تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یزد

خانه هنر یزد ، کافه ای نوستالژی و زیبا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خانه هنر یزد

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با خانه هنر یزد ، خانه ای تاریخی در فهادان یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از محله های دیدنی و تاریخی شهر یزد فهادان است که با داشتن بافت تاریخی، اکثر جاذبه های دیدنی شهر یزد در آن قرار دارند. در کوچه پس کوچه های محله فهادان خانه ای زیبا قرار دارد به نام خانه هنر یزد. خانه ای که جز مجموعه خانه های تاریخی ملک زاده است و بنای آن به دوران قاجار بازمی گردد.

خانه هنر یزد

حدود ۲ سال است که قسمت کوچکی از آن در قالب مجموعه گردشگری خانه هنر یزد (Yazd Art House) در حال کار و فعالیت است. در مجموعه گردشگری و هنری خانه هنر یزد می توان علاوه بر بازدید از یک خانه تاریخی، در گالری زیبای آن قدم زد و از تماشای تابلوهای نفیس هنرمندان یزد لذت برد، از فروشگاه صنایع دستی آن خرید کرد، بر روی تخت های پشت بام معروف به بام یزد این خانه نشست و در حین نوشیدن دمنوش های کافه ، نمای باشکوه و تاریخی شهر کویری یزد را تماشا کرد و از این منظره لذت برد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خانه هنر یزد

دیوارهای کاهگلی، تخت و صندلی های چوبی، درهای قدیمی، ظروف سنتی و صنایع دستی که دیواره های این کافه را تزیین کرده است، تداعی کننده حسی متفاوت و نوستالژیک است که آرامش خاطر فوق العاده ای را به همراه دارد. قرار گرفتن خانه در قلب بافت تاریخی و نزدیکی آن به جاهای دیدنی یزد مانند مسجد جامع یزد و زندان اسکندر سبب شده تا روزانه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری باشد و لحظات به یادماندنی و نابی را برای آنان خلق کند.

خانه هنر یزد

اگر در هتل موزه فهادان و یا هتل پارس یزد اقامت دارید، با رفتن به کافه هنر که در نزدیکی این هتل ها واقع شده می توانید به تماشای نمایی بی نظیر از بافت تاریخی یزد بنشینید. این اثر در تاریخ 28 دی 1379 با شماره ی ثبت 2950 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: یزد، خیابان امام، محله فهادان ، جنب حمام تاریخی ابوالمعالی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *