تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گرجستان

دره زیبای اوکاتسه ، گرجستان | Okatse Canyon 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دره اوکاتسه گرجستان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دره اوکاتسه گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این دره زیبا بیشتر آشنا شوید.

کوتایسی (معروف به شهر رزها ) یکی از قدیمی ترین شهرها در جهان است که از لحاظ جمعیتی و اهمیت در گرجستان در رتبه ی دوم قرار می گیرد. این شهر در فاصله ی 221 کیلومتری غرب پایتخت قرار دارد و بر روی رودخانه ی ریونی و مرکز منطقه ی غربی ایمرتی می باشد.

در گرجستان چندین تنگه وجود دارد که از بین آن ها تنگه اوکاتسه و داشباشی از بقیه مشهورتر و البته زیباتر هستند. تنگه داشباشی فاصله کمتری با تفلیس دارد و در فاصله 109 کیلومتری آن در نزدیکی شهر تسالکا واقع شده است.

دره اوکاتسه (Okatse Canyon) در روستایی به نام گوردی، در فاصله ۴۲ کیلومتری از کوتائیسی قرار دارد. با ۱۶ کیلومتر طول، عرض دره از ۱۰ تا ۱۵ متر تغییر می‌کند و حدود ۵۰ متر عمق دارد. در امتداد دره می‌توانید تعدادی آبشار را مشاهده کنید که ارتفاع بلندترین آن‌ها به ۷۰ متر می‌رسد. همچنین چندین دریاچه در میان این دره شکل گرفته‌اند که می‌توان در آن‌ها شنا کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دره ی Okatse و آبشار Kinchkha

این دو مکان در حوضه ی رودخانه ی اوکاتسه هستند. برای رسیدن به دره ی اوکاتسه باید از جنگلهای دادیان واقع در روستای گوردی عبور کنید و در آخر این مسیر ، ورودی منطقه ی دره ی اوکاتسه قرار دارد. با پرداخت 5 لاری می توانید وارد محوطه شوید و از مسیر ساخته شده ی فلزی در ارتفاع 800 متری بر فراز دره ی اوکاتسه عبور کنید و از تماشای زیباییهای رودخانه ی اوکاتسه از بالا لذت ببرید.

دره اوکاتسه گرجستان
دره اوکاتسه گرجستان

آبشار کینچخا نیز در این منطقه قرار دارد و در این آبشار ،آب از ارتفاع 70 متری به داخل دره سرازیر می شود.در فاصله ی 5 کیلومتری دره و 2 کیلومتری آبشار ، دریاچه ی زیبای لومینا قرار دارد. این دریاچه در قلب جنگل جای دارد که میتوانید در آن شنا کنید و به صدای زیبای طبیعت گوش بسپارید. این منطقه برای ایجاد کمپ تفریحی و شب خوابی در طبیعت بسیار مناسب است

برای ورود به این دره، باید از باغ دادیانی در گوردی وارد شوید. پس از ایست بازرسی، کمی با پای پیاده به سمت پل اوکیتس حرکت خواهید کرد. بومیان محلی جیپ ها را به ازای 30 ژل برای گردشگران تنبل به ویژه برای راهیابی اجاره می­دهند.

دره اوکاتسه گرجستان
دره اوکاتسه گرجستان

این پل به طول 800 متر و شما در حدود 50 متر بالاتر از دره باریک قرار دارد و مناظر بسیار زیبا و بی­نظیری به همراه دارد، البته مطمئن شوید که از ارتفاعا نمی ترسید! از آنجا می توانید با بازدید از آبشار کوچک دریاچه لومینا در جنگل، با یافتن جایی مناسب برای کمپینگ، فقط 2 کیلومتر از محل اصلی آبشارها ، به کاوش در این منطقه ادامه دهید.

اگر می خواهید پیاده روی واقعی خود را به سمت حیات وحش بکشید، می توانید با پیاده روی به سمت دره های مارتویلی از طریق مسیر وحشی، از کمپی در نزدیکی آبشار زیبا و خروشان اونیر دیدن نمایید(بدون راهنما توصیه نمی شود).

دره اوکاتسه گرجستان
دره اوکاتسه گرجستان

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *