تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
البرز, کرج

جشنواره لاله های پارک چمران کرج | Karaj 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جشنواره لاله های کرج

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جشنواره لاله های کرج در پارک چمران این شهر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

۷ سال متوالی است که در پارک شهید چمران کرج در فصل بهار جشنواره ی لاله های بهاری برگزار می شود و افراد زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند. این جشنواره که به مناسبت فصل بهار برگزار می گردد، با ساخت فرشی از گل های زیبای بهاری تبدیل به یکی از جاذبه های فصلی در نیمه ی نخستین سال شده است. جشنواره لاله های کرج در روز ۱۵ فروردین آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

جشنواره لاله های کرج

پارک چمران کرج در بالای بلوار چمران در شهر کرج و در استان البرز قرار گرفته است. این پارک به دلیل این‌که در آن جشنواره‌ی لاله‌های پارک چمران کرج برگزار می‌شود شهرت دارد و بزرگ‌ترین بوستان استان البرز است. یکی از جاهایی که کرجی‌هایی که به دنبال ‌آرامش و فضای سبز هستند به آن پناه می‌برند همین بوستان است. این پارک بزرگ در حدود 40 هکتار وسعت دارد و رودخانه‌ی کرج هم درست از مرکز این بوستان زیبا می‌گذرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جشنواره لاله‌های کرج یکی از جشنواره‌های گل لاله است که از سال ۱۳۹۲ خورشیدی، هر سال، در باغ گل‌های پارک چمران کرج برگزار می‌شود. این جشنواره در باغ گل‌های کرج در تعطیلات نوروز برگزار و تا اردیبهشت ادامه دارد. در این جشنواره ۲۵۰ هزار شاخه‌گل لاله با ۴۸ واریته مختلف و یاس هندی، کروپسیس، ارغوان، میخک، ساکولنت و … کاشته شده است. باغ گل‌های کرج دارای وسعت ۸ هکتاری می‌باشد. لازم به توضیح است بزرگ‌ترین فرش گل خاورمیانه به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در این باغ گل‌آرایی شده و خودنمایی می‌کند.

جشنواره لاله های کرج

جشنواره لاله ها با هدف استفاده از گل لاله در فضا و منظر شهری، ایجاد نشاط در روحیه مردم و نهادینه کردن فرهنگ توجه به گل و گیاه ایجاد شده است. گردشگران علاقمند می توانند همزمان با بازدید گلهای زیبا و طبیعت دیدنی این نمایشگاه گل و گیاه از برنامه های سرگرمی همانند موسیقی و مسابقه بهره مند شوند.

جشنواره لاله های کرج

این پارک به دلیل تنوع بالا از انواع کاربری موجود در این پارک و نزدیکی آن با رودخانه ی کرج از لحاظ منظره و آب و هوا، دارای قابلیت های ویژه ای از این نظرها می باشد. در این بوستان سعی شده است طراحی کاشت پارک تا حد امکان متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد. شما در جشنواره لاله های کرج می توانید در قسمت های مختلف محل برگزاری این جشنوار حضور پیدا کنید. این قسمت ها عبارتند از:

  • تالار گل ۲ هزار مترمربعی
  • فرش گل ۲۷۰۰ مترمربعی
  • گلخانه ی گل هزار مترمربعی
  • رستوران ۱۷۰ مترمربعی
  • سرویس بهداشتی
  • عکاس خانه ی سنتی

جشنواره لاله های کرج

آدرس پارک چمران کرج: استان البرز – کرج – میدان امام حسین – پارک شهید چمران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *