تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با مراکز خرید بالی 

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره مراکز خرید بالی و لذت خرید در بالی سخن خواهیم گفت.

خرید در بالی
خرید در بالی

همیشه مسافران و گردشگرانی که به بالی سفر می کنند دوست دارید از زیبایی های این جزیره زیبا لذت ببرند و سفری به یادماندنی را تجربه کنند و زیاد به خرید در این مراکز توجهی ندارند در حالی که بالی دارای مراکز خرید خوب با قیمت های مناسب است که هر کسی با هر سلیقه ای می تواند در این بازارها به راحتی خرید کند و در این جزیره زیبا سوغات و یادگاری داشته باشد تا هم برای دوستان خود به هدیه ببرند و هم برای خود به یادگار داشته باشند. حال در این مقاله با مراکز خرید بالی و مکانهای آن در بخش های مختلف این شهر آشنا می شوید.

با وجود اینکه بسیاری افراد در سفر به بالی کمتر به خرید فکر می‌کنند و بیشتر به دنبال تفریحات ساحلی هستند، این جزیره‌ی زیبا، موقعیت‌های زیادی برای خرید سوغات و محصولات مختلف دارد. هر سلیقه‌ای که داشته باشید و هر چقدر که محدودیت مالی داشته باشید، در بالی می‌توانید محصولات مورد نظر خود را برای خرید پیدا کنید؛ از سوغاتی‌های کوچک و ارزان برای بچه‌ها تا لباس‌ها و اجناس باکیفیت از برندهای مشهور. مهم‌ترین نکته در مورد خرید در بالی این است که سبک خرید خود را بشناسید و مقصد مناسب برای خرید را پیدا کنید.

در بالی انواع مراکز خرید وجود دارد که هر کدام از آنها برای سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مراکز و مناطق خرید در بالی آشنا می‌شویم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
خرید در بالی , بالی
خرید در بالی

بازارچه‌ های خرید در بالی

یکی از تجربیات ناب و اصیلی که در بالی در انتظار شماست، سر زدن به بازارچه‌های محلی است. این بازارها شلوغ و پررفت‌و‌آمد هستند و شاید ازدحام آنها شما را اذیت کند اما خرید از آنها تجربه‌ی منحصربه‌فردی است که فرصت آشنا شدن با زندگی اهالی را برایتان فراهم می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید سبک زندگی و خرید اهالی بالی را از نزدیک ببینید، حتما یکی از بازارچه‌های آن را برای خرید انتخاب کنید.

در این بازارچه‌ها باید تا جایی که می‌توانید چانه بزنید و قیمت پیشنهادی فروشنده را کاهش دهید. در این بازارچه‌ها معمولا قیمت‌ها را بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن عنوان می‌کنند چون چانه‌ زدن در آنها بسیار مرسوم است و نباید از این کار خجالت بکشید.

از ویژگی‌های منفی خرید در بازارچه‌ها، شلوغی آنها است. همچنین محیط نامناسب بازارچه و زمین‌های پر از دست‌انداز و چاله. بنابراین اگر می‌خواهید خریدی بی‌دغدغه در محیطی آرام و تمیز داشته باشید، بازارچه‌ها اصلا برای شما مناسب نیستند. در ادامه با دو نمونه‌ از بازارچه‌های مشهور بالی آشنا می‌شویم:

بازارچه‌ ی هنری Sukawati

این بازارچه یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین بازارچه‌های هنری در بالی است. اگر دنبال صنایع دستی سنتی می‌گردید تا به عنوان هدیه یا وسایل تزیینی منزل به خانه ببرید، این بازارچه‌ی دو طبقه بهترین جا برای خرید است. در این بازارچه هر چیزی که فکر کنید پیدا می‌شود؛ از مجسمه‌های چوبی گرفته تا نقاشی، منسوجات و سایر صنایع دستی.

بازارچه‌‌ ی هنری یوبود (Ubud)

این بازارچه در مقابل کاخ پادشاهی Puri Saren قرار گرفته و هر روز باز است. یوبود به داشتن هنرمندان و صنایع دستی هنری و زیبا مشهور است. در این بازارچه هم می‌توانید انواع محصولات محلی و صنایع دستی از قبیل شال‌های ابریشم، سبد، لباس‌های دست‌بافت و… را خریداری کنید. محصولات ارائه شده در این بازارچه، تنوع زیاد و کیفیت مطلوبی دارند و این جا بازاری رنگارنگ و سرزنده است که در آن می‌توانید سوغاتی‌های خوبی از سفر به بالی برای خود و نزدیکان‌تان تهیه کنید. در این بازارچه‌ هم باید برای گرفتن تخفیف چانه بزنید و با قیمتی به توافق برسید که هم فروشنده و هم شما را راضی کند.

خرید در بالی
خرید در بالی

دپارتمان استورها

اگر قدم زدن در بازارهای شلوغ و چانه زدن سر قیمت را دوست ندارید و می‌خواهید تجربه‌ی خریدی آرام‌تر داشته باشید، خرید به سبک غربی را امتحان کنید. در دپارتمان استورها می‌توانید در محیطی آرام‌تر و تمیزتر خرید کنید، قیمت همه‌ی اجناس روی آنها نوشته شده و جای تخفیف ندارد و در آن برندهایی را می‌بینید که قبلا نام آنها را شنیده‌اید. از ویژگی‌های مثبت خرید در این دپارتمان استورها این است که محیطی آرام‌تر دارند و امکاناتی مانند تهویه‌ی مطبوع و سرویس بهداشتی برای خریداران وجود دارد. از نکات منفی این فروشگاه‌ها هم این است که در آنها نمی‌توانید برای قیمت چانه بزنید. شاید قیمت کالاها نسبت به محل زندگی‌تان کمی پایین‌تر باشد اما در مجموع نمی‌توانید تخفیف قابل توجهی بگیرید.

در ادامه با چند دپارتمان استور بالی آشنا می‌شویم که در سفر به این جزیره‌ی زیبا نباید بازدید از آنها را از دست بدهید.

بالی کالکشن (Bali Collection)

اگر دنبال خرید شیک و باکیفیت هستید، برای سر زدن به این مجموعه برنامه‌ریزی کنید. این مجموعه‌ی بزرگ ۸ هکتاری، میزبان برندهای لوکس و فروشگاه‌های سوغات خاص و منحصربه‌فرد است. امکانات اسپا و رستوران‌های متعدد هم در این مجموعه وجود دارد.

مال بالی گالریا (Mal Bali Galeria)

این مرکز خرید بزرگ نام خود را به عنوان یک مرکز خرید خانوادگی در میان اهالی جا انداخته است. هم گردشگران و هم اهالی بالی از این مرکز استقبال می‌کنند. این مجموعه شامل رستوران، مرکز خرید و مجموعه‌ی سینمایی به نام Galeria 21 Cineplex است.

مرکز خرید دیسکاوری (Discovery) ، ساحل کوتا

این مرکز خرید سه طبقه، یکی از بزرگترین مراکز خرید بالی است. در این مجموعه می‌توانید برندهای مشهور خرده‌فروشی و غذاخوری‌ها و کافه‌های مشهوری چون استارباکس و Pizza Hut را ببینید. این مجموعه در Jalan Kartika Plaza قرار دارد ولی از طریق ساحل هم قابل دسترسی است.

خرید در بالی
خرید در بالی

بوتیک‌ ها

اگر دوست دارید تجربه‌ی خرید شما ترکیبی از مراکز خرید بزرگ و شیک و چانه زدن و شلوغی بازارچه‌ها باشد، بوتیک‌ها مکان‌های مناسبی برای خرید هستند. این بوتیک‌ها میزبان مشهورترین برندهای داخلی و خارجی هستند. اگر دوست دارید محصولات خاص و متفاوت بخرید از این بوتیک‌ها دیدن کنید.

منطقه‌ی Seminyak به میزبانی برندهای مشهور بالی شناخته شده است. در مناطقی مثل Jalan Laksmana و Jalan Raya Seminyak هم بوتیک‌های زیادی وجود دارد. اگر دنبال بوتیک‌های فشن و فروشگاه‌های هنری هستید، Jalan Legian بهترین جا برای خرید است. علاوه بر خیابان‌های اصلی به خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها هم سر بزنید. گاهی بهترین بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها جایی قرار گرفته‌اند که معمولا از چشم گردشگران دور می‌مانند. در این بوتیک‌ها چانه زدن کم و بیش رواج دارد اما توقع نداشته باشید که قیمت کالای مورد نظرتان نصف شود و تخفیف قابل ملاحظه‌ای بگیرید.

خرید در روستاها و دهکده‌های صنایع دستی

در بالی دهکده‌های مختلفی وجود دارند که به هنر و صنایع دستی خاصی اختصاص یافته‌اند و حتی به کشورهای دیگر هم این محصولات را صادر می‌کنند. در این دهکده‌ها می‌توانید هزاران هنرمند اهل بالی را ببینید که به خلق آثار خود مشغولند. تورهای زیادی هم برای بازدید از این دهکده‌ها برگزار می‌شود. از نکات مثبت خرید در این دهکده‌ها این است که در آنها می‌توانید سوغات و یادگاری‌های منحصربه فردی یپدا کنید. از نکات منفی آنها هم این است که شاید چندین ساعت تماشای صنایع دستی، تکراری و خسته‌کننده باشد.

مرکز صنایع دستی Tegallalang و Celuk Vill دو نمونه از این مراکز فروش صنایع دستی هستند.

خرید در بالی را فراموش نکنید!


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *