تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

جشنواره رنگ تفلیس گرجستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جشنواره رنگ تفلیس گرجستان

در این مقاله از قسمت گرجستان قصد داریم تا به تفلیس برویم و در ادامه به معرفی جشنواره رنگ تفلیس بپردازیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

هر ساله در گرجستان فستیوال های جالب و مهیجی برگزار خواهد شد که علاقه مندان زیادی از کشورهای گوناگون از آن ها بازدید می کنند. فستیوال ها یکی از راه های شناخت و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ملت هاست.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فستیوال رنگ تفلیس، جشن هولی هند را به یاد شما می آورد. در این فستیوال یک روزه توریست ها و مردم گرجستان در یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان یعنی دریاچه لاک پشت ها (Turtle Lake) دور هم جمع می شوند و با پرتاب پودرهای رنگی به هم شادی می کنند.

جشن هولی  یا «جشن رنگ ها» نام مراسمی است که هرساله، در ماه مارس میلادی و هنگام آغاز فصل بهار در کشور هندوستان برگزار خواهد شد. در جشن رنگ با توجه به یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه های مخصوص به سمت یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به سرور و پای کوبی می پردازند.

جشنواره رنگ تفلیس گرجستان
جشنواره رنگ تفلیس گرجستان

در این آیین شاد، همهٔ افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان کمپانی می کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز گردیده است. «جشن هولی یا همان جشن رنگ» از اعیاد مهم مردم هند است. این فستیوال هیجان انگیز در کشور گرجستان و در شهر تفلیس هم هر ساله برگزار خواهد شد.

در این جشن با توجه به یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه های مخصوص به سمت یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به سرور و پای کوبی می پردازند.
در این آیین شاد، همهٔ افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان کمپانی می کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز گردیده است.

مردم گرجستان و تفلیس به دور دریاچه لاک پشت ها جمع شده و با استفاده از پودرهای رنگی که به همراه پرتاب میکنند سرگرم شده و شادی میکنند. این جشنواره رنگی سال گذشته همزمان با جشنواره موزیک برگزار شد و مردم بسیاری همزمان با پرتاب رنگ ها به هم رقص و شادی میکردند. این فستیوال یک روزه برگزار میشود. فستیوال های جالب و جذاب دیگر کشور، جشن روز تفلیس، جشنواره پنیر گرجستان، جشنواره بین المللی تئاتر در تفلیس و جشن نوروز است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *