تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

دهکده مازیچال کلاردشت | Mazichal 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دهکده مازیچال کلاردشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای کلاردشت یعنی دهکده مازیچال را به شما معرفی خواهیم کرد. مازیچال٬ نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری٬ شما را بالاتر از ابر‌ها نگه می‌دارد.  در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

مازیچال٬ نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری٬ شما را بالاتر از ابر‌ها نگه می‌دارد. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان٬ احساسی وصف ناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر به دلایل طبیعی نیز پدیده اقیانوس ابر تشکیل نشود٬ وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر خواهد بود.

این روستا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مازیچال در مقابل دیدگان مهمان خود چشم اندازی وسیع و تماشایی از رامسر تا چالوس و دریای مازندران را قرار می دهد. تصور کنید که در نگاهتان جنگل سبز و دریای آبی مازندران زیبایی خودشان را به رخ می کشند .

وجود جنگل های انبوه و ابرهایی سفید و دوست داشتنی که در هنگام بارش باران زینت دهند آسمان دهکده است ، موقعیت و جایگاه گردشگردی روستا را ممتاز و کم نظیر کرده است. کوه ها و شکل قرارگیری تپه ها باعث به وجود آمدن ابرهایی است که دائم درحال تغییر شکل هستند .


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دهکده مازیچال کلاردشت
دهکده مازیچال کلاردشت

کلبه های ییلاقی روستاییان که تنها در فصل تابستان مورد استفاده اهالی قرار می گیرد ، در میان منظره سرسبز و آسمان آبی تصویری آرامبخش و رویایی را برای گردشگران خلق می کند.

در فصل بهار رویش گل های پیش پیشا (پامچال) و گل ونوشه (بنفشه)، نقشی دل انگیز و تکرار نشدنی بر خاطره ها می زند و رنگ زیبایشان در ذهن می ماند و فکر را رنگین می کند .

اهالی مازندران در گویش محلی مازیچال را مووزی چال تلفظ می کنند. در زبان مازندرانی درختان بلوط را مازی و گودال یا چاله را چال می گویند و از آنجا که این جنگل پر از درختان بلوط است این منطقه را مازیچال یعنی گودال ها و دره هایی مملو از درختان بلوط.

جاده جنگلی پر از درختان بلوط که به دهکده ییلاقی مازیچال می رسد، بسیار سرسبز و تماشایی است. گاهی این مسیر را مه غلیظی فرا می گیرد که در این صورت باید از اهالی راه بلد منطقه برای رسیدن به روستا کمک بگیرید. در طول مسیر قبرستان های قدیمی که درختان و گیاهان جنگلی آن ها را فراگرفته قابل مشاهده است که تنها اثری از آن ها باقی مانده و امروز دیگر اهالی رفتگان خود را در این قبرستان ها به خاک نمی سپارند.

دهکده مازیچال کلاردشت
دهکده مازیچال کلاردشت

در کنار زیبایی ها و جاذبه های این روستا می توانید از جنگل‌های زیبای عباس آباد، درختان بلوط، افرا و کاج‌های سوزنی انبوه و صدای پرندگان وحشی درون جنگل لذت ببرید . جنگل هایی که وجودشان نوید بخش آرامش برای مردم است و مکانی امن برای حیوانات . تمام مسیرها و نقاط روستای مازیچال در فصل های مختلف بسیار متنوع و تماشایی است، شاید این مناظر بکر و زیبا را در جایی دیگر از این کره خاکی نتوان یافت. هرفصل با خصوصیات منحصربه فرد خود، منظره ای تازه و متفاوت برای این روستا به ارمغان می آورد. زمستان هایی سرد و پر برف که جاده ها و مسیر ها را سفید پوش می کند .دهکده مازیچال کلاردشت

اکثر گردشگران سفر یک روزه به این روستا دارند و معمولا در این مکان اقامت ندارند.

روستای زیبای مازیچال، روستایی ییلاقی است و کلبه های آن فقط در تابستان قابل سکونت هستند و در فصل های دیگر خالی از سکنه است.

در این دهکده اتاق یا منزلی برای اقامت خود پیدا نمی کنید اما اگر به ماندن در طبیعت علاقمندید، چادر مسافرتی خود را می توانید در قسمتی از این طبیعت بکر برپا کنید؛ فقط توجه داشته باشید که هوای شب بسیار سرد شده و باید کیسه خواب داشته باشید.

و یا اینکه به کلاردشت بروید و از مجموعه های اقامتی آن استفاده کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *