تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

آشنایی با حافظیه بندر انزلی ، بنایی تاریخی در گیلان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حافظیه بندر انزلی 

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با حافظیه بندر انزلی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بندرانزلی یکی از زیباترین شهرهای شمالی استان گیلان که جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود جای داده است. این شهر یکی از تاریخی ترین شهرهای استان گیلان میباشد و به شهر اولین های گیلان معروف است و جاذبه های تاریخی زیادی را نیز در دل خود جای داده است.

بنا حافظیه بندر انزلی در سال 1311 و در دوره پهلوی، در مجاورت ساختمان شهرداری انزلی و به دست مهندسان آلمانی ساخته شد. از این بنا در گذشته بیشتر به عنوان محلی برای اجرای موسیقی استفاده می‌کردند؛ اما امروز به عنوان یک سازه تاریخی میزبان گردشگران است.

حافظیه بندر انزلی 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری 

همانطور که پیشتر اشاره شد از این بنای سفیدرنگ که بیش از 80 سال قدمت دارد در گذشته محل برگزاری کنسرت‌ها و مراسم عروسی در شهر انزلی بوده است. اما امروز تغییر کاربری داده و به عنوان یک سازه تاریخی میزبان گردشگران است. بنای حافظیه 76 مترمربع وسعت دارد و ستون‌های بلند و بام گنبدی یادآور می‌شود که از معماری ایرانی در ساخت آن الهام گرفته شده است.

برخلاف حافظیه شیراز، زیر گنبد این بنا تزئیناتی به چشم نمی خورد ولی در کف بنا تصویر چنگ موسیقیایی با موزاییک به تصویر کشیده شده است.در دو سوی بنا پنج پلکان کوتاه قرار دارد که شما را به داخل محوطه رهنمون می کند.

حافظیه بندر انزلی 

 

در اطراف این بنا نماد ها و ساختمان هایی از معماری استان گیلان وجود دارد از جمله آنها میتوان به چندین کلبه چوبی ، ارابه چوبی ، قفس پرندگان ، گل کاری های زیبا ، استخری کوچک و انواع درختان زیبا که این منطقه را برای عکس برداری بسیار مناسب میکند.از ساختمان های اطراف این بنا میتوان به ساختمان شهرداری انزلی ( بلدیه ) فرمانداری ، کانون فکری کودکان و نوجوانان و مرکز فرهنگی انزلی اشاره کرد.

آدرس: استان گیلان، بندرانزلی، بلوار ساحلی انزلی، مجاورت بنای شهرداری


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *