تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خوزستان

دهکده زراس ، زیباترین دهکده تفریحی در خوزستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دهکده زراس خوزستان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دهکده زراس خوزستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دهکده تفریحی توریستی زراس (Zaras) یکی از زیباترین دهکده‌های گردشگری ایران است که  در استان خوزستان قرار دارد. یکی از مکان هایی که برای گذران اوقات فراغت می توانند گزینه ی خوبی باشند، دهکده های تفریحی توریستی هستند. خوزستان از استان های بسیار زیبا و دیدنی ایران است که نخل های زیبا و رود کارون آن بسیار معروف است. زراس به معنای واقعی تکه‌ای از بهشت است که با گذراندن اوقاتی در آن، روح آدمی جلا پیدا می‌کند و جان تازه‌ای به درون انسان دمیده می‌شود.

 این دهکده تفریحی توریستی به مساحت ۲۰۶ هکتار، ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اهواز در ۶۹ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه قرار دارد. در شمال آن ارتفاعات کوه گل و جاده ایذه به شهرکرد قرار دارد در حالی که جنوب و غرب آن سد کارون ۳ و روستای درب غریبی است. شرق دهکده نیز روستایی با همین نام است. ارتفاع منطقه بین ۸۴۰ متر تا ۱۳۴۰ متر بالاتر از سطح دریا تغییر می کند.

دهکده زراس خوزستان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دهکده زراس در فصل بهار دیدنی تر می باشد. زراس در زمستان دارای هوای معتدل و پوشیده از برف است، زیبای زراس در زمستان، آب دریاچه، مناظر برفی و مه این منطقه می باشد که تصاویر زیبا و ویژه ای را رقم می زنند. می توان گفت این منطقه از معدود جاهایی از جنوب ایران است که در آن برف می بارد.

اقامتگاه های دهکده 

ورود به دهکده تفریحی زراس برای همه گردشگران آزاد است و برای اسکان در این منطقه می‌توانید از میان ویلاها و سوئیت‌هایی با چشم‌انداز زیبای دریاچه یکی را انتخاب کنید.

همچنین از خدمات و امکانات این دهکده می توان به قایق سواری، اسکله تفریحی، اسب سواری، دوچرخه سواری و سوییت های اقامتی و … اشاره کرد.

دهکده زراس خوزستان

تاریخچه دهکده زراس

مکان ساخت دهکده تفریحی-توریستی زراس، در نیمه اول بهمن ۸۶، به تصویب کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان رسید.

درحال حاضر این دهکده از امکانات زیرساختی مانند برق و ارتباط تلفن همراه، برخوردار است. این دهکده اولین دهکده هوشمند در خاورمیانه است به صورتی که تمام ویلاها به کلیدها و ترموستاتهای تاچ هوشمند Savekey مجهز خواهند شد. در فاز اول آن حدود ۱۸۰ ویلای دوبلکس و تریبلکس با شرکت افق قرارداد شده است.

دهکده زراس خوزستان

آثار تاریخی اطراف زراس

ارگ اتابکی مربوط به دوره ایلخانی و دوره تیموریان است که در ایذه، خیابان محمد رسول الله قرار دارد، این اثر دارای معماری داخلی پیچیده و اعجاب انگیز با کاشی کاری های معرق، ترکیب آجر و کاشی، گچ بری های رنگین و سازه های معماری منحصربفرد است.

نقش برجسته کول فره با قدمت چندهزار ساله یکی از مهم ترین آثار تاریخی است که در تنگه ای در هفت کیلومتری شهر باستانی ایذه قرار گرفته و شامل شش نقش برجسته متعلق به دوره عیلامی هاست. قلعه گژدم در شهرستان ایذه و روستای خنگ اژدر قرار گرفته و مربوط به اولین قرن دوران تاریخی بعد از اسلام است.

دسترسی

دهکده زراس در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اهواز، در ۶۹ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه، ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز و ۳۹ کیلومتری دریاچه سد کارون ۳ است. این دهکده در شهرستان اندیکا در استان خوزستان واقع شده و از توابع شهر قلعه خواجه است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *