تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کرمانشاه

معرفی دیدنی های شهر سنقر | کرمانشاه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های سنقر

شهرستان سنقر یا “سنقر کلیایی” یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است. اگر شهرهای همدان و کرمانشاه و سنندج را به عنوان رئوس یک مثلث در نظر بگیریم شهرستان سنقر کلیایی با مساحتی حدود ۲۲۴۲ کیلومتر مربع تقریباً در مرکز مثلث در شمال شرق استان کرمانشاه واقع شده‌است.

شهرستان سنقر در جلگه همواری واقع شده و اطراف آن را رودخانه، سبزه زار، باغات و بیشه‌زار و کوه‌های دالاخانی(به معنی آشیانه عقاب‌ها) مادیان کوه؛، کمر زرد، بوسوار، زن مرد و…. فراگرفته‌است که تا اواخر تابستان از برف زمستانی پوشیده‌است. این شهرستان از مناطق سراب، فعله گری، کلیایی، کیونانات و فارسینج تشکیل شده‌است. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با دیدنی های سنقر بیشتر آشنا شوید.

بقعه تاریخی مالک سنقر

بقعه تاریخی مالک بر روی تپه ای در مرکز شهر سنقر قرار گرفته و از آثار ارزشمند این شهر و استان کرمانشاه است. بقعه مالک بنایی برجی شکل با پلان هشت ضلعی است. طول اضلاع آن به ۵/۳ متر می رسد. در هر یک از اضلاع این آرامگاه، طاق نماها و قوس هایی جناغی‌شکل قرار گرفته که داخل آن ها به کمک طرح ها و نقوش هندسی آجرکاری شده است. بر روی لچکی قوس ها با کاشی فیروزه‌رنگ تزئیناتی دیده می شود. در طبقه پایینی بقعه مالک، سردابه ای با پوشش گنبدی قرار گرفته است. در این بخش از سنگ هایی تراش خورده استفاده شده، ولی قسمت بالایی آن با آجر بالا آمده است.دیدنی های سنقر


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

امامزاده احمد

امام زاده احمد زیارتگاهی است که در کالبد شهری شهرستان سنقر کلیایی، هم پای آن قدمتی کهن دارد و توجه و دقت در باب آن نمی تواند تنها موید حضور شواهد آشکاری باشد که در این بارگاه به چشم می خورد.این بنا دارای دو ورودی است که یکی در سمت شرقی قرار دارد و به کوچه ای که به خیابان آیت ا… خامنه ای وارد می شود، منتهی می گردد و ورودی دوم در سمت جنوب به خیابان فرمانداری باز می شود. پلان اصلی بنا صورت مستطیلی و با جهت شمالی – جنوبی است و از دو بخش اصلی به نام صحن حرم و صحن جنوبی یا حیاط جنوبی تشکیل شده است صحن حرم که اصلی ترین قسمت بنا را تشکیل می دهد، در شمال بنا قرار گرفته و پوشش آن را گنبدی آجری تشکیل می دهد.دیدنی های سنقر

سراب سنقر 

سراب سنقر در پنج کیلومتری جاده سنقر به کرمانشاه و در مجاور روستای «تازه آباد» قرار دارد. آب آن از زیر کوه سراب به سرعت و با فشار به صورت فواره بیرون می ریزد. آب این سراب در زمستان ها گرم و در تابستان ها سرد است. آب گوارای این سراب، آب آشامیدنی روستاهای اطراف را تأمین می کند و سپس به رودخانه ی قره سو می ریزد.دیدنی های سنقر

سراب گزنهله سنقر

این سراب در شهرستان سنقر، یکی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان است ، که از ویژگی های قابل توجه ای برای سرمایه گذاری برخوردارمی باشد . محورهای گردشگری، جاذبه های کوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی مصنوع ( باغات)، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی از جمله ویژگی های بارز منطقه نمونه گردشگری سراب «گزنهله» است.

قابلیت کوهنوردی، کایت سواری، برگزاری تورهای علمی، انجام تورهای موتور سواری و دوچرخه سواری کوهستان، وجود باغات میوه، فعالیت شکار و طبیعت، وجود چشمه های آب و جویبارهای روان در منطقه، تنوع پوشش گیاهی و نزدیکی به شهرستان سنقر تنها بخشی از مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های منطقه نمونه گردشگری سراب گزنهله است.دیدنی های سنقر

پل نوژی وران

پل نوژی وران در اراضی روستای «نوژی وران» (نجوبران) و بر سر راه بیستون به سنقر قرار دارد و بنای اصلی آن منسوب به دوره صفوی است. این پل آجری به طول پنجاه متر و عرض ۱۰/۴ متر، دارای سه پایه سنگی و دو دهانه‌ است. طاق چشمه جنوبی پل چندین بار فرو ریخته و تعمیر شده است. در آخرین تعمیرات، این طاق را با تیرآهن و آجر به صورت مسطح پوشش داده‌اند. پایه‌های پل نیز سنگی و از سه بخش تشکیل شده است. بخش میانی بیضی شکل و آب شکن‌های مدور دارد بر روی هر یک از پایه‌ها پشت بندی‌های مدور آجری ساخته شده است.

دیدنی های سنقر

آبشار گیشانپسند سنقر

این آبشار زیبا در 35 کیلومتری شهرستان سنقر کرمانشاه و نزدیک روستای ورمقان قرار دارد. فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از آبشار گیشانپسند است به همین دلیل بیشتر گردشگران و طبیعت گردان حتما از این آبشار محلی دیدن می‌کنند.

روستاهای ورمقان و چرمله علیا

این روستاها در فاصله حدود 35 کیلومتری شمال شهر سنقر در مسیر جاده سنقر به همدان واقع شده اند که در فاصله حدود 20 کیلومتری در روستای یوسفجرد مسیر این روستاها از هم جدا می شود. این روستاها به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوههای بدرو پریشان، سرسبزی، مناظر زیبا، چشمه های خروشان، زیبایی شگفت انگیزی را برای گردشگران به وجود آورده اند. حمام تاریخی در روستای چرمله علیا در سال گذشته به ثبت ملی رسید که این مکان تاریخی هم لذت بازدید از این روستاها را دو چندان می کند.

دیدنی های سنقر
دیدنی های سنقر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *