تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

جنگل بلیران آمل را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جنگل بلیران آمل

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آمل ، جنگل بلیران این شهر را که در مسیر جاده قدیم آمل است آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال دیدنی های شهر آمل میگردید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید

مختصری درباره شهر آمل بدانبد :

آمل جزو شهر های کهن ایران و در واقع پایتخت برنج ایران به شمار می رود. آمل را شهر تاریخ و فلسفه و علم می نامند شهری که اولین شهر علویان به شمار می رفته است و دروازه ورود به سرزمین های سرسبز شمالی ایران است. شهرستان آمل در 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با ساری مرکز استان مازندران 70 کیلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقی تهران و به فاصله 180 کیلومتری از ان واقع شده است . آمل جمعیتی در حدود 401.639  نفر دارد و در گذشته با نام های همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته می شده است.از محصولات آمل اگر بخواهیم نام ببریم می توان به دانه های روغنی کلزا ، برنج ، گل و گیاه وسبزیجات اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جنگل بلیران آمل

اگر از جاده‌ی قدیم بابل به آمل بروید، در چند کیلومتری آمل جاده‌ای به سمت جنگل و کوه می‌رود و پیچی که می‌خورد، زیبایی تازه‌ای پیدا می‌شود و هر پیچی آدمی را وارد دنیای دیگر می‌کند. یک سو کوه هست و جنگل، دیگر سو شالیزار مزارع و باغات که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. در انتهای جاده به روستای زیبای به لیران می‌رسیم. این روستای زیبا که در دل جنگل محصور است، تا آمل پانزده کیلومتر فاصله دارد. روستای بلیران از شمال به روستای کم دره از جنوب به جنگل‌های سرفراز شمال و کوه چلاواز شرق به جنگل‌های سرسبز و انبوه و رودخانه و از غرب نیز به جنگل و کوه متصل شده است.بلیران در سال ۱۳۸۷به عنوان منطقه شماره دو نمونه گردشگری معرفی شده.

در ابتدای مسیر از روستای بلیران سمت راست به سمت جنگل بلیران و جاده هراز جاده خاکی مناسب برای پیاده روی می باشد و اگر اهل طبیعت گردی و جنگل نوردی هستید می توانید از این مسیر ظرف مدت چهار ساعت به جاده هراز و مجموعه تفریحی و اقامتی نارنجستان خواهید رسید .

از جاذبه های جنگل بلیران میتوان به رودخانه زیبای «گرمارود» یا «گرمرو»  اشاره کرد که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است و افراد زیادی را در تابستان به این منطقه زیبا می‌کشاند. گرمارود حدود ۵۰ کیلومتر طول دارد و از ارتفاعات شمالی رشته‌کوه البرز به نام «هلی‌یار» سرچشمه می‌گیرد. اطراف این رودخانه دو چشمه آب معدنی اصلی به نام «گرو» و «لاله‌زار» و ده‌ها چشمه دیگر وجود دارد.

جنگل بلیران آمل

جنگل بلیران آمل کجاست ؟

جنگل بلیران در روستای بلیران، ۱۵ کیلومتری شهر آمل، در مسیر جاده‌قدیم آمل-بابل قرار دارد. پس از عبور از چند روستا، در انتهای جاده به روستای بلیران می‌رسیم. در فصل پاییز این جاده حیرت‌انگیز است، درختانی با برگ‌های زرد، قرمز و نارنجی که مانند یک تابلوی زیبای نقاشی است.


مقالات بیشتر بخوانید :

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. azita1972

    سلام درمورد جنگل بلیران می خواستم صحبت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *