تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

آشنایی با حمام سولفور تفلیس ، گرجستان | Tbilisi sulfuric bath 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمام سولفور تفلیس

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گرجستان شما را با یکی از جاذبه های بسیار زیبای تفلیس یعنی حمام سولفور آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید.

شهر قدیمی یکی از زیباترین مناطق دیدنی تفلیس است و حمام های سولفور گوناگونی که در آن وجود دارد یکی از علت های جذب گردشگران می باشد. آب گرم گوگرددار این حمام ها اضافه بر اینکه برای بعضی بیماری ها از قبیل رماتیسم جنبه درمانی دارند، بسیار آرامش بخشند.

گفته میشود که گرمای آرامش بخش این چشمه های آب گرم دلیلی بر این بود که شاه واختانگ گرگاسالی در این منطقه سکونت کند و در قرن 5 میلادی آن را پایتخت گرجستان اعلام نماید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

حمام سولفور یا حمام گوگردی ارتباط بسیار عمیقی با شهر تفلیس دارند و گفته می شود یکی از علت های اصلی ساخت این شهر وجود چشمه های آب گرم در آن است. چشمه هایی غنی از گوگرد و عناصر معدنی با درجه حرارت 38 تا 40 درجه ای. سالهاست که از آب های این چشمه برای درمان انواع بیماری های از جمله درد مفاصل و بیماری های پوستی استفاده می کنند.حمام سولفور تفلیس

شهروندان تفلیسی از این حمام برای استراحت و تمدد اعصاب در اوقات فراغت یا برگزاری میهمانی های شام رسمی استفاده می کنند. الکساندر پوشکین یکی از افراد مشهوری است که این حمام را امتحان کرده، وی در مورد این تجربه بی نظیرش نوشت: مطمئناً در تفلیس با چیزی لوکس تر از این حمام مواجه نخواهم شد.

این حمام ها در داخل شهر قدیمی قرار دارند، با گنبدهایی متمایز مزین شده اند و مانند اسپاهای باستانی دارای خدمات ارائه ماساژ و سونا می باشند. فقط پیش از رفتن به این حمام ها به این نکته توجه داشته باشید که بوی گوگرد در تمام فضاهای حمام احساس خواهد شد.حمام سولفور تفلیس

زمان مناسب برای رفتن به حمام

حمام گوگردی معمولاً در تمام فصول بازدیدکننده دارد اما بهترین زمان برای تجربه آنها فصل زمستان است. وقتی که می توانید یک تجربه فراموش نشدنی از لذتی وافر از ورود به محیطی گرم از فضای خارجی سرد برایتان رقم می خورد. تجربه این حمام به شدت برای اسکی بازها که درگیر دردهای عضلانی اند پیشنهاد می شود.

امروزه 15 حمام گوگرد در تفلیس پذیرای میهمانان می باشد، حمام ها از نظر مشخصات هیچ تفاوتی ندارند و تنها در شماره اتاق با هم متفاوتند. اجاره هر یک از اتاق ها به طور گروهی هم امکان پذیر است، با این کار با هزینه ای کمتر می توانید از امکانات حمام استفاده نمایید.حمام سولفور تفلیس

نکته: در هنگام بازدید از حمام گوگرد می بایست لوازم جانبی حمام، کفش و حوله به همراه داشته باشید البته این ملزومات در محل حمام هم ارائه خواهد شد اما این وسایل یک بار مصرف نیستند. خانم ها و آقایان باید در محوطه حمام لباس مخصوص بپوشنند اما در اتاق های اختصاصیشان می توانند بدون لباس باشند.

تجربه استفاده از حمام گوگرد در تفلیس ارمغان آور خاطره ای بسیار خاص و منحصر به فرد برای شما خواهد بود یعنی در صورتی که موفق به امتحان این خاطره شده اید مطمئناً آدم خوش شانسی هستید. تجربه ای ناب که فرصت استفاده از اثرات شفاقسمت و معجزه آسا آب های این چشمه های گرم برایتان فراهم خواهد شد.حمام سولفور تفلیس


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  2. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *