تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دیدنی های استانبول, مراکز خرید استانبول

۵ خیابان برای عاشقان خرید در استانبول | İstanbul 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خرید در استانبول

در این مقاله از معرفی بهترین مراکز خرید در استانبول تصمیم گرفتیم تا شما علاقمند به خرید را با 5 خیابان که مناسب خرید در استانبول است آشنا کنیم. پس اگر اهل خرید هستید یا تور استانبول رزرو کرده اید و تصمیم دارید سری به بازارهای استانبول بزنید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا با محله های مناسب برای خرید آشنا شوید.

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می کنند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند.استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است البته نا گفته نماند که جاهای دیدنی استانبول فراوان است و ما در این مقاله فقط 5 خیابان معروف استانبول را معرفی خواهیم کرد.

بهترین فصل سفر به استانبول

شهر استانبول در نیم کره شمالی در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و در نتیجه تحت تأثیر اقلیم های متنوعی چون اقیانوسی، مدیترانه ای و نیمه استوایی و شرجی قرار می گیرد. آب و هوای این شهر در هر فصل به شرح زیر است:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بهار استانبول: استانبول در این زمان روزها گرم‌تر می‌شود و شب‌ها خنکایی ملایم و دوست داشتنی دارد و گهگاهی باران نرمی بهاری نیز می‌بارد. در این فصل، شهر استانبول را رنگین تر و زنده تر از هر زمان دیگری خواهید یافت. میانگین دمای روزها میان ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

تابستان استانبول: روزهای تابستانی استانبول گرم و مرطوب است. گرچه اغلب ساکنین شهر برای فرار از دست گرما به جزایر نزدیک و سواحل روی می‌آورند، بیش‌ترین گردشگران تابستان را برای مسافرت به استانبول انتخاب می‌کنند. بنابراین در اغلب مکان‌های دیدنی، با هجم زیادی از آدم و صف‌های طولانی رو به رو خواهید شد. میانگین دمای تابستان در استانبول میان ۲۸ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد است. بهترین وجه مسافرت به استانبول در تابستان، وضعیت مطلوب کروزهای بسفر و گردش با کشتی‌های استانبول است.

پاییز استانبول: دمای هوا در فصل طلایی برگ‌ریز استانبول بسیار دلپسند و مطلوب است، یعنی در حدود ۲۳ درجه! اما منتظر غافلگیری‌های گه‌گدار طبیعت هم باشید. یک روز ممکن است گرم و خشک باشد و روز دیگر، بسیار خنک با دمای ۱۵ درجه و یا باران‌های کوتاه و شدید غافلگیرتان کند.

زمستان استانبول: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی اند. میانگین دمای روزانه بین ۸ تا ۱۲ درجه است و اغلب بارش ملایم برف هم دور از انتظار نیست.

بنابراین بهترین زمان سفر به استانبول: فصل بهار و پاییز است، زمانی که دمای هوایی مطلوب به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان در انتظار شماست.

1. خیابان استقلال

«خیابان استقلال» (istiklal Caddesi) که در منطقه «بِی اوغلو» استانبول واقع شده، یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر است. این خیابان که افراد می‌توانند در آن پیاده‌ روی کنند، مملو از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ برند‌های معروف ترکی و خارجی است. گرچه در خیابان استقلال مانند بعضی دیگر از خیابان‌ها اجناس گرانقیمت و لوکس یافت نمی‌شود اما فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که کالاهای باکیفیت ارائه می‌دهند. حتماً در این خیابان برای خرید سوغات از استانبول، سری به «بازارچه آزناوور» (Aznavur) بزنید که تقریباً در میانه‌های خیابان استقلال قرار گرفته و همه چیز از لباس تا جواهر و هدایا منحصر به فرد در آن پیدا می‌شود.

5 خیابان برای خرید در استانبول
5 خیابان برای خرید در استانبول

2. خیابان بغداد

«خیابان بغداد» (Bagdat Caddesi) که پر از مرکز خرید‌ها، بوتیک‌ های شیک و پر زرق و برق و برندهای برتر بین‌ المللی است، یکی از بهترین مکان‌ ها برای خرید در استانبول محسوب می‌شود. این خیابان به طول ۱۴ کیلومتر در سمت آناتولی استانبول واقع شده و می‌توان کل روز را در آن به گشت و گذار و خرید در فروشگاه‌های مثل «Longchamp»، «Michael Kors»، «Tommy Hilfiger» و همچنین برند‌های معروف ترکیه‌ای مثل «Vakko» و «Brandroom» بگذرانند.

5 خیابان برای خرید در استانبول
5 خیابان برای خرید در استانبول

3. خیابان آبدی ایپِکچی

محله‌ی نیشان تاشی مقصد محبوب افرادی است که به دنبال خرید لاکچری در استانبول هستند. این محله که در بالای شهر استانبول قرار گرفته یکی از شیک‌ترین مناطق شهر است و اغلب آن را با شهرهایی مثل پاریس مقایسه می‌کنند. مراکز خرید خیابان «آبدی ایپکچی» (Abdi ipekci Caddesi) که در قلب منطقه نیشان تاشی قرار گرفته است با فروشگاه‌های بزرگ‌ترین شهرهای اروپا برابری می‌کنند. بوتیک‌های انحصاری طراحان مشهوری چون «کارتیه»، «لویی ویتون» در کنار برندهای معروف ترکیه‌ای مانند «‌Beymen» که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای ترکیه است قرار دارند و مجموعه‌ی بی‌نظیری را برای خریدار فراهم آورده‌اند.

5 خیابان برای خرید در استانبول
5 خیابان برای خرید در استانبول

4. خیابان نیسپتیه

خیابان نیسپتیه (Nispetiye Caddesi) به لطف وجود «آکمِرکز» (Akmerkez)، یکی از بزرگ ترین پاساژ‌های شهر، جزو محبوب‌ترین خیابان‌ استانبول به شمار می‌رود. آکمِرکِز که در محله‌ی «اتیلِر» (Etiler)، منطقه‌ی «بشیکتاش» (Beşiktaş) قرار گرفته، یک مرکز خرید ۴ طبقه با بیش از ۲۵۰ فرشگاه در فضایی به مساحت ۱۸۰ هزار متربع است. برند‌های ترکیه‌ای و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند ‌Beymen، Vakko و «Mavi Jeans» در کنار برخی از معتبرترین برند‌های جهان، یکی از بهترین تجربه‌های خرید را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

5 خیابان برای خرید در استانبول
5 خیابان برای خرید در استانبول

5. خیابان نورو عثمانیه

استانبول به خاطر فرش‌ ها ، جواهرات و اجناس آنتیک اعلای خود دارای شهرت جهانی است و اگر شما به دنبال سرمایه‌گذاری در یکی از این کالاها هستید حتماً به «خیابان نوروعثمانیه» (Nuruosmaniye Caddesi) سر بزنید. این بلوار که بیشتر به پیاده‌رویی وسیع شبیه است، یکی از خیابان‌های اصلی منتهی به «بازار بزرگ» استانبول محسوب می‌شود که دو طرف آن را فروشگاه‌های فوق‌العاده زنده و پر جنب و جوش پر کرده‌اند. فروشگاه «ارمغان» در این خیابان قرار دارد که ساختمانی هفت طبقه و مملو از فروشگاه‌های صنایع دستی، مبلمان، هنرهای بومی، پارچه، و جواهر است. افرادی که به دنبال لذت بردن از صنایع هنری ترکیه و میراث غنی استانبول هستند حتماً از این فروشگاه دیدن کنند.

5 خیابان برای خرید در استانبول
5 خیابان برای خرید در استانبول

مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *