تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ایران, گیلان

دریاچه ویستان بره سر رودبار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه ویستان بره سر

در این مقاله از معرفی دیدنی های رودبار درباره دریاچه ویستان بره سر که یکی از جاذبه های طبیعی این شهر در استان گیلان است سخن خواهیم گفت  پس در ادامه با ما همراه باشید.

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد . فقط در شمال کشور میتوان در بین درختان , کوه ها و جنگل های سر سبزش کلی جای دیدنی پیدا کرد که شاید تا به امروز کسی نام آنرا نشنیده باشد و از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان ها که کمتر شناخته شده است دریاچه ویستان بره سر است

دریاچه ویستان بره سر
دریاچه ویستان بره سر

استخر ویستان (viyastan) بره سر یکی از جاذبه‌ های طبیعی و جزو مناطق نمونه گردشگری منطقه خورگام محسوب می‌شود که در بهار و تابستان مورد توجه گردشگران وطبیعت‌گردان بی‌شماری از سراسر ایران است. این استخر با داشتن محیطی مفرح و سالم در دل جنگل، دارای گونه‌های مختلف از پرندگان، انواع آبزیان است. این دریاچه به‌طور طبیعی بر اثر زلزله به وجود آمده و آب از کوه‌های اطراف تامین می‌شود و دارای یک موقعیت عالی و مناظر چشم‌نوازی است.

 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دریاچه ویستان بره سر کجاست ؟

دریاچه‌ ای که در دل جنگل قرار گرفته و همین باعث شده قشنگی‌هایش دوبرابر شود. بره‌ سر در جنوب به ییلاق زیبای استل‌سرا یا استخرسرا و ویستان می‌رسد.

اینجا به منطقه‌ خورگام تعلق دارد. فاصله دریاچه تا رودبار ۵۶ کیلومتر، یعنی کمتر از یک ساعت و نیم است. از رشت تا این منطقه هم یک ساعت و ۵۰ دقیقه فاصله است، یعنی ۹۰ کیلومتر. اگر از تهران راه بیافتیم، حدود ۴ساعت و نیم رانندگی در پیش داریم.

مسیر رسیدن به این مقصد تماشایی، اتوبان قزوین – رشت است. بعد از رسیدن به لوشان، مسیرمان را باید تغییر دهیم و تابلوی داماش را دنبال کنیم. از لوشان تا جیرنده ۴۲ کیلومتر و تا روستای داماش ۴۰ کیلومتر است.

از داماش تا بره‌سر ، ۸ کیلومتر راه در پیش داریم. درست وقتی به اول بره‌سر رسیدیم باید به سمت چپ بپیچیم. با پشت سر گذاشتن جاده‌ فرعی به طول ۲ کیلومتر در کنار دریاچه هستیم. البته به همین سادگی هم نیست. این جاده فرعی شیب تندی دارد و سنگلاخی‌ست.


مقالات بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *