تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هرمزگان

معرفی دره مجسمه های هرمز ، هرمزگان | The Valley of the Statues 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دره مجسمه های هرمز

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول سفری به هرمز خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام دره مجسمه ها را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دره مجسمه ها یکی از جاهای دیدنی هرمز است که در آن سنگ ها و صخره هایی وجود دارد که بازدیدکنندگانش را به حیرت وامی دارد. جزیره هرمز هنوز با مشکل هجوم انبوه گردشگران مواجه نشده و به همین دلیل موفق شده بکر بماند و پاکیزگی خود را تا حد زیادی حفظ کند.

علت نام گذاری این جاذبه گردشگری به دره مجسمه آن است که شما با کمی پیاده در به سوی ساحل، شاهد سنگ هایی در اشکال گوناگون خواهید شد. قدم زدن آن هم در شب می تواند حسابی شما تجربه ی مرموز و البته کمی هم ترسناک باشد! در صورتی که کمی قدرت تخیل بالایی داشت باشید هر کدام را شبیه به حیوانی تشبیه می کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

به طور مثال برخی از سنگ ها شبیه سر گوسفند دیگر مرغ یا خروس و یا حتی شبیه اژدها … می کنید، به همین به این مکان مرتفع دره مجسمه ها می گویند. از شکل سنگ ها می توان دریافت که در طول هزاران سال که جزیره هرمز به تدریج از آب بیرون آمده، روند فرسایش روی آن ها نقش و نگار زده است. این جاذبه سوژه ی بسیار خوبی برای عکاسی است، فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا عکس های جالبی از اینجا بیاندازید.

دره مجسمه ها هرمز
دره مجسمه ها هرمز

علاوه بر دره های مرتفع با مجسمه های تخیل آمیز دیگر نکته جالب توجه سکوتی رویایی است که در این ساحل با ماسه های نقره ای رنگ حکم فرماست. بر اساس موراد ذکر شده اما هنوز تبلیغات مربوط برای اینکه این مکان زیبا در جنوب کشورمان برای  جاذبه توریستی انجام نگردیده است. این موضوع یک امتیاز مثبت و یک امتیاز منفی دارد. مثبت از آن جهت که هنوز این طبیعت بکر و تمیز است. اما نکته منفی اینکه بر اساس قدمت و جذابیتی که در آن وجود دارد اما کماکان از مجامع گردشگری دور مانده است.

طبق بررسی های پژوهش گران زمین شناسی عمر زمین شناسی این جزیره به ۶۰۰ میلیون سال قبل میرسد و عمر بیرونی آمدن آن از آب به چیزی حدود ۵۰ هزار سال براورد گردیده است. جزیره هرمز در میان زمین شناسان به دلیل این که از انواع خاک های گوناگون تشکیل شده و تنوع بالایی دارد به بهشت زمین شناسی مشهور گردیده است. این جزیره شامل تپه و کوه های آتشفشانی و نمکی است بلندترین نقطهٔ آن ۲۱۰ متر ارتفاع دارد، اطراف آن را جلگه های پست و همواری پوشانده است و معادن خاک سرخ و نمک سفید آن شهرت فراوانی دارد.دره مجسمه های هرمز

این جزیره به واسطه مجاورت با یکی از مهم ترین تنگه های قابل کشتیرانی جهان یعنی تنگه هرمز به نامی آشنا برای همگان تبدیل گردیده است. همین همسایگی یک موقعیت استراتژیک را برای این جزیره به وجود آورده که در طول تاریخ هرمز همیشه مورد توجه دولت های قدرتمند قرار گرفته است. اما از موقعیت استراتژیک جزیره هرمز که چشم بپوشیم شرایط طبیعی و زمین شناختی این جزیره جاذبه ای فوق العاده زیبا و انکارناپذیر است.

در محدوده ۴۲ کیلومتر مربعی جزیره هرمز آنقدر جاذبه های رنگارنگ در کنار هم قرار گرفته اند که این جزیره خودبه خود به ژئوپارکی رویایی برای طبیعت گردان تبدیل گردیده است. قلعه پرتغالی ها، دره سکوت یا الهه نمک فیروزه ای، غار مراقبه یا سکوت، دره رنگین کمان، دره مجسمه، ساحل خونی یا سرخ، ساحل فرش و موزه دکتر نادعلیان از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا و دیدنی است. در سفر به این جزیره شما زمان برای گشت و گذار کم می آورید!دره مجسمه های هرمز


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *