تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایتالیا

دیدنی های سیه نا ایتالیا ، شهری تاریخی و زیبا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های سیه نا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دیدنی های سیه نا ایتالیا ، شهری تاریخی و زیبا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر سیه نا (Siena) شهری دیگر از منطقه باشکوه توسکانی است. جاذبه های توریستی سیه نا در این شهر که با صلابت بافت تاریخی خود را حفظ کرده تا تمدن عظیم خود را به رخ بازدیدکنندگانش بکشاند، بسیار دیدنی هستند. در سیه نا نباید به دنبال مکان های تاریخی گشت، چرا که خود شهر یک مکان تاریخی است. مکانی که کوچه پس کوچه هایش تاریخ ایتالیا را به نمایش میگذارد.

در شهر سیه نا ممکن است که هتل شما یک صومعه، قلعه، سربازخانه، مدرسه و حتی یک کاخ باشد که همین ها هم به نوعی جاذبه های گردشگری سیه نا می باشند. شهری که قرار است تمام آنرا پای پیاده طی کنید و چند روزی را در ایتالیای باستانی سپری کنید.

کلیسای جامع سیه نا

کلیسای جامع سیه نا، یک کلیسای قرون وسطی در شهر سیه نای ایتالیا است. این کلیسا به عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان های این شهر و کشور ایتالیا شناخته می شود که ساخت آن در سال ۱۲۱۵ آغاز و در سال ۱۲۶۳ به پایان رسیده است. این کلیسای مهم به قرون وسطا تعلق دارد و از اهمیت بسیار ویژه ای برخورد است. این مکان هیجان انگیز یکی دیگر از دیدنی های سیه نا است که سالیان زیادی ست نام آن در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده و می درخشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دیدنی های سیه نامیدان دل کمپو سینه نا

یکی از پرهیاهو ترین مکان های دیدنی  شهر سینه نا میدان دل کمپو است که یکی از بهترین معماری غیرمذهبی در ساخت آن به کار رفته و می توان آن را یکی از بهترین میادین اروپا از لحاظ معماری و گردشگری نامید. این میدان زیبا یکی از دیدنی های سیه نا است که در مرکز این شهر واقع شده است و برای مردم ایتالیا به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. در اطراف دل کمپو کافه و رستوران های زیادی وجود دارد که می توانید از غذاهای لذیذ و خوشمزه آن ها استفاده نمایید.

دیدنی های سیه ناپالازو پابلیکو و موزه سیویکو

تالار شهر گوتیک که تقریباً یک سمت کامل از میدان دل کامپو را تشکیل می دهد ، در اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن 14 ساخته شد. نمای سنگ تراورتن و آجر با ردیف پنجره های ظریف و قوس های سر گرد تزیین شده است و در بالای آن نرده ها قرار دارد.

فضای داخلی پالازو پابلیکو به طرز چشمگیری به خوبی محافظت شده است ، نقاشی های دیواری از مکتب Sienese که بینشی از آنچه در ذهن خانواده های سرافراز شهر نشین قرن 14 و 15 بوده است نشان میدهد.

در سالا دلا پیس ، نقاشی های دیواری توسط آمبروجیو لورنزتی دولت خوب و دولت بد با منظره ای از Siena را به تصویر می کشد. در سالا دل مپاموندو یک نقاشی دیواری باشکوه با عنوان ماستا ساخته سیمون مارتینی قرار دارد. در مجاورت این اتاق ، نمازخانه ای با نقاشی دیواری تادئو دی بارتولو قرار دارد. در طبقات فوقانی موزه سیویکو نقاشی و سایر اسناد تاریخ شهر سینه نا ، نقاشی های دوره رنسانس و نمونه هایی از نقره های دوره رنسانس و باروک قرار دارد.

دیدنی های سیه ناتوره دل مانگیا سیه نا

در یک انتهای پالازو پوبلیکو ، توره دل مانگیای باریک و 102 متری ایستاده است ، یکی از برج های برجسته قرون وسطایی. محور آجری باریک با یک بست های نگهدارنده و یک روکش سنگ تراورتن به سمت سکوی بارو بالا می رود. این بنا بین سالهای 1338 و 1348 توسط دو برادر مینوچیو و فرانچسکو دی رینالدو ساخته شده است.

می توانید چند صد پله را به سکویی برای تماشای منظره گسترده از شهر سینه نا و تپه های توسکانی صعود کنید. کاپلا دی پیازا به سبک رنسانس در پایین برج در سال 1352 به لطف نجات این شهر از طاعون سال 1348 ساخته شد.

دیدنی های سیه ناPinacoteca Nazionale (گالری ملی)

پیناکوتکا نازیوناله یکی از ظریف ترین کاخ های سیه نا را در اختیار دارد ، پالازو بونسینیوری در اواخر قرن پانزدهم ساخته شده است . این گالری نمایشی عالی از نقاشی Sienese از قرن 12 تا 16 با تصاویر تقریباً تمام نقاشان شاغل در Siena را ارائه می دهد.

از برجسته ترین موارد می توان به “قرن 13 در لازاروس” و “ورود به اورشلیم” توسط “گویدو دا سیه نا” ، “ویرجین و کودک دوشیو دی بوئونینسگنا” و “مادونا دی فرانچسکانی” ، “مادون تاجگذاری و بشارت” در قرن 14 امبروجیو لورنزتی ، “پتیرو لورنزتی” ، جان تعمید دهنده و تمثیل گناه ، نجات و خانواده مقدس اثر پنتوریچیو اشاره کرد. به دنبال داستان های مصور بکافومی در منبت کاری مرمر کف کلیسای جامع بگردید.

دیدنی های سیه نافاسیاتون سیه نا

یکی از غیر معمول ترین کارها در سیه نا صعود به بالای فاسیاتون است ، نمای ناتمام کلیسای جامع که هرگز ساخته نشده است. ساخت و ساز با شروع طاعون و رکود اقتصادی ناشی از آن کند شد و سرانجام با کشف مشکلات ثبات بخشهایی که قبلاً کامل شده بودند ، متوقف شد.

صعود به بالا از یک پلکان دایره ای باریک و تجربه گیج کننده روی سکو برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، مناسب نیست ، اما از آن بالا نمای کلیسای جامع و حومه سیه نا و توسکان بسیار زیباست.

دیدنی های سیه ناکلیسا سان دومنیکو سینه نا

کلیسای سن دومنیکو ، یک ساختمان آجری به سبک گوتیک سیسترسیان در اصل در سال 1226 ساخته شد اما از آن زمان مقداری تغییر کرده و بزرگ شده است. باروی جنگی ، به سبک کاملاً بیگانه با معماری سیسترسیان ، در سال 1340 ساخته شد. این شبستان هیچ راهرویی ندارد، فقط یک جایگاه مستطیلی محصور برای گروه کر و محوطه بزرگ که به یک جفت کلیسای مجاور راه دارد.

عدم دکوراسیون باعث افزایش تأثیرگذاری در فضا می شود. یک کلیسای طاقدار در خارج از شبستان دارای اولین شباهت شناخته شده به سنت کاترین از سیه نا است ، نقاشی دیواری توسط آندره وانی در حدود 1400 نقاشی شده است.

دیدنی های سیه ناسان فرانچسکو

ساخت کلیسای گوتیک سان فرانچسکو در سینه نا با دستور فرانسیسکان در سال 1326 آغاز شد اما تا سال 1475 به اتمام نرسید. مانند سان دومنیکو ، سان فرانچسکو سبک معماری سفارشات مندیکانت را با یک شبستان بدون راهرو و بدون انتزاع در انتهای شرقی نشان می دهد. و همچنین مانند سان دومنیکو ، برج آن خیلی دیرتر ، در سال 1765 اضافه شد.

فضای داخلی ، با سقف چوبی ، در نوارهای متناوب سیاه و سفید نقاشی شده است که چهره سنگ مرمر کلیسای جامع را به شما یادآوری می کند ، و توسط بنرهای صنف صنایع دستی قدیمی زنده می شود.

دیدنی های سیه ناجشنواره پالیو سیه نا

جشنواره تاریخی پالیو یکی از مشهورترین جشنواره ها در ایتالیا می باشد و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. اگر قصد سفر به ایتالیا و تماشا دیدنی های سینه نا را دارید این جشنواره در تاریخ های تعیین شده می تواند شما را مجذوب عظمت خود نماید. در این جشنواره بزرگ شرکت کنندگان به  مسابقه اسب سواری می پردازند که تیم های این مسابقات از شهرهای مختلف کشور ایتالیا به این جشنواره می آیند.

دیدنی های سیه نا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *