تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل

دریاچه سوها اردبیل ، منطقه ای بکر و دیدنی | Ardabil 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه سوها اردبیل

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دریاچه سوها اردبیل آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه سوها یکی از زیباترین جاذبه های ایران است که در شهرستان نمین واقع در استان اردبیل می باشد. قرارگیری این دریاچه در میان چمنزارها و جنگل های اطراف، فضایی رویایی و شگفت انگیز را پدید آورده که چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند. آرامشی در این مکان نهفته است که می توانید ساعاتی به دور از هرگونه تعلقات دنیایی به استراحت بپردازید و روحیه ای تازه کنید.

روستای سوها (سوآ) در ابتدای جنگل گیلان قرار دارد و از آب و هوایی معتدل برخوردار است. علت نامگذاری این روستا وجود چشمه ها و آب های فراوان در اطرافش بوده است.

دریاچه سوها اردبیل


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در میان دشت های سر سبز و زیبای دریاچه حیواناتی نظیر اسب ،گاو، گاومیش به چشم میخورد که به زیباییهای منطقه افزوده است و در مراتع حیوانات وحشی نظیر گراز گرگ و جوجه تیغی و… وجود دارد.برای سفر به این منطقه بهتر است که از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنید چون مسیر روستا تا خود دریاچه جاده خاکی میباشد و میتوان از تاکسی های موجود در مسیر استفاده نمود و یا ماشینهای سوها که از خود نمین یا اردبیل می آیند استفاده کرد.اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر میکنید دشت زیبای بابونه در نزدیکی دریاچه را نیز فراموش نکنید چرا که عطر زندگی و صدای حیات جاریست.

موقعیت دریاچه

دریاچه تنها ۵ کیلومتر با روستای سوها واقع در شهرستان نمین فاصله دارد. مردم محلی دریاچه را سوآ نیز می نامند فاصله آن تا اردبیل حدود ۳۲ کیلومتر است. روستا حدود ۳۵۰ خانوار جمعیت دارد. شغل اکثر آن ها کشاورزی و دامداری است و محصول عمده آن ها غلات و حبوبات است.

خاک منطقه چنان است که حتی با فشار زیاد پا ممکن است آب از دل زمین بیرون بیاید. پوشش جنگل های منطقه تنک است و بیشتر زمین های اطراف با چمن های سرسبز پوشیده شده اند. در فصل بهار و تابستان زیبایی های دریاچه دو چندان می شود گل های بابونه از هر طرف می رویند. به خصوص که آب و هوای کوهستانی منطقه هوایی خنک تر از سایر مناطق دارد و فصل گرم را به بهترین زمان برای سفر به آن تبدیل می کند.

دریاچه سوها اردبیل

دیدنی های اطراف دریاچه سوها

طبیعت اطراف این دریاچه به اندازه ای مسحور کننده است که خود مهم ترین دیدنی منطقه به حساب می آید؛ در اطراف دریاچه دشتی مملو از بابونه وجود داشته که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منطقه، خواص دارویی هم دارد. ولی افزون بر جلوه های بصری این محیط می توان به جاذبه های دیگری نیز اشاره کرد.

آبشار لاتون

آبشار لاتون که مرتفع ترین آبشار ایران به حساب می آید، در فاصله 16 کیلومتری از دریاچه واقع شده؛ ارتفاع این آبشار حدود 105 متر می باشد. برای بازدید از این آبشار باید از میان جنگل های انبوه عبور کنید؛ اگرچه این مسیر بسیار دیدنی می باشد ولی ساعات طولانی (حدود 15 ساعت) را باید پیاده روی کنید تا به آن برسید.

روستای کوته کومه

این روستا در فاصله 9 کیلومتری از آبشار لاتون واقع شده است و از جمله مکان های دیدنی اطراف روستای سوها نمین به حساب می آید.

جنگل فندقلو نمین

این منطقه جنگلی یکی دیگر از جاذبه های اطراف دریاچه می باشد که فضایی مسحور کننده و دلفریب دارد. خوب است بدانید که تله کابین حیران هم در این مکان قرار دارد و می توانید تجربه ای تکرار نشدنی را بر فراز جنگل های فندقلو داشته باشید.

دریاچه سوها اردبیل

راه های دسترسی به دریاچه سوها

دسترسی به دریاچه سوها نمین از طریق جاده اردبیل به بریس امکان پذیر می باشد؛ به طوری که از این جاده باید به نیارق بروید و از آن جا به سمت روستای سوها که تابلوهایش را در مسیر مشاهده می کنید، حرکت کنید. فاصله بین روستا سوها تا دریاچه مسیری خاکی است که حدود 5 کیلومتر امتداد پیدا کرده و گردشگران تور اردبیل می توانند با خودروی شخصی خود این مسیر را بپیمایند.

البته لازم به ذکر است که بگوییم قسمتی از مسیر جاده را حتما باید با آفرود یا نیسان بپیمایید یا این که در صورت تمایل به صورت پیاده از آن عبور کنید؛ یکی از راه های درآمد روستاییان جابجایی گردشگران با نیسان به محل دریاچه است.

هنگام سفر به این دریاچه برخی نکات را باید مد نظر قرار دهید:

  1. تنها نقاط محدودی دارای آنتن دهی مناسب هستند از همین رو امکان گم شدن افراد وجود دارد.
  2. از آن جایی که حیواناتی نظیر مار، خرس، پلنگ و گرگ در این منطقه دیده شده، بهتر است پس از تاریکی هوا از اقامت در منطقه پرهیز کنید.
  3. اگر برای اولین بار راهی این مکان می شوید بهتر است همراه داشته باشید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *