تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول, معرفی تور

بهترین زمان برای خرید تور استانبول کدام ماه است ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مناسب ترین زمان برای خرید تور استانبول کدام ماه است ؟

در این مقاله از معرفی تور در مجله گردشگری تاپ تراول درباره مناسب ترین زمان برای خرید تور استانبول سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد سفر به شهر سر زنده استانبول دارید با ما همراه باشید تا بهترین زمان برای سفر به استانبول را بدانید

مختصری درباره استانبول و کشور ترکیه بدانید :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه از شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

از مزیت های که میتوان برای خرید تور استانبو به آن اشاره کرد :

  • در سفر به ترکیه احتیاجی به ویزا ندارید
  • ارزان بودن هزینه ها
  • آب و هوای مناسب
  • نزدیک بودن به ایران
  • نزدیک بودن فرهنگ مردم ترکیه به ایران
  • پر طرفدار ترین مقصد گردشگری نزد ایرانیان

وضعیت آب و هوای استانبول

شهر استانبول در نیم کره شمالی در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و در نتیجه تحت تأثیر اقلیم های متنوعی چون اقیانوسی، مدیترانه ای و نیمه استوایی و شرجی قرار می گیرد. آب و هوای این شهر در هر فصل به شرح زیر است:

بهار استانبول: استانبول در این زمان روزها گرم‌تر می‌شود و شب‌ها خنکایی ملایم و دوست داشتنی دارد و گهگاهی باران نرمی بهاری نیز می‌بارد. در این فصل، شهر استانبول را رنگین تر و زنده تر از هر زمان دیگری خواهید یافت. میانگین دمای روزها میان ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

تابستان استانبول: روزهای تابستانی استانبول گرم و مرطوب است. گرچه اغلب ساکنین شهر برای فرار از دست گرما به جزایر نزدیک و سواحل روی می‌آورند، بیش‌ترین گردشگران تابستان را برای مسافرت به استانبول انتخاب می‌کنند. بنابراین در اغلب مکان‌های دیدنی، با هجم زیادی از آدم و صف‌های طولانی رو به رو خواهید شد. میانگین دمای تابستان در استانبول میان ۲۸ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد است. بهترین وجه مسافرت به استانبول در تابستان، وضعیت مطلوب کروزهای بسفر و گردش با کشتی‌های استانبول است.

پاییز استانبول: دمای هوا در فصل طلایی برگ‌ریز استانبول بسیار دلپسند و مطلوب است، یعنی در حدود ۲۳ درجه! اما منتظر غافلگیری‌های گه‌گدار طبیعت هم باشید. یک روز ممکن است گرم و خشک باشد و روز دیگر، بسیار خنک با دمای ۱۵ درجه و یا باران‌های کوتاه و شدید غافلگیرتان کند.

زمستان استانبول: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی اند. میانگین دمای روزانه بین ۸ تا ۱۲ درجه است و اغلب بارش ملایم برف هم دور از انتظار نیست.

بنابراین بهترین زمان سفر به استانبول: فصل بهار و پاییز است، زمانی که دمای هوایی مطلوب به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان در انتظار شماست

مناسب ترین زمان برای خرید تور استانبول
مناسب ترین زمان برای خرید تور استانبول

ارزان ترین فصل برای رزرو تور استانبول کدام ماه ها است ؟

مناسب ترین زمان‌ ها برای خرید تور استانبول ماه‌ های مارس تا مِی (اسفند – اردیبهشت) و سپتامبر تا اواخر نوامبر (شهریور – اوایل‌ آذر) می باشد . در این ماه ها شهر لستانبول با موج گردشگران روبه‌ رو نیست و به علاوه، کرایه اقامتگاه‌ها نیز در حد متوسط است و دمای هوا در طول روز نیز به طور تقریبی بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

در طول ماه‌ های دسامبر تا فوریه (آذر – بهمن) ارزان‌ ترین زمان برای سفر به استانبول است ولی باید در نظر داشت که اگر در این فاصله زمانی (بین ماه‌های دسامبر تا فوریه) به استانبول سفر می‌کنید باید انتظار شرایط بارانی، برفی و گاهی یخبندان را داشته باشید. درجه حرارت در این مدت در گرم‌ترین حالت بین ۱۰ تا ۱- درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. بنابراین البسه گرم و چتر از الزامات سفر در این فاصله زمانی است.

اوج سفرها برای خرید تور استانبول کدام ماه ها است ؟

 اوج سفرها که ماه‌ های بین ژوئن تا اواخر آگوست (خرداد – مرداد) است علاوه بر اینکه دمای هوا افزایش می‌یابد و حداقل دما تقریبا حدود ۲۷ – ۱۵ درجه سانتی‌ گراد است، هزینه اقامت در هتل‌ ها نیز افزایش چشمگیری دارد .

مناسب ترین زمان برای خرید تور استانبول
مناسب ترین زمان برای خرید تور استانبول

مقالات بیشتر درباره استانبول بخوانید :


باتوجه به توضیحاتی که دربالا ارائه شد میتوانید مناسب ترین زمان را برای رزرو تور استانبول بنا بر میل خود انتخاب کنید. امیدواریم که در این مقاله از برنامه سفر از سفر به استانبول لذت کافی را ببرید


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *