تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

بهترین جاذبه های قائمشهر ، مازندران | Qaemshahr 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های قائمشهر

قائم‌شهر یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که در ناحیهٔ البرز مرکزی این استان قرار گرفته است. شهرستان قائم‌شهر از سمت شمال و شمال غرب به شهرستان جویبار و شهرستان بابلسر و دریای مازندران (دریای خزر)، از سمت جنوب به شهرستان سوادکوه، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری محدود می شود. شهرستان قائم شهر به لحاظ دارا بودن تپه‌ها و مجموعه‌های باستانی و تاریخی از ارزش تاریخی فراوانی برخوردار است. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با بهترین جاهای دیدنی قائمشهر بیشتر آشنا شوید.

تپه باستانی گردکوه

تپه گردکوه سه تپه بزرگ باستانی در روستای جمنان است که عمر آن به هزاران سال قبل برمی‌گردد. داستان‌های زیادی از این‌ تپه‌ها و نقش‌شان در حمله اعراب نقل می‌شود. برای مثال تپه بلند آن مثل یک دژ نظامی بوده که از قائم شهر محافظت می‌کرده‌است. در این تپه حتی اشیایی مربوط به دوره ساسانی و اشکانی هم پیدا شده است. بعضی از مردم از دیگر تپه‌های قدیمی این شهر هم دیدن می‌کنند. مثلا در تپه طالقانی که یک اسکلت سگ ۳هزار‌ساله کشف شده که به نظر باستان‌شناسان احتمالا این سگ از حرمت و جایگاه خاصی برخوردار بوده است.

دیدنی های قائمشهر


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل بالا تجن

این پل از آثار تاریخی و مکان های دیدنی قائمشهر است و در زمان قاجاریه تأسیس شده است این پل در مرکز روستای استرآباد قام شهر واقع شده است و به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های قائمشهر

آببندان ساروکلا قائمشهر

آببندان ساروکلا منطقه ای سرسبز و دیدنی همراه با دریاچه مصنوعی آببندون/آببندان یکی از جاذبه‌ها و مناطق طبیعی و گردشگری قائمشهر است و با وسعتی ۱۰هزار متری در ضلع شرقی روستا کوهساران قرار دارد.در کنار آبگیر مزارع شالیزار و چمنزارها به اضافهٔ باغ‌های مرکبات که از میوه‌های بومی استان مازندران به شمار می آید به وفور مشاهده می‌شود.

دیدنی های قائمشهر

سد زمزم

سد زمزم (سد برنجستانک) سدی از نوع خاکی با هسته رسی واقع در هشت کیلومتری جاده قائمشهر به تهران در روستای برنجستانک در حریم منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس است. طول این سد ۲۴۲ متر، عرض آن ۱۰ متر و ارتفاعش از کف پی ۳۲ متر بوده و حجم آن ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مکعب می‌باشد. این سد به منظور ذخیره‌سازی آب و استفاده از آن در مواقع کم‌آبی برای تامین آب در ۱۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای پایین‌دست سد، احداث گردیده‌ است. فضای جنگلی و قرار گرفتن سد زمزم یا همان سد برنجستانک فضای زیبایی را برای گردشگران فراهم آورده است. که می تواند فضای شاد و نابی را برای علاقمندان به طبیعت ایجاد کند.

دیدنی های قائمشهر

جنگل کوتنا قائمشهر

جنگل کوتنا در روستای زیبایی به همین نام به معنی «کوه تنها»، در جنوب‌شرقی شهر قائم‌شهر قرار گرفته است. جاده رسیدن به این جنگل از دشت‌ها و شالیزارهای زیبا و دلنوازی برخوردار بوده که زیبایی‌های آن را دو چندان کرده است. همچنین وجود رودخانه‌ای که از میان این جنگل کم‌نظیر می‌گذرد، نظر هر طبیعت‌گردی را به این فضای جنگلی اسرارآمیز جلب می‌کند.

دیدنی های قائمشهر

تالاب کرچنگ

روستای کرچنگ در قائم‌شهر بسیار زیبا و دیدنی است. در این روستا تالابی با همین نام در دل جنگل قرار دارد که دارای منظره‌ای تماشایی است. وجود درختان در تالاب و تماشای جانوران در آب از ویژگی‌های این مکان طبیعی و زیباست. تالاب کرچنگ از جمله مکان‌های دیدنی است که به دلیل زیبایی محیط و هوایی مساعد گرد‌شگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

دیدنی های قائمشهر

خیبوس، جنگلی حفاظت شده قائمشهر

این منطقه در سال 1378 به عنوان یکی از مناطق چهارگانه­ی حفاظت محیط زیست کشور اعلام شد. جنگل­های هیرکانی و توده­های شمشاد  در این منطقه از علل اهمیت آن هستند. غیر از این درختانی همچون ممرز، راش، ملچ، انجیلی و توسکا نیز در این بخش وجود دارند. همچنین حیواناتی چون پلنگ، توکای گلو سیاه، توکای پشت بلوطی و مرال نیز در این منطقه زیست می­کنند که حفاظت از آن­ها لازم است.

دیدنی های قائمشهر
جاهای دیدنی قائمشهر

چشمه آب معدنی هزارون قائمشهر

چشمه هزارون در روستای واسکس قائمشهر و در مجاورت امامزاده زکریا خودنمائی می کند به عبارتی یک جاده فرعی از مسیر اصلی تهران ـ شمال منشعب شده و به طرف شرق امتداد یافتع و پس از حدود یک و نیم کیلومتر به روستای واسکس قائم شهر می‌رسد. چشمه هزارون با مقدار آب یک و نیم لیتر در ثانیه در مجاورت امامزاده زکریا خودنمائی می کند. وجود یک آبشار کوچک، درختان بلند قدیمی، از جاذبه‌های مهم قائمشهر است که بویژه در فصل تابستان پذیرای خیل عظیم علاقمندان به طبیعت و آرامش و گردشگران فراوانی است. آب این چشمه به لحاظ وجود مواد معدنی برای درمان بیماریهای پوستی و امراض استخوانی مفید می‌باشد و بنا به اعتقاد بومیان، آب آن شفادهنده است.

پارک جنگلی تلار

این پارک در انتهای مسیر موسوم به جاده نظامی در ورودی غربی قائم شهر در انتهای جاده بابل و قبل از پل ارتباطی قائم شهر به بابل که برروی رود تلار ساخته شده به طرف جنوب از جاده اصلی جدا شده و در موازات رود تلار امتداد می یابد. در طی مسیر نیز مناظر طبیعی زیبائی وجود دارد که مهمترین آن یک دریاچه زیبا در حاشیه جاده میباشد . پارک جنگلی تلار با وسعت فراوان درختان قدیمی و آرامشی دل انگیز پذیرای گردشگران است.

دیدنی های قائمشهر
جاهای دیدنی قائمشهر

مقبره سید ابوصالح قائمشهر

مقبره سید ابوصالح، یکی از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهر قائم‌شهر است. این مقبره، بنایی آجری و چهارگوشه است که نمای بیرونی آن دارای تزییناتی از نقش‌های هندسی و سروهای تجریدی از گچ است. درب ورودی مقبره سید ابوصالح نیز کنده‌کاری شده و روی آن حدیثی به همراه نام بانی و نجار آن نگاشته شده است. در وسط این مقبره صندوق و ضریح چوبی وجود دارد که متعلق به سال ۱۳۲۴ هجری قمری است و کتیبه آن با خط نسخ نوشته شده و شامل تعدادی آیات قرآنی، شعر، حدیث و همینطور نام بانی این صندوق که نیز می‌شود.

دیدنی های قائمشهر
جاهای دیدنی قائمشهر

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *