تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کرمان

آشنایی با دیدنی های شهر تاریخی راین | Rayen 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های راین

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با دیدنی های راین ، شهر تاریخی در استان کرمان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شهر تاریخی راین یکی از شهرهای بسیار زیبا و خوش آب و هوای استان کرمان است که صفای مردمانش زیبایی شهر را دوچندان می کند. این شهر در 110 کیلومتری جنوب شرقی کرمان، بین ماهان و بم بر دامنه کوه هزار (با ارتفاع 4501 متر) قرار دارد. راین شهری است با قدمت تاریخی و تمدن کهن و مردمی پرتلاش و خلاق. راین به سبب قرار گرفتن بر سر راه جیرفت و بندر عباس از قدیم به عنوان یک منزلگاه مطرح بوده و نام راین نیز به همین دلیل بر آن گذارده اند. این نام در ابتدا “راه ین” یعنی نشان دهنده راه نام گذارده اند که به مرور زمان به “ره این” و سپس “راین” تبدیل شده است. هرچند که در برخی سفرنامه ها و برخی کتب تاریخی نام هایی چون رائین، روئین، رائیان و رایین دیده می شود.

ارگ راین کرمان

ارگ راین کرمان به مدت زمان 150 سال محل سکونت افراد زیادی بوده است و این بنا دومین بنای شناخته شده خشتی در کل دنیا می باشد. این ارگ بعد از ارگ بم بنای دوم خشتی می باشد و محبوبیت زیادی در میان طرفدارن آثار تاریخی دارد. ارگ راین کرمان دارای مساحتی بیش از 122.000 متر مربع می باشد و در قسمت جنوب غربی استان کرمان قرار دارد. ارگ راین برفراز تپه ای ساخته شده است که دارای چند برج می باشد. در این ارگ زیبا شاهد وجود کتابخانه، بارانداز، سربازخانه، ساختمان قرنطینه، مسجد و انبار هستیم. این بنای تاریخی یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر کرمان است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دیدنی های راین

آبشار راین

شهر راین یکی از ییلاق های دیدنی استان کرمان است که از مرکز شهر 110 کیلومتر فاصله دارد. این ییلاق از نقاط خوش آب و هوای استان به شمار می رود و در تمام طول سال میزبان مسافران و اهالی شهر است. این ییلاق که در دامنه کوه هزار، بلندترین قله استان و سومین قله ایران قرار دارد و آبشار زیبای راین در این منطقه جاری است.

دیدنی های راین
دیدنی های راین

کوه هزار

در جنوب راین قرار دارد و مرتفع‌ترین قله استان کرمان است. انواع درختان جنگلی از جمله بنه، بادام و ارچن در این کوه رشد می‌کند؛ نوعی گیاه دارویی به نام هزار در دامنه‌های این کوه قرار دارد که علت نام‌گذاری این کوه نیز است.

دیدنی های راین
دیدنی های راین

چشمه های آب معدنی راین 

در مسیر یکی از رودخانه های کوه هزار ، چشمه های آب معدنی از دسته آب‌های کلروره سدیک بی‌کربنات کلسیک سنگین و مشابه آب معدنی اوریاژ ایزر فرانسه وجود دارد . آب این چشمه ها خوراکی نیست اما گفته می شود برای درمان خارجی بیماری های راشیتیسم ، لنفاتیسم و رماتیسم موثر هستند.

دیدنی های راین

دهانه های آتشفشانی

دهانه‌های آتشفشانی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر راین قرار دارند. ۱۴ دهانه آتشفشانی در حوالی روستاهای قلعه حیدر، توتک و قلعه حسنعلی وجود دارند که قطر بزرگ‌ترین آن‌ها هزارودویست متر و عمق آن ۳۰۰ متر است. کارشناسان در ابتدا حدس می‌زدند این گودال‌های بر اثر برخورد شهاب سنگ به وجود آمده‌اند اما با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که این دهانه‌های انفجاری باقی‌مانده آثار آتشفشان‌هایی‌اند که بین پنج تا ده هزار سال پیش در این منطقه فعال بوده‌اند.

دیدنی های راین

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *