تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, رشت

خانه تاریخی قدیری رشت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خانه تاریخی قدیری رشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای رشت یعنی خانه تاریخی قدیری را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از خانه های تاریخی بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خانه قدیری رشت که مربوط به دوران پهلوی است، دارای اسکلت و سازه چوبی با سقف لمبر کوبی است. پوشش خارجی خانه قدیری، سفالی و در و پنجره آن از چوب نراد روسی ساخته شده‌است. این بنا در سال ۱۳۶۷ خورشیدی طعمه حریق شد و بام آن فرو ریخت و در و پنجره‌ها، تزیینات آیینه کاری و گچ بری آن نیز در این آتش‌سوزی آسیب جدی دید.

خانه تاریخی قدیری
خانه تاریخی قدیری

خانه قدیری در ضلع شرقی سبزه میدان رشت واقع شده‌است. این بنا توسط محمدولی خان تنکابنی سپهدار حکمران گیلان احداث شد و از سال ۱۳۶۹ خورشیدی تا ۱۳۸۱ به عنوان اداره کل میراث استان گیلان مورد استفاده بوده و به شماره ۲۶۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
خانه تاریخی قدیری
خانه تاریخی قدیری

از سال ۱۳۶۹ خورشیدی تا ۱۳۸۱ به عنوان اداره کل میراث استان گیلان مورد استفاده بوده و به شماره ۲۶۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است.
هم اکنون این بنای تاریخی بعنوان پژوهشکده میراث فرهنگی مورد استفاده است و دارای کتابخانه ای با کتب تخصصی مرمت، معماری، تاریخی، گردشگری و سایر زمینه‌ها بوده که تاحد زیادی پاسخگوی دانشجویان و اندیشمندان است.

مسیر خانه قدیری رشت برروی نقشه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *