تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جشن روز تفلیس

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول در قسمت مقالات کشور گرجستان به سراغ جشن روز تفلیس می رویم و آن را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

تبلیسوبا یکی از دیدنیهای تفلیس گرجستان و جاذبه های گردشگری گرجستان، هرساله روز 4 اکتبر در میدان گرگاسالی تفلیس شروع خواهد شد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جشن روز تفلیس متعلق به شهر تفلیس است اما تمام گرجستان این روز را جشن می گیرند. این روز برای نخستین بار سال 1979 در 28 اکتبر تعیین شد و در آن جشن برگزار شد.

جشن روز تفلیس
جشن روز تفلیس

در این روز و روزهای بعد فستیوالهای گوناگونی از فستیوالی نوشیدنیها گرفته تا فستیوال موزیک پاپ و جاز برگزار میشود که یکی از جاذبه های توریستی تفلیس به شمار میرود.

تبلیسوبا جشن بزرگداشت تفلیس پایتخت گرجستان است که اکتبر هر سال در این شهر و دیگر شهرهای کشور و همچنین در چندین شهر روسیه و اروپای شرقی که اتباع گرجستان در آنجا زندگی می کنند٬ برگزار خواهد شد. این جشن برای نخستین بار در 28 اکتبر 1979 برگزار شد که بعد از آن به یکی از سنت های هرساله و جشنواره ای در فضای باز شهر تبدیل شد.

جشن روز تفلیس
تبلیسوبا 

این جشنواره در دوران حاکمیت شوروی و شخص ادوارد شوارنادزه پایه ریزی شد که هدف از آن بزرگداشت تاریخ 1500 ساله شهر تفلیس با تکیه بر روحیه های ملی گرایانه بوده است. از سال 1995 تصمیم گرفته شده این جشن در نخستین تعطیلات هفتگی نیمه دوم اکتبر برگزار شود.

این جشنها در میدان گرگاسالی و پارک ریخه برگزار میشود فستیوال میوه، فستیوال چای، فستیوال اتومبیلها و فستیوال موسیقی محلی. همچنین از طرف شهردار تفلیس به شخصی که کار مخصوص و مهمی برای شهر انجام داده باشد، جایزه اعطا خواهد شد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *