تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

جشنواره پنیر توشتی تفلیس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جشنواره پنیر توشتی تفلیس

در این مقاله از قسمت کشور گرجستان قصد داریم تا به تفلیس برویم و در ادامه به معرفی جشنواره پنیر توشتی بپردازیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

گرجستان کشوری غنی از سنت های کهن 100 ساله است که ریشه در فرهنگ بومی آن دارد، به همین دلیل می توان جشنواره های گوناگونی در این کشور پیدا کرد که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند و از آنجا که مردم گرجستان عاشق جشن گرفتن هستند، جشنواره های خود را با غذا، موسیقی و نوشیدنی های فوق العاده برپا می کنند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جشنواره توشیتوبا (Tushetoba) یا جشنواره پنیر توشتی در منطقه توشتی گرجستان برگزار خواهد شد و میراث فرهنگی این منطقه را جشن می گیرند. به طور سنتی، مراسم با یک مسابقه اسب سواری شروع خواهد شد و به برنده مسابقه، یک پرچم و گوسفند (مردم محلی پرورش دهنده گوسفند هستند) اهدا می شود.

همانطور که از نام این مراسم می توان حدس زد، توشتوبا مربوط به منطقه توشتی بوده و فرهنگ و تاریخ آن را جشن می گیرد. این جشنواره یکی از فرهنگی ترین و ریشه دارترین جشن های سالانه کشور است که مردم زیادی از گوشه و کنار کشور در آن کمپانی می کنند.

جشنواره پنیر توشتی تفلیس
جشنواره پنیر توشتی تفلیس

در طول این روز مراسم های گوناگونی مانند مسابقه اسب دوانی، انتخاب بهترین نوشیدنی سال و انتخاب بهترین گوسفند برگزار می شود.

توشتی یکی از مناطق برجسته دامداری در گرجستان بوده و گوسفندهای آن از شهرتی جهانی برخوردار هستند. این منطقه به علت قدمت تاریخی، حفظ حال و هوای قدیمی و برج های تاریخی قرون وسطایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتی به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. یکی از مهم ترین قسمت های این روز پخت کینخالی های خوشمزه است.

مهم ترین دلیل برای حضور در این جشنواره، تماشای نحوه درست کردن کوفته گوشت گرجستانی به نام «Khinkali»است و شاید حتی بخواهید یکی از آن ها را خودتان درست نمایید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *