تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, راهنمای مراکز خرید, فستیوال ها, مقالات آموزشی

نکات مهم در مورد خرید تور وان ترکیه که حتما باید بدانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

وان ترکیه کجاست ؟

وان شهری قدیمی در شرق کشور ترکیه است که در هزاران سال پیش قلمرو قوم مهمی چون اورارتو بوده است. در حال حاضر ساکنین وان غالبا کرد و ترک هستند و به زبان ترکی و کردی صحبت می‌کنند همچنین مردم این منطقه زیاد انگلیسی بلد نیستند بنابراین انتظار نداشته باشید به راحتی با زبان انگلیسی بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه است که در ارتفاع بیش از 1500 متری قرار گرفته است. این شهر به صبحانه‌هایش هم معروف است زیرا با قیمت کمی می‌توانید صبحانه های باکیفیتی را امتحان کنید در این صبحانه‌ها، پنیر محلی وان، عسل، زیتون و گوجه فرنگی سرو می‌شود.

 از آنجایی که وان ترکیه فاصله بسیار نزدیکی با ایران دارد و در واقع نزدیکترین شهر ترکیه به ایران است، سالانه تورهای وان فراوانی از ایران به مقصد وان حرکت می‌کنند. لذا در ادامه اطلاعات مهمی که درباره تور وان ترکیه لازم است بدانید، می‌گوییم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تور وان ترکیه زمینی یا هوایی؟

بعد از انتخاب مقصد، باید انتخاب کنید چطور می‌خواهید به آن مقصد برسید. معمولا تورهای اطراف ایران هم به صورت زمینی و هم هوایی برگزار می‌شوند امّا تور وان هوایی در حال حاضر وجود ندارد زیرا وان ترکیه، اصلا فرودگاه بین المللی ندارد که از ایران به صورت مستقیم به آنجا پرواز کنید. بلکه اگر قصد تور هوایی وان را داشته باشید باید همراه با مقاصد دیگر ترکیه تورتان را ترکیب کنید؛ مثلا از استانبول یا آنکارا به وان پرواز داشته باشید.

به دلیل همین مسائل است که تورهای وان زمینی برگزار می‌شود. تورهای وان زمینی قبل‌تر هم با اتوبوس و هم قطار برگزار میشد امّا فعلا فقط تور زمینی وان با اتوبوس برقرار است.

نکات مهم در مورد خرید تور وان ترکیه که حتما باید بدانید

مسیر تور زمینی وان

تورهای زمینی وان از هر کجای ایران حرکت کنند در نهایت باید از مرزهای شمال غربی ایران بگذرند؛ بنابراین گاهی مسافران پروازهای تبریز یا ارومیه می‌گیرند و از این دو مبدأ با اتوبوس به سمت وان می‌روند. مرزهایی که مسافران از آنها می‌گذرند و وارد خاک ترکیه می‌شوند به صورت زیر هستند:

  • مرز رازی- کاپیکوی
  • مرز بازرگان-گورباغ
  • مرز سرو-اسندره

البته پرترددترین مرز که معمولا تورهای وان زمینی از آن گذر می‌کنند، مرز رازی-کاپیکوی است و دو مرز دیگر کمتر تردد می‌کنند. مرز سرو بیشتر برای کسانی است که از ارومیه تور وان را شرکت می‌کنند و مبدأشان ارومیه است.

حتّی می‌توانید با ماشین شخصی تا تبریز یا ارومیه بیایید و سپس همراه با تور زمینی وان از این دو شهر خارج شوید. یا اگر حوصله سفر زمینی طولانی را ندارید و مدت زمان طولانی نمی‌توانید در ماشین یا اتوبوس بشینید، می‌توانید به تبریز یا ارومیه با هواپیما پرواز کنید و از آنجا با تورهای زمینی وان همراه شوید و طی کمتر از دو ساعت به وان خواهید رسید.

بهترین زمان سفر به وان

بهترین فصل سفر به وان را می‌توان فصل‌های گرم و معتدل برای وان ترکیه دانست، چون آب و هوای سردی دارد و ممکن است فصل‌های سردش هنگام سفر سخت باشد و آنهایی که از سرما بیزارند معمولا فصل‌های سرد را برای سفر به وان انتخاب نمی‌کنند. امّا در کل رطوبتی که در هوای وان است، باعث می شود که سرمای هوا اذیت کننده نباشد.

البته اگر آب و هوا را کمی نادیده بگیریم، فصل زمستان و حوالی سال نو زمان بسیار مناسبی برای سفر به وان است؛ هم از جهت تخفیف ها و حراجی هایی که به مناسبت سال نو میلادی و بلک فرایدی (Black Friday) در وان هست و هم تزئینات و حال و هوای سال نو که بسیار زیبا و درخشان است. بنابراین نزدیک سال نو میلادی هم وان مسافرانش افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از ایرانی ها ترجیح می‌دهند جشن سال نو میلادی را در وان ترکیه تماشا کنند.

نمایی از دریاچه وان

تور وان

از مهمترین مزیت های وان نسبت به شهرهای دیگر ترکیه، قیمت کمترش برای ایرانیان است. ضمن اینکه قیمت تور وان را می‌توان با روش‌هایی ارزانتر هم کرد. نزدیکی وان به ایران از دلایل بسیار مهم ارزان بودن تور وان است. بنابراین، در حال حاضر قیمت تور وان برای ایرانی ها بسیار مناسب است. مخصوصا اگر راه و روش های تور وان ارزان را بلد باشید، هزینه ها کاهش پیدا میکند. قیمت تور وان ترکیه

تور وان ارزان

در میان تورهای وان، تور وان ارزان هم میتوان تهیه کرد. عوامل مختلفی در ارزان شدن تور وان تأثیر دارند؛ به عنوان نمونه سفر در فصل های شلوغ و پرطرفدار، قیمت تور و هتل را گرانتر می‌کند، حتّی گاهی در قیمت  غذاها و خرید اجناس هم ممکن است تاثیر بگذارد. امّا برعکس، اگر در فصل های کم طرفدار سفر کنید، قیمت هتل و تورها کاهش پیدا می‌کند و با پرداخت هزینه کمتر می‌توانید در هتل مناسب‌تر اقامت کنید و از سفرتان لذت بیشتری ببرید.

راهکار دیگری که میتوانید تا جای ممکن تور وان ارزان تهیه کنید این است که با ماشین شخصی به شهرهای تبریز یا ارومیه بروید و از آنجا با تور وان همراه شوید. بدون شک طی مسافت از مبدا تا نزدیکی مرز، سبب می‌شود قیمت تور به شکل محسوسی کاهش پیدا کند.

جاذبه های دیدنی وان در سفر با تور وان

وان با وجود کوچک بودنش، جاذبه های متنوع تاریخی و طبیعی دارد، با توجه به علایقتان می‌توانید از میان جاذبه هایش تعدادی را انتخاب کنید. مثلا مهمترین جاذبه ها و دیدنی های وان که درتور وان بهتر است از آنها بازدید کنیم عبارتند از دریاچه وان، قلعه وان، کلیسای آختامار یا آکدامار، موزه وان و آبشار مرادیه. البته جاذبه های وان به همین موارد ختم نمی‌شود و اگر جستجو کنید می‌توانید لیست بلندبالایی از دیدنی‌هایش را بیابید.

نتیجه گیری : تور وان برویم یا نه ؟

شاید بتوان گفت مزیت اصلی تور وان قیمت بسیار مناسب آن است که شرایط را برای سفر ایرانی ها فراهم می‌کند. ضمن اینکه با روش های مختلف می‌توانید قیمت آن را کم کنید تا به عدد کمتری برسید. از طرفی، شهر وان زیبایی های فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که اهل هر کدام که باشید، می‌توانید از جاذبه هایش دیدن کنید. برای آنهایی که عاشق خرید هستند و فقط به قصد پاساژ گردی به این شهر سفر کرده‌اند، شرایط مناسبی دارد، مخصوصا اگر در زمان های حراج و تخفیف با تور وان همراه شوند. در این متن سعی شد اطلاعات کامل درباره تور وان ارائه شود.


منابع مقاله : ویکی تراول، صفحه تور وان لست سکند،دانشنامه بریتانیکا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *