تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه

جاذبه های دیدنی اسلو | نروژ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های اسلو

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی دیدنی های اسلو خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

جاذبه های دیدنی اسلو | نروژ

شهر اُسلو (Oslo) بزرگترین شهر و پایتخت کشور نروژ است. اسلو همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک استان و یک شهرستان نیز به‌شمار می‌آید. اسلو در نروژ در یک آب‌دره و در ورودی تنگه‌ی اسکاژراک واقع شده و توسط کوه‌هایی با جنگل‌های سبز و انبوه احاطه شده است. در نگاه اول، زیبایی اسلو تجلی کاملی از زیبایی‌های طبیعت است. اسلو مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری نروژ است و کانون اصلی بازرگانی، بانکداری، صنایع و کشتیرانی نروژ در این شهر قرار دارد.

موزه کان تیکی در اسلو

از میان دیدنی های اسلو که سالانه گردشگران بسیاری را از مناطق مختلف جهان برای بازدید به‌سوی خود جلب می‌کند، می‌توان به موزه کان تیکی اشاره کرد. موزه کان تیکی به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی اسلو  درواقع نمادی از قایق بادبانی کان تیکی دست‌ساز­ی می‌باشد که هایر دال با استفاده از آن در سال ۱۹۴۷ توانسته است، مسافتی در حدود ۸ هزار کیلومتر را به‌وسیله این قایق دست‌ساز بروی اقیانوس آرام حرکت کند.شما می‌توانید در سفر خود به اسلو از قایق‌های دریای مورداستفاده درگذشته و صنایع‌دستی گوناگونی که در این موزه نگهداری می‌شود بازدید کنید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

موزه اسکی هولمن کولن

با توجه به این‌که هرساله اسکی‌بازان زیادی برای بازدید از دیدنی های اسلو و اسکی در این منطقه زیبا در روزهای برفی زمستان به اسلو در نروژ سفر می‌کنند. شما با مراجعه به این موزه تاریخی که دارای اطلاعات ۴۰۰۰ ساله تاریخی ورزش اسکی می‌باشد، می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با تاریخچه ورزش اسکی و رکوردهای ثبت‌شده اسکی‌بازان مطرح جهان را در اختیار داشته باشید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

همچنین شما می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های توریستی اسلو به قسمت بالایی این سکوی پرش مخصوص اسکی رفته و از ارتفاع بالا زیبایی‌های منطقه جذاب اسلو را در یک نگاه ببینید. هم‌چنین این سکو به‌عنوان یکی از بهترین سکوهای شبیه‌ساز ورزش اسکی المپیک می‌باشد و هرساله قهرمانان اسکی برای تمرین بیشتر و شبیه‌سازی اسکی مسابقات در شرایط مشابه به این منطقه برای اسکی سفر می‌کنند.

قلعه‌ی آکرشوس (Akershus)

آکرشوس قلعه ای تاریخی متعلق به قرن سیزدهم است که از چندین طبقه به اضافه ی یک موزه تشکیل شده است. این قلعه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اسلو است که در سفر به اسلو باید دید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

اکر بریگ (Aker Brygge)

این منطقه که در یک کشتی سازی متروکه ساخته شده است، قلب تپنده‌ی شهر اسلو است. روزها و شب‌های پرجنب‌و‌جوش و پرهیجان این منطقه در کنار معماری زیبا و جالب توجه آن دست به دست هم داده‌اند تا این محدوده، مقصدی محبوب برای گردشگران باشد. این منطقه، روزها و مخصوصا شب های پر هیجانی دارد و معمولا بسیار شلوغ است.از جاذبه‌های زیبای آکربریگه می‌توان به معماری خاص و منحصربه‌فرد این مکان که ترکیب طراحی‌های معماری نوین و قدیمی می‌باشد اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های توریستی اسلو در آکربریگه می‌توان به مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های واقع در این منطقه اشاره کرد که سالیانه توریست‌های زیادی را از سرتاسر جهان به‌سوی خود جذب می‌کند.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

کلیسای جامع اسلو

این کلیسا در سال ۱۶۹۷ پایه‌گذاری شده اما در طول زمان بارها بازسازی و مرمت شده است. برج‌های این کلیسا در سال ۱۸۵۰ بازسازی شده‌اند و فضای داخلی این کلیسا هم اندکی بعد از پایان جنگ جهانی دوم مرمت شده است. از ویژگی‌های مهم این کلیسا می‌توان ورودی اصلی آن را نام برد که درب برنزی مزین دارد. نقاشی‌های سقف این کلیسا را H. L. Mohr نقاشی کرده است. در کنار دیوارهای این کلیسا، بازار اسلو واقع شده است که قدمت آن به سال ۱۸۴۱ برمی‌گردد. اکنون در سراسر این بازار، گالری‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های اشیای عتیقه خودنمایی می‌کند.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

پارک تندیس Vigeland

پارک تندیس Vigeland در اسلو، بزرگترین پارک تندیس جهان است. در این پارک، آثار با ارزشی از Gustav Vigeland که شامل ۶۵۰ تندیس داینامیک برنزی، گرانیتی و آهنی است، وجود دارد. این پارک همیشه باز است.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

آبدره اسلو

اگر قصد گردش در محیط‌های باز را دارید، هرگز آبدره‌ اسلو را از دست ندهید. این آبدره شامل مجموعه جزایری بسیار خوش‌منظره در جنوب شرقی اسلو می‌شود. برخی از این جزایر که تنها چند دقیقه تا اسلو فاصله دارند برای شنا عالی هستند، ولی همه‌ی آن‌ها فضایی عالی برای پیک‌نیک و خوردن ناهار را در اختیار شما قرار خواهند داد. آبدره‌ی اسلو مکانی مناسب برای انواع قایق‌رانی، اردو زدن و یا ماهیگیری است. بازدید از آبدره اسلو تجربه‌ای آرامش‌بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد و این فرصت را خواهید داشت تا از تماشای آب‌های آبی و عمیق این منطقه لذت ببرید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

خانه اپرا اسلو

اینجا خانه اپرای ملی و باله و همچنین تئاتر اپرای ملی نروژ است. ۱۳۶۴ صندلی این خانه اپرا با شیب اغراق شده ساختمان رو به آب، به نظر می‌رسد که هر آن ممکن است به داخل آب بریزند. جنس این بنا از مرمر ایتالیایی و گرانیت سفید می‌باشد. به علاوه اجراهای متعدد، بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از برنامه‌های جالب عمومی و تورهای پشت صحنه و … هم شرکت کنند. البته لازم به ذکر است که یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیز بازدید، قدم زدن روی پشت بام ساختمان خواهد بود.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

موزه‌ی تاریخ طبیعی و باغ گیاه‌شناسی

موزه‌ی تاریخ طبیعی اسلو از چند بخش تشکیل شده است: موزه‌ی زمین‌شناسی، موزه‌ی جانورشناسی و باغ گیاه‌شناسی. این موزه، بزرگترین مجموعه‌ی تاریخ طبیعی در نروژ است. موزه‌ی زمین‌شناسی مجموعه‌ای از سنگ‌های معدنی، فلزهای گران‌بها و شهاب‌سنگ‌ها است. بخش دیگری از این موزه را مجموعه‌ی شگفت‌انگیزی از اسکلت دایناسورها و دایورامای پوشش جانوری نروژ تشکیل می‌دهند. بهتیرن بخش موزه‌ی تاریخ طبیعی، باغ گیاه‌شناسی است که در سال ۱۸۱۴ پایه‌گذاری شده و ۷۵۰۰ گونه‌ی گیاهی مختلف از نروژ و سایر نقاط دنیا در آن نگهداری می‌شود. ۱۵۰۰ نمونه از آنها در باغ زیبای Rock قرار دارند که تعدادی آبشار هم دارد.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *