تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل, ایران

دهکده صخره ای کنزق | از روستاهای زیبای سرعین 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دهکده صخره ای کنزق سرعین

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از دهکده های صخره ای بسیار زیبای سرعین بنام دهکده صخره ای کنزق آشنا کنیم. پس اگر برنامه سفر به شهر سرعین را دارید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

کنزق یکی از روستاهای بسیار زیبای استان اردبیل، شهرستان سرعین و قسمت مرکزی و دهستان آب گرم می باشد که دارای جاذبه هایی است. دهکده صخره ای کنزق که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد یکی از جاذبه های این روستا می باشد.

منطقه باستانی «کنزق» از یک قبرستان تاریخی، تپه و دخمه های صخره ای به هم پیوسته ای است که تحقیقات نشان دهنده این است این مجموعه برای پیش از اسلام است. خانه های صخره ای که سراشیبی تپه به طور خانه های زیرزمینی حفاری شده و به وجود آمده اند. این سنگ ها رسوبی و ماسه فشرده شده هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بعضی از محققین این خانه های ساخته شده در دامنه ی تپه را به هزاره ی اول پیش از میلاد نسبت می دهند. ورودی های این خانه ها در یک رشته و در امتداد همدیگر قرار گرفته اند. در دوره های اسلامی روی دخمه ها و خانه های زیرزمینی خانه هایی ساخته شده و برای سکونت استفاده می شد ولی بعد از زمین لرزه سال 1375 و تخریب بیشتر خانه های ساخته شده روی دخمه ها به متروکه ای تبدیل شد و زیر آوار دفن شده اند.

دهکده صخره ای کنزق سرعین
دهکده صخره ای کنزق سرعین

از زیر معبد آناهیتا روستای کنزق در دوران مادها تونل های زیرزمینی تودرتو و دهلیزهایی است که برای زندگی جمعی استفاده می شده. این مسیر زیرزمینی دارای 2 در بزرگ یکی در جلوی آبگرم « گاومیش گلی» و دیگری در وسط دره « ساری دره » در مقابل یک چشمه آب آشامیدنی سرد واقع شده است. این دو در رمزدار فقط برای مردمان آشنا با رمز قابل استفاده بوده است.

مسیر دسترسی

روستای تاریخی «گنزق» از طریق شهر سرعین قابل دسترسی بوده و در سه کیلومتری آن قرار دارد

دهکده صخره ای کنزق سرعین

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *