تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

دریاچه سقالکسار گیلان + نقشه و فلیم ⭐ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه سقالکسار گیلان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران به معرفی یکی از زیباترین دریاچه های ایران معروف به دریاچه سقالکسار گیلان می پردازیم که یکی از جاذبه های محبوب گردشگران و علاقمندان به مسافرت می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره این دریاچه ی زیبا بدانید.

سقالکسار روستایی از بخش مرکزی شهرستان رشت است که در استان گیلان ایران قرار دارد. این روستا در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان واقع شده است و از شهر رشت 16 دقیقه فاصله دارد.

در اطراف مزار آقا سید شریف در نزدیکی شهرستان شفت دریاچه‌های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد. یکی از بزرگترین این دریاچه ها (استخرها) سد خاکی سقالکسار می باشد که در نزدیک چماچاه و روستای سقالکسار واقع شده است و در تمامی فصول مسافران را به سمت خود جذب می‌کند. آب دریاچه از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می‌گردد. ارتفاع دریاچه از سطح دریا 64 متر، طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است. واژه‌ سقالکسار به‌معنای محل آب خوردن پرندگان است. در گذشته پرندگانی مانند لک و سار به این روستا می‌آمدند و از چشمه‌ی موجود در آن آب می‌خوردند به همین خاطر این روستا سقالکسار نامیده شده است. مساحت این دریاچه 15 هکتار است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دریاچه سقالسکار گیلان
دریاچه سقالسکار گیلان

بهترین فصل سفر

سقالکسار در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد؛ اما در بهار و تابستان و پاییز شلوغ ترین روز های خود را تجربه می کند.

بهار: درختان تازه جوانه زده، باران های گاه و بیگاه و تازگی فضا، چیزهایی است که در سفر بهاری به سقالکسار نصیب تان می شود.

تابستان: هوای گرم و مرطوب شمال در کنار این دریاچه هم حس می شود اما باز هم گردشگران برای دیدن زیبایی ها راهی سقالکسار می شوند.

پاییز: از نظر بسیاری، در پاییز می توان زیباترین چهره سقالکسار را دید؛ وقتی هزار رنگ درختان در آب انعکاس می یابد و تصویری محشر می سازد.

زمستان: با وجود سرمای هوا باز هم برخی ترجیح می دهند برای دیدن چهره زمستانی طبیعت راهی سفر شوند.

دریاچه سقالسکار گیلان
دریاچه سقالسکار گیلان

امکانات و تفریحات دریاچه سقالکسار گیلان

در سال های اخیر با ورود گردشگران به این دریاچه امکانات قابل توجه ای به منظور رفاه حال گردشگران و توریست ها فراهم شده است. از جمله این امکانات می توان به امکان قایق سواری در دریاچه و چایخانه و سرویس بهداشتی که در خود روستای سقالکسار تدارک دیده شده است اشاره نمود. شما همچنین می توانید در روستای سقالکسار خانه اجاره نمایید و شب را در این روستای توریستی بگذرانید.

دریاچه سقالسکار گیلان

از چه مسیری به دیدن دریاچه سقالکسار گیلان برویم ؟

دسترسی به این روستا از طریق 10 کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای توریستی سقالکسار امکانپذیر است. همچنین از جاده قزوین به رشت، بعد از پلیس راه، تقاطع روگذر به سمت فومن، آقاسید شریف (که موزه میراث روستایی در این مسیر واقع شده است) از دیگر مسیرهای دسترسی است.

مسیر  دریاچه سقالکسار گیلان برروی نقشه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *