تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


رپورتاژ آگهی, سمنان

گشتی میان همکاری مشترک تاریخ، عرفان، طبیعت؛ دیدنی های شاهرود 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های شاهرود

شاهرود مقصد مناسبی برای کسانی است که به جاذبه های گردشگری یا گشت و گذار در دل تاریخ علاقه‌مندند؛ دیدنی های شاهرود به خاطر تنوع میان طبیعت و تاریخ گردشگران را چند روزی پایبند اقامت در شاهرود می‌کند. آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی، شیخ عمادالدین و شیخ جلال الدین در شاهرود، هم عنوان «مهد عرفان» را به این شهر داده و هم علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، این شهر را صاحب جاذبه‌های معنوی کرده است.

دیدنی های شاهرود

در دل جنگل ابر؛ از جاذبه های طبیعی شاهرود 

شهر شاهرود از پایین به کویر و از بالا به کوه می‌رسد، برای همین به جنگل شاهرود، جنگل ابر می‌گویند، چون بیشتر روزهای سال پوشیده از ابر است. کسانی که پا به جنگل می‌گذارند برای پیاده‌روی، با کمی ادامه مسیر، می‌توانند چند ساعتی را هم میان طبیعت بکر جنگل اولنگ بگذرانند. از جمله تفریحاتی که در سفر به شاهرود و گشت و گذار در جنگل ابر می‌توان به آنها پرداخت به جز پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، عکاسی و پرنده نگری در این منطقه هستند. بهترین زمان سفر به جنگل ابر شاهرود اواخر فروردین تا اواخر خردادماه است چرا که در روزهای دیگر سال به دلیل بارندگی، جاده های دسترسی لغزنده و کمی خطرناک می‌شوند.

روستای ابر نزدیک ترین روستا به جنگل ابر است. بافت خانه های روستای ییلاقی ابر، پلکانی است اما همچنان در روستا برخی به همان شیوه سنتی و قدیمی زندگی می‌کنند و روستا بافت قدیمی و سنتی‌اش را حفظ کرده است. برای دسترسی به جنگل ابر، بهترین گزینه اقامت در روستای ابر است، هر کدام از اهالی روستا راهنمای محلی ای هستند که شما را به سمت دیدنی های شاهرود و جاذبه های گردشگری اطراف راهنمایی و حتی همراهی می‌کنند. برای دیدن جاذبه های طبیعی شاهرود حتما باید از راهنماهای محلی برای گشت و گذار در طبیعت در پیش گرفت تا مشکلی برای گردشگران سفر به شاهرود پیش نیاید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چشمه و آبشار مجن از دیدنی های شاهرود

چشمه‌ مجن هم در فاصله ۲۷ کیلومتری از شمال غربی شاهرود قرار دارد، این چشمه قرمز رنگ است و خواص دارویی دارد. مسیر جویبارهایی که به چشمه می‌رسند هم رنگی است البته به این دلیل که آب اسیدی چشمه انواع مواد معدنی مثل سنگ‌ ها و رسوبات آهن، ماسه‌سنگ‌ و ذغال سنگ را در خود حل می‌کند و با عبور از جویبارها‌، رسوبات را با رنگ‌های گوناگون در بستر خود جا می‌گذارد. آبی که از چشمه مجن می‌جوشد، حدود ۱۳ درجه سانتیگراد دما دارد و از قدیم‌الایام تا به حال، بودن در این آب و دما دلیل دارویی دارد و گفته می‌شود برای درمان بیماری‌های پوستی و استخوانی مفید است.

یکی دیگر از دیدنی های شاهرود، آبشار مجن یا تنگه، آبشاری است در نزدیکی شهری به همین نام در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود. کسانی که بودن در کنار این آبشار را تجربه کرده‌اند می‌گویند صدای قدرتمند آبشار، پیاده‌روی در آب خنک پایین آبشار آن هم به همراه کبک‌هایی که گردشگران را همراهی می‌کنند، تنها بخشی از جاذبه های گردشگری شاهرود است که در این منطقه می‌توان تجربه کرد.

دیدنی های شاهرود

شهر بسطام؛ از دیدنی های تاریخی شاهرود

در فاصله شش کیلومتری از شاهرود، دسترسی به شهر بسطام امکانپذیر می‌شود. شهری قدیمی و باستانی که حالا خیابان‌هایش با چنارهای سر به فلک کشیده پوشیده شده است. این شهر زادگاه ایرج بسطامی است که در زلزله بم جان سپرد، خواننده‌ ای که هرچند آثار زیادی داشت، اما با آهنگ «گلپونه‌‌ها…» ماندگار شد.

شهر بسطام اما از دیرباز شهرت دیگری هم داشته است و آن مقبره بایزید بسطامی است که  از دور میدان اصلی  شهر هم دیده می‌شود. عارفی که مولوی و عطار بارها در مثنوی معنوی و تذکره الاولیا نامش را به نیکی برده‌اند.

مقبره ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه نو خرقان هم مقصد دیگری در سفر به شاهرود برای گردشگری معنوی و عرفانی است.

کسانی که سفر به شاهرود را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، سر زدن به روستای میغان را هم باید در برنامه‌های گشت و گذارشان بگنجانند. روستایی که در 24 کیلومتری شمال شهرستان شاهرود قرار گرفته و اگر بخت یار باشد چشم اندازی از اسب‌های وحشی در مراتع زیبای میغان در آن بسیار دیده می‌شود.

برای اقامت در شاهرود بهترین گزینه اقامت در بومگردی های شاهرود است. بومگردی ها فرصت تجربه زندگی سنتی در این منطقه را برای گردشگران فراهم می‌کنند ضمن این که با کمک راهنماهای محلی امکان گشت و گذار میان جاذبه های گردشگری شاهرود و بازدید از دیدنی های شاهرود به راحتی و با خیال راحت فراهم می‌شود.

خانه روستایی سپیدار در شهر شاهرود و روستای ابر، با حفظ سنت‌های روستایی، به عنوان یک بومگردی منطقه‌ای برای اقامتی دلپذیر امکان رزرو آنلاین از روی سایت مکانچی را دارد. همه چیز در این اقامتگاه شکل سنتی‌اش را حفظ کرده است و با اقامت در این بومگردی، می‌توان گشت و گذار در جنگل ابر شاهرود را با یک راهنمای محلی تجربه کرد و بعد از بازگشت در اقامتگاه، با سفارش غذاهای محلی روستا، طعم متفاوتی از سفر را تجربه کرد.

اقامتگاه بومگردی کوچه باغ نیز یکی دیگر از خانه های بومگردی شاهرود است. بومگردی کوچه باغ نیز برای اقامت در شاهرود یکی از گزینه های انتخابی است. این اقامتگاه هم روی سایت مکانچی صفحه اختصاصی دارد و می‌توان با بررسی امکانات بومگردی برای رزرو آنلاین اقامتگاه بومگردی در شاهرود از روی سایت مکانچی اقدام کرد.

دیدنی های شاهرود


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *