تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه

در این مقاله از بخش معرفی شهرهای ترکیه به شهر آنکارا ترکیه خواهیم داشت و در آن حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

 آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و از اهمیت تجاری و سیاسی خاصی برخوردار است، علاوه بر گردشگران، سالانه میلیون ها مسافر برای سفرهای کاری به این شهر سفر می کنند.

آنکارا مساحتی برابر با ۲۴,۵۲۱ کیلومترمربع دارد و به عنوان یک کلان شهر شناخته می شود. در صورتی که قصد سفر به این شهر زیبا و مدرن را دارید و در پی بهترین وسیله برای جابه جایی در شهر هستید، با ما همراه باشید تا وسایل حمل و نقل عمومی و کیفیت حمل و نقل در آنکارا را بررسی کنیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، اتوبوس و مترو می باشد.

مترو وسیله ای است که شما می توانید با آن به اکثر نقاط شهر سریعا سفر کنید.

حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه
حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه

وسیله دیگر اتوبوس بوده و شما می توانید از استگاه های اتوبوس برای رسیدن به مرکز شهر استفاده نموده و از ایستگاه اصلی به تمام مراکز دیدنی که در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار گرفته سفر کنید.

وسیله دیگر تاکسی است. تاکسیهای این شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. نرخ اولیه تاکسی متر در بدو ورود توسط در حدود 2 دلار می باشد و بعد از طی یک مسیر 10 کیلومتری در حدود 20 الی 30 دلار بر اساس وضعیت ترافیک می بایست پرداخت نمود. این تاکسیها فقط به طور اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می نمایند.

گزینه های حمل و نقل در داخل شهر متنوع تر است و از اتوبوس، تاکسی، مینی بوس و مترو می توان استفاده کرد. اتوبوس ارزان ترین گزینه است، اما در ساعات اوج و ترافیک ممکن است بسیار شلوغ و پرازدحام باشد. در شهر آنکارا دو نوع اتوبوس موجود است؛ یکی به وسیله ی شهرداری مدیریت خواهد شد و Belediye Otobusu نامیده خواهد شد. این اتوبوس ها قرمز یا آبی هستند و از سایر اتوبوس متمایزند. اتوبوس دوم به وسیله ی کمپانی خصوصی اداره می شوند و Halk Otobosu نام دارند. این اتوبوس ها معمولا به رنگ سبز یا آبی هستند. در این اتوبوس ها تنها باید با پول نقد کرایه را بپردازید.

حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه
حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه

متروی آنکارا نیز هم اکنون با دو خط امکان جابجایی در داخل شهر را فراهم می کند. یکی از این خط ها، آنکارای یا مترو سبک و دیگری مترو نامیده خواهد شد. هر دو این خط ها بسیار راحت و سریع هستند. در ایستگاه کیزیلی،  این دو خط با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند. نقشه مترو و بلیط الکترونیکی را می توانید از ایستگاه های مترو خریداری کنید. ساعات کاری مترو آنکارا از ۶ صبح تا نیمه شب است.

دولموش (Dolmuş) سرویس حمل و نقل ویژه کشور ترکیه است. دولموش ها تاکسی های ون یا مینی بوس هستند که به طور خطی و در مسیرهای مشخص به جابجایی مسافران می پردازند. هر مسافر با توجه به مسافتی که طی می کند کرایه را می پردازد. دولموش هم در ایستگاه های مشخص و هم بنا به درخواست مسافر توقف می کنند. تاکسی نیز در تمام خیابان های آنکارا پیدا خواهد شد و با رنگ زرد و کلمه تاکسی روی ماشین مشخص هستند. این تاکسی ها کرایه را با توجه به کیلومتر شمار محاسبه می کنند و مسافت طی شده در صفحه تاکسی متر ماشین مشخص است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *