تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

خانه ملاباشی اصفهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خانه ملاباشی اصفهان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای اصفهان به نام خانه ملاباشی اصفهان  را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از کشتی های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خانه معتمدی (خانه ملا باشی) مربوط به دوره قاجار است و در اصفهان، محله پا قلعه، خیابان ملک واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۵۸۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه ملاباشی اصفهان
خانه ملاباشی اصفهان

خانه ملاباشی در اصفهان خیابان ملک واقع شده ودر کنار مجموعه خانه های ملاباشی واقع گردیده است و از زیبایی خاصی برخوردار است این خانه مربوط به زمان زندیه وقاجاریه است . ودر زمان ظل سلطان این کوچه ومحل را ملاباشی منجم ناصرالین شاه خریداری کرده است . تمام کوچه واطراف ان شامل اسطبل آشپزخانه و خانه های دیگر  بوده است .خانه تاریخی معتمدی دارای بیرونی حوضخانه حوضخانه در دو طبقه است وشاهنشین دارد و اتاقهایی در اطراف و ابالای آن قرار دارد   و اندرونی است و هر کدام جلوه ای از هنر معماری ایرانی است   سال ۱۳۸۰این خانه را آقای معتمدی خریداری و باز سازی نموده است و اقای روانفربر روند بازسازی ان  نظارت نموده است و خانه تاریخی منحصر بفردی  شده است  . شامل دو خانه بیرونی و اندرونی است و دو درب  دارد  اروسی نه درب داردکه بی نظیر است بر بالای درب اروسی کنگره منقوش چوبی زیبایی خود نمایی می کند اروسی  به طول  نه متر است و درب اروسی آن شیشه های رنگی دارد  واندرونی  پانزده اتاق دارد و در سه طبقه است  وزیر زمین صفوی در زیر و مهمانخانه در بالای ان است  بیرونی و  اتاق گوشوارهدر دو طرف آن دیده می شود  اتاق زایمان اتاق پذیرایی و اتاق مهمانخانه اروسی است مصالح ان خشت گل وگچ وکاشی وچوب است  آقایان  آقاجانی کاشیکاری آقای حسینی تابلو کاشی ،رضوی نقاشی ،کیانپور استاد احمد حیدری بنایی و آقای مرآتیان آیینه کاری و استادجعفر مقرنس و گچبری این خانه را بعهده داشته اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خانه ملاباشی اصفهان

خانه ملاباشی یا خانه معتمدی یکی از خانه های تاریخی اصفهان مربوط به زمان زندیه و قاجاریه است و در زمان ظل سلطان این کوچه و محل را ملاباشی که منجم ناصرالدین شاه بوده خریداری کرده است. تمام کوچه و اطراف آن شامل اصطبل، آشپزخانه و خانه های دیگر بوده است. میرزا احمد ملاباشی مالک خانه، فاضل و عالم فقیه بوده و در اصفهان مصدر امور شرعی را داشته است. این خانه یک نهاد مذهبی- فرهنگی بوده و دارای 1، حیاط بیرونی2، اتاق کار 3 ورودی مستقل بیرونی است و در جبهه غربی حیاط بیرونی فضای مستقلی به اتاق کار مالک و پذیرش مراجعین اختصاص داشته است، از هنر فلزکوبی بر روی چوب در این بنای تاریخی استفاده شده است. خانه ملاباشی در خیابان ملک، کوچه پشت بارو واقع شده است.

خانه ملاباشی اصفهان


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *