تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, مازندران

دریاچه شورمست سوادکوه مازندران کجاست ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شورمست مازندران

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مازندران یکی از جاذبه های بسیار زیبای مازندران یعنی دریاچه شورمست را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از دریاچه های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دریاچه شورمست یکی از دریاچه های طبیعی بسیار زیبای مازندران است که و تنها دریاچه ی طبیعی سوادکوه است. این دریاچه دارای سعت 15 هزار متر مربع و عمق  متر است و در 5.5 کیلومتری در شهر پل سفید قرار گرفته است. دریاچهٔ طبیعی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته است.

در مسیر جاده فیروز کوه که قرار می گیرید فارغ از اینکه مقد بسیار جذابی در انتظار شماست، اما طول مسیر نیز دارای زیبایی های چشم نوازی است که خستگی جاده و رانندگی را از تن شما خارج می کند. یکی از زیبایی های و مناظر فوق العاده مشهور در این جاده، پل ورسک است و از فیروزکوه به سوی سواد کوه که پیش بروید شاهد آن خواهید بود. پس از آن که به جاده منتهی به دریاچه وارد شدید و به نزدیکی های دریاچه شورمست که رسیدید، از جاده ای پر پیچ و خم عبور می کنید که در هر پیچ آن مناظر زیباتر از دیگری را خواهید دید که می توانید برای لذت بردین از این چشم انداز ها، توقفی کوتاه داشته باشید. از سواده کوه بدون توقف نیم ساعته به مقصد می رسید، در اصل نشانه نزدیک شده به دریاچه شورمست سوادکوه این است که وارد جاده خاکی خواهید شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دریاچه شورمست

مسیر دسترسی

از جاده ی فیروزکوه که به سوی قائمشهر بروید، بعد از ۶۵ کیلومتر از فیروزکوه به پل سفید می رسید. کمی جلوتر نیز در سمت راست جاده و بعد از گذر از پمپ بنزین، تابلوی شورمست را خواهید دید، جاده اما در دست چپ شماست و برای تغییر مسیر به آن جاده باید دور زد، مسیر تا نیمه های راه آسفالته است ولی به دریاچه شورمست سوادکوه که نزدیک خواهید شد خاکی خواهد شد. جاده را ادامه دهید تا به دریاچه برسید.

قابلیت های این دریاچه

در ارتفاعات مشرف به شهر پل سفید، دریاچه ای طبیعی و زیبایی را در دل جنگل توسکا که دارای درختان کهنسال و بلند قامت است، خواهید دید، مساحت آن ۱۵ هزار متر مربع  است که عمیق ترین نقطه آن دارای ۷ متر عمق است، این دریاچه شورمست نام دارد که مورد توجه خیلی از طبیعتگردان می باشد. دریاچه شورمست سوادکوه که ارتفاعی حدود ۹۴۰ متر از سطح دریا دارد، عرض آن از شمال به جنوب است و ۷۰ متر است و طول آن که از شرق تا غرب گسترده گردیده است دارای ۳۰۰ متر می باشد. این مکان دوست داشتنی و زیبا به علت نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان، امکانات مناسب و… به یکی از جاذبه های مهم گردشگری در این منطقه تبدیل گردیده است  و مقصد خیلی از ساکنین تهران در تعطیلات آخر هفته گردیده است. آب این دریاچه ، محیط جنگل، سرسبزی ها و چشم انداز های اطرافش، همه و همه موجب شده تا شعف وصف ناپذیری در مهمانان این دریاچه و در ذهن آنها نقش ببندد.

دریاچه شورمست مازندران
دریاچه شورمست مازندران

چه فصلی برای بازدید دریاچه مناسب است؟

به علت موقعیت جغرافیایی منطقه که در مرز دو منطقه با آب و هوایی متفات واقع شده، به گونه ای که حد فاصل ناحیه خشک و بیابانی ( فیروزکوه ) و معتدل و مرطوب ( مازندران ) است، در اصل در هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد و سفر به آن در هر فصلی خالی از لطف نخواهد بود. در هر فصل دریاچه شورمست سوادکوه حال و هوای ویژه و منحصر به فردی به قرار زیر دارد.

بهار: اسم بهار همواره با سرسبزی و طراوت توام است، این منطقه نیز در این فصل با آب و هوای خنک و دلپذیر میزبان گردشگران خود است.

تابستان: در این فصل هم به علت اینکه این دریاچه در ارتفاعات واقع شده است ازهوای گرم تابستان کمی فاصله دارد و دارای هوایی لذب بخش است.

پاییز: قابلیت طبیعت در پاییز رنگارنگ بودن است  که این جاذبه طبیعی نیز از این قائده مستثنی نیست، زیبایی این منطقه در پاییز نیز شما را مشعوف می کند تا جایی که  اجازه نمی دهد شما از عکاسی طبیعت غافل شوید. البته به علت بارندگی در این فصل کمی جاده گلی است که نیاز به تجهیزاتی مثل کفش مناسب است.

زمستان: شاید مورد علاقه شما نباشد اما برای بسیاری، هوای سرد و جاده برفی جذاب است که بدون شک مناظری متفاوت و چشم نواز دارد که نیاز به تجهیزات کافی برای سفر به این منطقه می باشد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *