تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دانمارک

جاذبه های دیدنی کپنهاگ ، پایتخت کشور دانمارک | Copenhagen 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های شهر کپنهاگ

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دیدنی های شهر کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر گپنهاک پایتخت کشور دانمارک می باشد که بزرگ ترین شهر در این کشور عنوان گرفته است. زندگی در این شهر آرام که در قسمت اسکاندیناوی قرار گرفته مثل شهر های اروپایی با فرهنگ منحصر به فرد خود که مکانی مناسب برای گردشگری و بازدیدکنندگان می باشد.

کل شهر را می توان با دوچرخه سواری پیمود که در کنار خانه های رنگی و دریای دارای کشتی بی نظیرش واقعا خاطره انگیز و رمانتیک است. شهر کپنهاگ با همجواری ساحل، بسیار جذاب می باشد. این شهر رستوران های معروف و شلوغی دارد که بر اساس گفته ها انقلاب غذایی نوردیک از آن جا شروع شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قصر کریستین برگ (Christiansborg Palace)

کاخ کریستین برگ همواره تاریخ ۸۰۰ ساله‌ی خود را به رخ می‌کشد و امروزه خانه پارلمان، دفتر نخست‌وزیری و دیوان عالی دانمارک در آن قرار دارد. علاوه بر این، بعضی قسمت‌های کاخ توسط خاندان سلطنتی استفاده می‌شود و خوشبختانه همچنان برای بازدید عموم باز است.

می‌توانید سری به استحکاماتی بزنید که توسط اسقف «آبسالون» (Absalon) در سال ۱۱۶۷ بنا شد. ویرانه‌های قصر آبسالون و دژ قرون وسطایی (که گردشگران می‌توانند آنها را مشاهده کنند) زمانی کشف شدند که قصر کنونی در حال ساخت بود.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

موزه ملی دانمارک (National Museum of Denmark)

از پارک تیوولی که به سمت وسترگید بروید با ده دقیقه پیاده روی به موزه ملی دانمارک در شهر کپنهاگ می رسید. این موزه برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ دانمارک بسیار جذاب خواهد بود. سکه های قدیمی و سنگ های باستانی از جمله مواردی هستند که در این موزه می توانید بیابید.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

باغ تیوولی (Tivoli Gardens)

این پارک و باغ تفریحی، دومین پارک قدیمی دنیا است و درست در مرکز شهر کپنهاگ واقع شده است. در این پارک امکانات سوارکاری، رستوران‌های متعدد، بازی‌ها و کارناوال‌ها و نمایش‌های فضای باز وجود دارد که از آن‌ها لذت خواهید برد.

اگر ساعات اولیه‌ی شب به این پارک سر بزنید، منظره‌ی شبانه‌ی آن با هزاران لامپ روشن یکی از به‌یادماندنی‌ترین بخش‌های سفر شما خواهد بود.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

منطقه Kastellet کپنهاگ

از جذاب ترین دیدنی های کپنهاگ می توان به وجود پری دریایی در کنار اسکله که زیبایی بی همتایی دارد اشاره کرد. Kastellet و پری دریایی در یکی از افسانه های قدیمی دانمارک بوده که مجسمه ای از جنس برنز می باشد.

قدیمی ترین نقطه شهر که متعلق به سال ۱۶۲۵ است مجموعه این مجسمه است که در سال ۱۹۱۳ بر داستان افسانه ای بیان شده و طبق آن طراحی شده است.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

گالری ملی دانمارک (The National Gallery of Denmark)

گالری ملی یکی از بزرگ ترین مجموعه های هنری دانمارک است که به طور همزمان ۱۷۰۰ اثر هنری را به نمایش عموم می گذارد. سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از این گالری به کپنهاگ سفر می کنند.

این نمایشگاه در خود آثار نقاشی را به نمایش می گذارد که عمر بسیاری از آن ها بسیار بالا است و از اساتید هنری در سراسر جهان از جمله پیکاسو و یا ادوراد منچ یه جای مانده است.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

برج گرد از نقاط دیدنی کپنهاگ (The Round Tower)

این برج و رصدخانه‌ی مدور، قدیمی‌ترین رصدخانه‌ی فعال در اروپا است. زمانی که کریستین چهارم دانمارک این برج را ساخت، این کشور به خاطر دستاوردهایش در زمینه‌ی نجوم و تیکو براهه (Tycho Brahe) منجم معروف، در دنیا شناخته شده بود.

زمانی که این منجم در سال ۱۶۰۱ از دنیا رفت، پادشاه برای ادامه‌ی تحقیقات وی، این برج را ساخت. امروزه ستاره‌شناسان آماتور و گردشگران از این رصدخانه استفاده می‌کنند. رصدخانه با سکویی خارجی احاطه شده که نمای زیبایی از بخش‌های قدیمی شهر کپنهاگ را به نمایش می‌گذارد.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

اسکله نیهوان گپنهاگ (Nyhavn Harbor)

اسکله نیهاون یکی از جذاب‌ترین دیدنی های دانمارک به شمار می‌رود که در شهر کپنهاک قرار دارد و هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. قدمت این اسکله به قرن 17 میلادی می‌رسد و مرکز تفریحات و خوش‌گذرانی مردم کپنهاگ محسوب می‌شود.
آنچه امروزه باعث محبوبیت و شهرت اسکله نیهاون به شمار می‌رود، خانه‌های رنگارنگ آن است که چشم‌انداز زیبایی به اسکله بخشیده است.  قایق‌سواری از دیگر تفریحات موجود در این اسکله محسوب می‌شود که لذت سفرتان را دو چندان خواهد کرد.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

قلعه آمالینبرگ کپنهاگ (Amalienborg Castle)

کمتر از یک و نیم کیلومتر از قلعه «روزنبرگ» (Rosenborg) در محله «فردریکشتاین» (Frederiksstaden) می توانید خواهرخوانده ی قلعه روزنبرگ، یعنی کاخ املین بورگ (امالین بورگ) را پیدا کنید که در کنار اسکله ی باغ قرار دارد.

۴ قصری که در این منطقه رو به میدان قرار دارند در ابتدا برای نجیب زادگان کپنهاگ ساخته شده بودند اما بعد از آتش سوزی که در کاخ کریستین برگ در سال ۱۹۷۴ صورت گرفت توسط خانواده سلطنتی تصرف شد. این کاخ نام خود را از ملکه «سوفی آمالی» (Sophie Amalie) گرفته، کسی که تابستان ها به این کاخ مجلل نقل مکان می کرد.

کاخ در سال ۱۶۸۹ در یک آتش سوزی از بین رفت. این منطقه طراحی شد تا مدلی باشد از جامعه دانمارک که در آن پادشاه در مرکز و خانواده های اشرافی در کنار او قرار دارند. امروزه ملکه مارگارت دوم و خانواده ی او در طبقه ی دوم قصر کریستین نهم زندگی و از قصر «مولت» (Moltke) برای ملاقات های رسمی استفاده می کنند. سربازان گارد سلطنتی با کلاهی از پوست خرس و یونیفرمی به رنگ آبی (در جشن ها به رنگ قرمز، سفید و آبی) جز نمادهای منحصر به فرد شهر هستند.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

کاخ رزنبرگ (Rosenborg Palace)

قصر رزنبرگ در سال 1606 میلادی به عنوان یک خانه تابستانی ساخته شد که نمونه بسیار خوبی از معماری قرن هفدهم اروپایی است که افکار مسیحیت در آن به خوبی مشاهده می شود.

بسیاری از بناهای قرن هفدهم در کپنهاگ بر اساس سبک معماری رنسانس هلندی ساخته می شدند که قلعه روزنبرگ نیز یکی از آنهاست. خوب است بدانید که روزنبرگ را به عنوان باغ قلعه نیز می شناسند زیرا این بنا دارای یک باغ بسیار زیباست.

در حال حاضر این کاخ قدیمی ترین قصر سلطنتی موجود در دانمارک است و نگهبانانی وجود دارند که از آن حفاظت می کنند. امروزه به صورت سالانه 2.5 میلیون گردشگر از قلعه روزنبرگ بازدید می کنند.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ

منطقه خرید میل کپنهاگ (Strget Shopping Mile)

Strget Shopping Mile حدود پنج دقیقه از کریستینسبورگ فاصله دارد که شما را به مغازه های و بوتیک و رستوران و کافه برساند. اسم دیگر این منطقه که از دهه ۱۸۰۰ به جا مانده (Strget) است که دارای خیابان ها و تقاطع های فراوانی می باشد.

همینطور که در حال گشت و گذار هستید به سمت میدان تالار شهر کپنهاگ نزدیک تر خواهید شد و گزینه های خرید بهتری را پیدا می کنید.

دیدنی های شهر کپنهاگ
دیدنی های شهر کپنهاگ


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *