تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, ایتالیا, راهنمای سفر

در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم  ، سخن خواهیم گفت.

وِنیز،جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است و بصورت جزیره های کوچک است که جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر (بیست میلیون به طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

نام ونزیا در ایام قدیم به تمام منطقه ونتو و فریولی اطلاق می‌شد.

ونیز شهری پر از جاذبه‌های گردشگری در ایتالیا است که انتخاب از بین آن‌ها کار راحتی نیست، اما باز هم می‌توانید در یک سفر ۲۴ ساعته بخش قابل توجهی از آن را تجربه کنید.

سپری کردن تنها یک روز در یکی از زیباترین شهرهای جهان، تقریباً شبیه به معما می‌ماند. خوشبختانه ما در این مقاله یک مسیر کوتاه را برایتان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانید در بین زیباترین نقاط ونیز گردش کنید. مطمئن باشید که در این مسیر خوشمزه‌ترین جِلاتو را خورده و از مسیرهایی عبور خواهید کرد که هیچ گردشگری تا به حال ندیده است. در انتهای این سفر کوتاه اکتشافی می‌توانید سوغاتی‌هایی دست‌ساز برای کسانی که دوستشان دارید تهیه نموده و با خود به خانه ببرید. خود را برای یک سفر ۲۴ ساعته هیجان‌انگیز با ما آماده کنید.

گوندولا سواری در صبح زود

بهترین زمان برای «گوندولا» (gondola) سوار شدن، قبل از بیداری گردشگران دیگر و آغاز روزشان است؛ زمانی که کسی جز ونیزی‌هایی که به سر کار می‌روندرا در خیابان‌ها دیده نمی‌بینید. در این مدتی که در ونیز هستید حداقل باید یک بار قایق سواری در آن را تجربه کنید، زیرا این شهر به گونه‌ای طراحی شده که از روی آب تماشا شود. ساختمان‌های شگفت انگیز آن با سر درهای کاخ‌واری رو به کانال ساخته شده‌اند. گوندولاها طوری ساخته می‌شوند که از باریک‌ترین آبراه‌ها و پل‌های کوتاه هم عبور کنند. این مناظر بسیار دلپسند و جذاب هستند. سپس وقت خوردن یک صبحانه خوشمزه است. مغازه شیرینی فروشی کوچک «پاستیچریا کیوسو» (Pasticceria Chiusso) توسط یک زوج دوست داشتنی اداره می‌شود که شیرینی‌هایشان را خودشان در طبقه بالا درست می‌کنند. می‌توانید در این مغازه یک برش کیک شکلاتی خوشمزه یا چیزکیک‌هایی با میوه‌های وسوسه‌انگیز را امتحان کنید. تارت‌های توت‌فرنگی و کیوی هم از دیگر گزینه‌های لذیذ هستند.

گردش یک روزه در ونیز
در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم

خرید و گردش در کاستلو

در نزدیکی شیرینی فروشی یک سری مغازه کوچک عالی وجود دارند که ماسک، زیورآلات و آثار هنری می‌سازند. یک مغازه لباس‌فروشی به نام «بانکو لوتو شماره ۱۰» (Banco Lotto N. 10) هم وجود دارد که به مد بانوان اختصاص داشته و تمام محصولاتش توسط زنان زندانی «جودِکا» (Giudecca) دوخته می‌شوند. یک کارگاه هنری هیجان‌انگیز قدیمی هم در گوشه‌ای واقع شده که می‌توانید در آن از نقاشی‌های بزرگ رنگ روغن تا مجسمه‌های برنزی و چاپ دستی‌های زیبا پیدا کنید. کمی جلوتر در «کاپو باندیِرا ا مورو» (Campo Bandiera e Moro) بوتیک زیورآلات «مورانِرو» (Muranero) قرار دارد که در آن مهره‌های شیشه‌ای ساخت دست مورانو را می‌بینید که همان‌جا در کارگاه می‌سازد. از بین تمام این محصولات دیدنی، می‌توانید سوغاتی های ونیزی خاص بخرید.

گردش یک روزه در ونیز

ناهار در دائه فیه و اکتشاف میان کتاب های آکوا آلتا

گردش یک روزه در ونیز
در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم

«کافه دائه فیه» (Dae Fie) در کوچه‌های پر پیچ و خم پنهان شده، اما همین راه جذاب بخشی از افسونگری آن محسوب می‌شود. وقتی که توانستید این کافه را پیدا کنید، می‌توانید در باغ کوچکی که در پشتش قرار دارد نشسته و خود را مهمان یک نوشیدنی یا ناهاری خوب کنید. در اینجا ساندویچ‌های خوشمزه‌ای ارائه می‌شوند و حتی می‌توانید از خوراکی‌های سرخ‌شده، مانند کوفته‌های برنج با مواد مختلف یا آرانچینی‌ها سفارش دهید. از همه بهتر لازانیایی است که توسط مادربزرگ‌ها درست می‌شود. بعد ناهار یک جای بسیار جذاب منتظر شماست؛ «آکوا آلتا» (Acqua Alta) ونیزی‌ترین کتاب‌فروشی این شهر است که با ظاهری قدیمی و زیبایی شناسی صمیمی، توده کتاب‌ها را در محیطی خاص به فروش می‌رساند. کتاب‌ها در ردیف‌هایی بلند در محفظه‌هایی ضدآب مانند وان حمام، واگن‌ها و گوندولا‌های به ابعاد واقعی قرار داده شده‌اند. از همه بهتر گربه‌های پشمالویی هستند که در این مغازه پرسه می‌زنند. این مکان لذت‌بخش و زیبا برای کتاب دوستان مقصد جذابی خواهد بود.

زمان خوردن جلاتو

گردش یک روزه در ونیز
در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم

با عبور از «پل ریالتو» (Rialto) از خیابان‌هایی بسیار شلوغ عبور خواهید کرد که پر از گردشگران هستند؛ اما متأسفانه باید از این مسیر عبور کنید تا به بستنی‌فروشی‌ غیرمعمول و هیجان‌انگیزی که برایتان در نظر گرفته‌ایم برسید. این مغازه در نزدیکی «کامپو سان جاکومو دلوریو» (Campo San Giacomo dell’Orio) واقع شده که محیطی دوست‌داشتنی بوده و بعد از ظهرها با جمعیت مردم شهر جانی تازه می‌گیرد. این بستنی فروشی «آلاسکا» نام داشته و مالک آن طعم‌هایی ابداعی و باورنکردنی می‌سازد. این طعم‌ها همگی در مواد اولیه‌ای که از حیاط پشتی او به دست می‌آیند خلق می‌شوند.

پایان بردن روز در کامپو سانتا مارگریتا

یکی از بهترین رستوران‌های ونیز، «لا زوکا» (La Zucca) در آن طرف میدان است. اگر می‌خواهید در این رستوران شام بخورید، حتماً باید از چند روز قبل میزتان را رزرو کنید؛ زیرا اغلب خیلی زود پر می‌شود. در اینجا صندلی‌هایی در محیط گرم و نرم رستوران یا در بیرون روی کانال وجود دارند. توصیه می‌کنیم پاستاهای باورنکردنی لا زوکا را از دست ندهید. اگر بعد از شام دوست داشتید کمی از زندگی شبانه ونیز را تجربه کنید، به سمت «کامپو سانتا مارگریتا» (Campo Santa Margherita) بروید. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها «کافه روسو» (Caffe Rosso) در قلب میدان و دیگری «پیتزا ال ولو» (Pizza al Volo) هستند که برای کسانی که آخر شب هوس غذا می‌کنند رضایتی کامل را فراهم می‌کند.

در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم
در ۲۴ ساعت ونیز را به خوبی بگردیم


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *