تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, کرواسی

جزیره کورچولا ، یکی از جزایر زیبای کرواسی | Korčula 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزیره کورچولا کرواسی

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با جزیره کورچولا کرواسی ، یکی از زیباترین جزایر این کشور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

جزیره کورچولا کرواسی با مساحتی بیش از 270 کیلومتر مربع ششمین جزیره بزرگ این کشور است که توسط یک تنگه باریک از سرزمین اصلی جدا شده است. جزیره کورچولا که از سرسبزترین جزایر موجود در دریای آدریاتیک به شمار می آید غنی از فرهنگ و هنر بوده و دارای طبیعتی زیبا ، سواحل و خلیج های منزوی و چشم اندازهای خیره کننده می باشد.

جزیره کورچولا کرواسی
جزیره کورچولا کرواسی

این جزیره که متعلق به مجمع الجزایر دالماسی مرکزی است از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کرواسی محسوب می گردد و سالانه از تعداد زیادی از گردشگران تور کرواسی میزبانی می کند. جزیره کورچولا طبق سرشماری که در سال 2011 میلادی انجام شده بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 95 درصد از این تعداد از نژاد کروات هستند در واقع بر اساس این آمار کورچولا دومین جزیره پر جمعیت دریای ادریاتیک می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر اصلی این جزیره نیز کورچولا نامیده می شود و به سبب جذابیت هایی که در خود جای داده به دوبرونیک کوچک معروف شده است در واقع علت اصلی شهرت این شهر به سبب معماری منحصر به فرد بناهایش می باشد.جزیره کورچولا کرواسی

طول این جزیره 46.8 متر و متوسط عرض این جزیره نیز 7.8 متر می باشد. تردد بین جزیره و سرزمین اصلی توسط کشتی صورت می گیرد و نزدیک ترین فرودگاه به این جزیره فرودگاه دوبرونیک می باشد.

جزیره کورچولا در کرواسی چیزهای زیادی برای یادگیری و دیدن دارد که از جمله آن ها می توان به تاریخ و هنر جزیره ، فرهنگ آن ، صنایع دستی سنتی ، مهارت های سنگ تراشی ، کشتی سازی ، موسیقی ، زیبائی های طبیعی و سواحل آرام اشاره نمود. بزرگترین و زیباترین ساختمان کورچولا کلیسای جامع سنت مارکو است که در قرن 15 میلادی به سبک گوتیک-رنسانس ساخته شده است.

جزیره کورچولا کرواسی
جزیره کورچولا کرواسی

آب و هوای جزیره

سالانه گردشگریان بسیاری برای تفریح و استراحت به جزایر کرواسی سفر می کنند تا روزهایی بیادماندنی و خاطره انگیز را سپری کنند لذا آگاهی از آب و هوای منطقه مقصد می تواند در تعیین زمان سفر نقش موثری داشته باشد . آب و هوای جزیره کورچولا مدیترانه ای است و میانگین درجه حرارت هوا در ماه ژانویه 9.8 درجه سانتیگراد و در ماه جولای 26.9 درجه سانتیگراد می باشد همچنین متوسط بارش سالانه در این جزیره حدود 1100 میلی متر است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *