تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

جزیره بورا بورا ☀️ یکی از زیباترین جزایر دنیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزیره بورا بورا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر دنیا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

در جنوب اقیانوس آرام بین در قاره آمریکا و استرالیا بهشتی گمشده با نام جزیره بورا بورا (Bora Bora) وجود دارد که تحت سیطره فرانسه می باشد. جزیره بورا بورا در 240 کیلومتری شمال غرب تاهیتی قرار دارد و در واقع بزرگ‌ ترین جزیره کشور پلینزی فرانسه با مساحت 30.55 کیلومتر مربع است.

جزیره بورا بورا

امروزه این جزیره یک مقصد محبوب به ویژه برای افراد ثروتمند می باشد که قصد دارند در لاکچری ترین هتل ها اقامت کنند و لحظات تکرار نشدنی در یکی از زیباترین نقاط کره زمین تجربه کنند. جالب است که بدانید برای افراد محلی بورا بورا این منطقه یک جزیره مقدس است؛ زیرا که بر طبق باور و افسانه‌های محلی، جزیره بورا بورا اولین جزیره‌ای بود که از دریا برخاسته شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جزیره بورا بورا که به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا نامیده شده است، برای نخستین بار در سال 1722 توسط کاوشگر هلندی یعنی Jacob Roggeveen کشف شده و تا سال 1888 یک پادشاهی مستقل بود و آخرین ملکه آن Teriimaevarua سوم نام داشت.

 این جزیره که چهار میلیون سال پیش با یک فوران آتشفشان ایجاد شد، مدت‌های طولانی غیرقابل سکونت بود تا زمانی که مردم جزیره تانگن به عنوان اولین ساکنین وارد این جزیره زیبا شدند.  قله مونت اوتمانا که امروز یکی از جاذبه‌های جزیره بورا بورا محسوب می‌شود در گذشته آتشفشان بوده است.

جزیره بورا بورا توسط صخره‌های مرجانی شگفت انگیز و یک مرداب بهشتی محافظت‌شده و دارای آب‌های زلال دست ‌نخورده می‌باشد. شفافیت آب آن به گونه ای است که امکان تماشای طبیعت و حیوانات آبزی از سطح دریا وجود دارد. جالب است که بدانید در سال 2013 با اعلام CNN ساحل ماتیرا (matira) جزیره بورابورا در بین 10 ساحل زیبای دنیا قرار گرفت.

جزیره بورا بورا

نام جزیره بورا بورا به چه معناست؟ ‏

‏‏در زبان تاهیتی کلمه B تلفظ نمی‌شود و همین امر باعث گردید مردم محلی نام جزیره را ‏Pora Pora‏ بنامند که معنای «اولین متولد» بود. اولین اروپایی‌هایی که به این جزیره آمدند نام آن را به اشتباه بورا بورا شنیدند و این نام برای جزیره بین‌المللی شد.

نکته جالبی که در مورد این جزیره گرمسیری وجود دارد این است که هیچ حیوان خطرناکی در بورا بورا وجود ندارد. بنابراین بدون نگرانی از پدیدار شدن مار سمی یا روبه رو شدن با حشرات گزنده در طبیعت و یا کنار ساحل آن قدم بزنید و استراحت کنید و بعد از ساعت‌ها گشت و گذار به محل اقامت خود بازگردید. خطرناک‌ترین اتفاقی که ممکن است در این جزیره برای شما رخ دهد سقوط یک نارگیل دو کیلویی بر روی سرتان است که باید مراقب این موضوع باشید.

جزیره بورا بورا

شنا در استخرهای آبگرم در بهترین مناطق اقیانوس آرام است و ارائه روش‌های سنتی ماساژ پلینزی با استفاده از روغن نارگیل محلی و روغن وانیل تاهیتیک یک تجربه‌ی ایده‌آل است که تنها در بورا بورا قابل لمس است،  تازه‌ترین غذاهای دریایی جهان  را در معتبرترین رستوران‌های اقیانوس آرام جنوبی درست در کنار تالاب‌های افسانه‌ای میل کنید و یا غذای خود را بروی آب و در عرشه خانه‌های ییلاقی سرو کنید.

مسافرانی که به ماجراجویی و هیجان علاقمندند می‌توانند در یکی از زلالترین آبهای اقیانوس آرام غواصی کنند، عروس دریایی، نهنگ‌ها، کوسه‌های صخره‌ای و شگفتی‌های دنیای زیر آب را مشاهده کنند. اسب سواری در سواحل رمانتیک بورا بورا، ماهیگیری در اعماق دریا، دوچرخه‌سواری در جزیره، قایق سواری و گردش در اقیانوس، خریداری مرواریدهای تیره که معروف‌ترین سوغاتی بورا بورا نیز به شمار می‌رود و کوهپیمایی در کوه‌های سرسبز تنها بخشی از جاذبه‌های این جزیره شگفت‌انگیز است.

اقلیم و آب و هوای جزیره

از اوایل آبان تا اواسط اردیبهشت آب و هوای این جزیره کاملا مرطوب است. میانگین بارندگی در این مدت به ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد و طوفان‌های مکرر و غیر قابل پیش‌بینی، همیشه در انتظار مسافران خواهند بود. دمای هوای جزیره در فصل مرطوب، ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

از اواسط اردیبهشت تا اوایل آبان نوبت به فصل خشک می‌رسد. در این زمان، گردشگری در بورا بورا به اوج خود می‌رسد. در این چند ماه، هوا چند درجه گرم‌تر است و بارندگی به ندرت مشاهده می‌شود.

از نظر آب و هوایی و همچنین دمای آب، این فصل بهترین زمان برای سفر به بورا بورا است. اما باید توجه داشته باشید که در این مدت، قیمت‌ها در این جزیره سر به فلک می‌کشند!

جزیره بورا بورا

سفر به جزیره بورا بورا

برای سفر به جزیره بورا بورا ابتدا باید با یک پرواز به کشور تاهیتی بروید و پس از آن، در یک سفر هوایی یک ساعته، به این جزیره لاکچری خواهید رسید. همان‌طور که اشاره شد، یک فرودگاه کوچک در بخش شمالی بورا بورا قرار دارد.

زمانی که به جزیره اصلی بورا بورا رسیدید، برای انتقال به جزیره‌های اطراف و اقمت‌گاه‌های ساحلی، باید از قایق استفاده کنید. برای اقامت در جزیره اصلی، باید با قایق به Vaitape بروید (به صورت رایگان)

پروازهایی که به سمت بورا بورا می‌روند، معمولا و در تمام فصول سال پر هستند! بنابراین اگر قصد سفر به بورا بورا دارید، بهتر است که از قبل، یک تور مسافرتی برای خود رزرو کنید.

تنها منطقه شهری بورا بورا Vaitape نام دارد که از فرودگاه به صورت مستقیم به آن‌جا خواهید رفت. همچنین در انتهای جنوبی جزیره اصلی، Matira دارای بزرگترین ساحل و چندین هتل و رستوران است.

نحوه رفت و آمد شما تا حد زیادی به محل اقامت شما و موقعیت مکانی آن بستگی دارد. برای رسیدن به هر جایی نیاز به حمل و نقل قایق دارید. ترانسفر قایق از استراحتگاه‌های موتوس به جزیره اصلی یا بین استراحتگاه‌ها و فرودگاه ارائه می‌شود. اقامتگاه‌های جزیره به طور کلی امکان انتقال به اسکله کشتی فرودگاه را نیز فراهم می‌کند.

در جزیره اصلی، تنها یک جاده مهر و موم شده وجود دارد. حمل‌ونقل عمومی در جزیره محدود بوده و متشکل از یک اتوبوس است که تقریبا هر ساعت یک‌بار، تا نیمه جزیره را دور می‌زند و برمی‌گردد. تاکسی نیز موجود است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *