تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


دیدنی های استانبول, مراکز خرید استانبول

خیابان استقلال استانبول کجاست ؟ | Istiklal Caddesi 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خیابان استقلال استانبول

در این مقاله از معرفی مراکز خرید استانبول درباره یکی از محله های معروف این شهر بنام خیابان استقلال استانبول که مراکز خرید با مارکهای مختلف , کافه و رستوران قرار دارد سخن خواهیم گفت . خیابان استقلان نزدیک به میدان تکسیم می باشد به همین منظور اکثر ایرانیان برای خرید این خیابان را در استانبول انتخاب میکنند چون اکثر ایرانیان از هتل های اطراف میدان تکسیم استانبول برای اقامت انتخاب میکنند

خیابان استقلال استانبول , خیابانی معروف در قسمت اروپایی شهر استانبول در بخش بی‌اوغلو می باشد . این خیابان به طول تقریبی ۳ کیلومتر مملو از کافه، رستوران، بوتیک و مرکز خرید است و تقریباً در تمام ساعات شبانه روز مملو از جمعیت می باشد .

 

انتهای خیابان استقلال به عنوان قلب شهر استانبول شناخته می شود که روزانه تقریبا 3 میلیون نفر در آن تردد می کنند که مملو از شلوغی و رفت آمد است, انتهای این خیابان به برج معروف گالاتا ختم میشود . از آنجایی که این خیابان مانند نمونه‌ های کوچک از استانبول و مملو از فروشگا‌های زنجیره‌ای و فست‌ فود هاست، اما هنوز نشانه‌ هایی از استانبول قدیمی در آن دیده می‌شود. بازدید از خیابان استقلال ، فرصتی منحصر به‌ فرد برای تجربه و روح استانبول در ناب‌ترین حالت آن است. برجسته‌ ترین مکان این خیابان، «میدان تکسیم» (Taksim Square)، در انتهای شمالی خیابان قرار دارد که شاهد تظاهرات و اعتراضات فراوانی، از جمله تظاهرات «گِزی پارک» (Gezi Park) در سال 2013 بوده است. در این میدان، مجسمه‌ای از آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، به عنوان نمادی قدرتمند، دیده می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دیدنی های تاریخی خیابان استقلال

1- موزه مادام توسو استانبول | Madame Tussauds İstanbul

شاید تا به حال نام موزه مادام توسو به گوش‌تان خورده باشد: موزه ای جدید و مدرن که مجموعه ای از تندیس های مومی و جذاب از ستاره ها و آدم های مشهور دنیا را به نمایش می گذارد. به این ترتیب با بازدید از موزه می توانید درست کنار تندیس شخصیت هایی مانند براد پیت، انیشتین، رافائل نادال و … بایستید و عکس یادگاری بگیرید. موزه های زنجیره ای مادام توسو را می توانید در معروف ترین شهرهای دنیا بیابید و البته یکی از شعبه های این موزه در خیابان استقلال استانبول قرار دارد.

خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول

در موزه مادام توسو استانبول شخصیت های محبوبی از 6 دنیای موسیقی، فیلم، ورزش، فرهنگ، هنر و تاریخ و سیاست را خواهید دید. از جمله مجسمه های موردتوجه این موزه می توان به مولوی، استیو جابز، داوینچی، براد پیت، موزارت، لیونل مسی، آتاتورک و … اشاره کرد.

ساعت کار: 10:00 تا 20:00

هزینه:  65 لیر ترکیه

2- کلیسای سنت آنتوان | Sent Antuan Kilisesi

سنت آنتوان کلیسایی بزرگ و قرن بیستمی است که در خیابان استقلال قرار دارد. این کلیسا را می توانید با نمای سفید و قرمز رنگش تشخیص دهید. کلیسای سنت آنتوان از مهمترین کلیساهای کاتولیک استانبول به شمار می رود که شمار پیروانش بسیار قابل توجهند. جالب آن که گرچه ساختمان کنونی کلیسا در سال های 1906 تا 1912 ساخته شده است؛ اما قدمت ساختمان اصلی به سال 1725 میلادی برمی گردد. کلیسای سنت آنتوان اصلی در قرن هجدهم توسط جامعه ایتالیایی ساکن استانبول ساخته شد؛ اما بعدتر تخریب و ساختمان کنونی جایگزین آن شد.

خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول

3- خیابان فرانسوی | French Street

خیابان فرانسوی، یکی از پاتوغ های رنگی در کوچه و پس کوچه های باریک و تنگ خیابان استقلال است که برای عکاسی و سلفی جذاب به نظر می رسد. در این خیابان کوچک انبوهی از مغازه های صورتی و قرمز و بنفش با دیزاینی رنگی و شاد می بینید و تعدادی رستوران با نام های فرانسوی نظرتان را به خودش جلب می کند. البته در این رستوران ها هم همان غذاهای سنتی ترکیه سرو می شوند و باید بدانید تنها دلیلی که نام این خیابان را فرانسوی گذاشته اند، دکور و ساختمان های رنگی این خیابان است.

خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول

دسترسی: برای آن که به خیابان فرانسوی برسید، لازم است خودتان را به ایستگاه تراموای گالاتاسرای برسانید. پس از آن وارد خیابان ینی چارشی (Yeni Çarşı Cd) شوید و به اندازه 300 متر پیاده روی کنید. به زودی خیابان فرانسوی را پیدا خواهید کرد.

4- موزه ودات ندیم تور | Vedat Nedim Tor Museum

ودات ندیم تور، یکی از هنرمندان و روشنفکران برجسته ترکیه است که در اواخر قرن نوزدهم به دنیا آمد و در سال 1985 از دنیا رفت. از جمله کارهای ارزشمند و قابل توجه این هنرمند، هدایت و کنترل فعالیت های هنری و فرهنگی در یاپی کردی بانک (Yapı ve Kredi Bankası) بود. به این ترتیب او مسئول برگزاری رقابت های بزرگ هنری، صورت گرفتن تحقیقات میدانی و تالیفات بسیار در زمینه انتشارات فولکلور بود. چند سال پس از فوت این هنرمند، موزه ودات ندیم تور در سال 1995 میلادی تاسیس شد تا به صورت علمی مجموعه های هنری بانک ارزیابی شوند و البته آن ها را در معرض دید عموم قرار دهند.

خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول

در بازدید از موزه ودات ندیم تور، مجموعه هایی از ظروف نقره، سکه، آثار خوشنویسی، گلدوزی، پارچه، تسبیح و … را خواهید دید.

هزینه: رایگان

ساعت کار:

  • شنبه: 11:00 تا 19:00
  • یک شنبه: 13:00 تا 19:00
  • دوشنبه تا جمعه: 10:00 تا 19:00

5- موزه گالاتاسرای | Galatasaray Museum

موزه گالاتاسرای، نخستین موزه ورزشی ترکیه است که در اواخر قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد تا تاریخ و سنت تیم فوتبال و باشگاهای گالاتاسرای را به نمایش بگذارد. بد نیست بدانید گالاتاسرای یکی از معروف ترین و قدرتمندترین تیم های فوتبال ترکیه است که عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی این کشور را در دست دارد.

هزینه: رایگان

6- برج گالاتا

گالاتا به عنوان منطقه‌ای که مستعمره‌نشینان رومی در آن ساکن بوده اند مشهور استد، هم قبل و هم بعد از سقوط قسطنطنیه، منطقه‌ای پر رونق و شکوفا بوده است. این مستعمره‌نشینان وقتی که سواحل شمالی شاخ طلایی را تحت سلطه‌ی خود درآوردند این برج را در سال ۱۳۴۸ به عنوان بخشی از استحکاماتشان بنا کردند. آن‌ها برج گالاتا را بر دامنه‌ی تپه ساخته بودند تا بتوانند به عنوان دژ و قلعه‌ی دفاعی از آن استفاده نمایند و همچنین می‌توانستند از بالای این برج، آمد و شد کشتی‌ها در تنگه‌ی بسفر و دریای مرمره را تحت کنترل خود داشته باشند. این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد که در طی دوران‌های گذشته چندین بار به عنوان زندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است و چندین بار به عنوان برج دیدبانی کاربرد داشته است که گماشته‌ای در بالای برج مستقر می‌شده و شهر را از نظر آتش سوزی‌هایی که گاه و بی گاه اتفاق می‌افتاده تحت نظر می‌گرفته است ولی امروزه یک رستوران شیک در بالای این برج بنا شده است. وقتی در بالای این برج قرار می‌گیرید چشم‌اندازی پانورامیک و بسیار زیبای از شهر را می بینید. در این برج آسانسورهایی تعبیه شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بالای برج برسید. بازدید از این برج در تمام طول روز امکان پذیر است. با وجود اینکه هزینه‌ی ورودی، نسبتا بالاست، از داخل کافه رستوران بالای برج، چشم اندازی که پیش روی‌تان قرار دارد به قدری فوق‌العاده و بی‌نظیر است که این قیمت بالا را جبران می‌نماید.
خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول

7- پاساژ چیچک

پاساژ چیچک (به ترکی استانبولی: Çiçek Pasajı) یکی از مکان‌های تاریخی معروف در این خیابان است.این پاساژ که در سال ۱۸۷۶ ساخته شده است از یک طرف به جاده استقلال و از طرف دیگر به کوچه مشهور تئاتر راه دارد. سالانه توریست‌های بسیار زیادی برای بازدید این پاساژ تاریخی به خیابان استقلال می‌روند

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود.


خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول
یکی دیگر از کارهایی که در استانبول نباید از قلم بیاندازید، خیابان گردی در خیابان های شلوغ و دوست داشتنی شهر است. در این میان، خیابان استقلال را در اولویت قرار دهید و آن وقت با گذران چند ساعتی در این راسته، می توانید بگویید استانبول را کاملا فهم کرده اید. با گردش در این خیابان مهم شهر، طیف متنوعی از مغازه ها، فروشگاه ها و رستوران های معروف استانبول را می بینید و هم زمان از شنیدن نوای موسیقی نوازنده های رهگذر لذت خواهید برد. همچنین بلوط های بو داده و ذرت های کبابی این خیابان را از دست ندهید و اگر دلتان خواست می توانید با تراموای معروف و قدیمی و قرمز رنگ شهر یک سلفی به یاد ماندنی بگیرید.
امیدواریم مقاله خیابان استقلال استانبول مورد پسند شما کاربران قرار گرفته باشید در صورتی که سوالی درباره این خیابان استقلال استانبول داشتید می توانید از بخش نظرات آن را مطرح نمایید.

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    Visitor Rating: 4 Stars

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *