانی بانیس ریتسوس نیز حضور داشته است. لوانیس چارالامبوپولوس نیز که بعدها به عنوان وزیر امور خارجه در دولت سوسیالیست آندرس انتخاب شد نیز در این جزیره مدتی زندانی بوده است. بعد از سقوط دوران استبداد، ارتش نیروی دریایی یونان تا سال ۱۳۷۸ از این جزیره برای فعالیت‌های نظامی خود استفاده می‌کرد. پس از سال ۱۳۷۸ این جزیره را به عنوان یک آثار تاریخی معرفی کردند. در حال حاضر جزیره خالی از سکنه است و دولت آن را به حال خود رها کرده است. چندین پروژه احیاسازی جزیره مطرح شد اما هیچ کدام رسما تایید نشدند.

جزیره‌ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان
جزیره گیاروس یونان

این جزیره محل زندگی اجتماع بزرگی از فک‌ های راهب مدیترانه است و اهمیت زیست محیطی بالایی دارد. از آنجا که این جزیره سال‌ هاست خالی از فعالیت انسانی است بسیاری از پرندگان و حیوانات به آن پناه آورده‌اند. هم‌چنین موقعیت و چشم‌انداز بی‌نظیر این جزیره برای غواصان بسیار وسوسه‌ انگیز است و می‌تواند برای گردشگران و دوستداران طبیعت هیجان‌ انگیز باشد. اما از آنجا که این جزیره همچنان آثار دوران استبداد و فعالیت‌های ارتش نیروی دریایی را در خود جای داده است و اقدامی برای تخلیه آن‌ها صورت نگرفته است نمی‌توان قطعی برای احیا سازی این جزیره صحبت کرد و باید کارهای مقدماتی بسیاری انجام شود تا گردشگران بتوانند به این جزیره وارد شوند. شاید در سال‌ های آینده این جزیره تاریخ خشونت‌ بار خودش را فراموش کند و محلی برای شادی و آرامش گردشگران تبدیل شود.

جزیره‌ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان
جزیره گیاروس یونان

مقالات بیشتر درباره یونان بخوانید:

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *