تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی, قشم, کیش

بهترین جاذبه های گردشگری کیش و قشم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های قشم و کیش کدامند ؟

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین دیدنی های قشم و کیش سخن خواهیم گفت پس در ادامه با ما همراه باشید 

در فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار یکی از محبوب‌ترین شهرها نزد گردشگران جزایر زیبای کیش و قشم هستند. کیش را مروارید خلیج‌فارس نامیده‌اند و قشم را جزیره عجایب هفتگانه. دیدنی‌های کیش و قشم آن‌چنان پر تعدادند که احتمالا در یک سفر چند روزه فرصت کافی برای بازدید از همه آن‌ها را نداشته باشید. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر به جزیره کیش یا قشم با مهم‌ترین جاذبه‌های این جزایر آشنا شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. در این مطلب  تعدادی از زیباترین مکان‌های دیدنی‌ جزایر قشم و کیش را معرفی می‌کنیم.

 دره ستارگان

طبیعت شگفت‌انگیز قشم را جزو عجایب هفت‌گانه می‌دانند. یکی از این شگفتی‌ها دره ستارگان و یا به زبان محلی‌ها استاره کفته است. اگر از قشم با ماشین به سمت ساحل جنوبی بروید بعد از حدود پنجاه دقیقه به روستای برکه خلف می‌رسید. با رفتن به راه خاکی شمال روستا پس از چند دقیقه به یکی از حیرت‌انگیزترین مناظری می‌رسید که ممکن است در ایران با آن روبه‌رو شود. این دره پر است از تندیس‌ها و ستون‌های ماسه‌ای و سنگی با اشکالی عجیب و غریب. محلی‌ها اعتقاد دارند این اشکال عجیب بر اثر سقوط ستاره‌ای از آسمان سر از خاک برآورده‌اند. آن‌ها همچنین این دره را محل رفت‌وآمد اجنه می‌دانند. اما دره ستارگان که بخشی از ژئوپارک قشم است و در یونسکو نیز ثبت شده، نه محل رفت‌وآمد اجنه است و نه سقوط ستاره. این اشکال عجیب‌وغریب بر اثر فرسایش خاک، باد و باران و تغییزات جوی به‌وجود آمده‌اند. این دره شگفت‌انگیز و تاحدی ترسناک، شب‌ها نیز زیبایی خاصی دارد.

در سفر به قشم اگر خواستید در هتل بمانید بد نیست به صفحه رزرو هتل های قشم با تخفیف نگاهی بیاندازید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 

دیدنی های قشم و کیش
دیدنی های قشم و کیش

 جزایر ناز

جزایر اطراف قشم تا همین چند سال پیش ناشناخته بودند و کمتر کسی برای مسافرت به آن مناطق می‌رفت. اما به‌لطف گسترش شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌های جزایر هنگام و ناز و هرمز بر محبوبیت این مناطق نزد گردشگران افزوده شد. جزایر ناز حدود ۳۲ کیلومتر با قشم فاصله دارند و از دو جزیره به مساحت سه هکتار تشکیل شده‌اند. ویژگی خاص این دو جزیره این است که در زمان مد از ساحل فاصله می‌گیرند و در زمان جزر به ساحل وصل می‌شوند. می‌توانید فاصل ساحل تا جزیره‌ها را پیاده بروید و از دیدن چانواران دریایی مثل خرچنگ‌ها، ستاره‌های دریایی و ماهی‌ها را که تا چند دقیقه قبل زیر آب بودند و تازه مشخص شده‌اند ببینید. می‌توانید سه ساعت بعد از جزر به جزایر ناز بروید و حتما باید یک ساعت بعد از مد برگردید. یعنی در مجموع فقط چهار ساعت برای لذت بردن از زیبایی های این جزایر وقت دارید. در این چهار ساعت می‌توانید از تفریحان هیجان‌انگیز جزیره مثل شترسواری، غواصی، پاراگلایدر سواری، جت اسکی و قایق‌سواری لذت ببرید

دیدنی های قشم و کیش
دیدنی های قشم و کیش

 

 جنگل حرا

یکی دیگر از دیدنی‌های زیبا و عجیب‌وغریب قشم جنگل‌های حرا در قسمت شمالی جزیره هستند. درختانی که با بالا رفتن آب زیر آب می‌روند و و با پایین آمدن آب پدیدار می‌شوند. محیط مرطوب این جنگل‌ها بستر مناسبی را برای زندگی مرغان ماهی‌خوار، فلامینگو و مرغان دریایی است.

دیدنی های قشم و کیش
دیدنی های قشم و کیش

جزیره هنگام

یکی دیگر از جزایر زیبای قشم، جزیره هنگام است که با قشم حدود ۴۵ دقیقه فاصله دارد. هنگام جزیره بکری است که اخیرا به دلیل ساحل صخره ای، لاک‌پشت‌ها و دلفین‌هایش شهرت زیادی پیدا کرده. بازارچه محلی و سمبوسه‌های خوشمزه‌ای که زنان جنوبی درست کرده‌اند و حال‌وهوای جنوب و مردم باصفا و خون‌گرمم و مهربانش نیز کم از جاذبه‌های طبیعی ندارد.

دیدنی های قشم و کیش

دیدنی های قشم و کیش

 جزیره هرمز

هرمز جزیره خاک‌های رنگی است. آبی آب‌های بیکران خلیج فارس با خاک قرمز رنگ هرمز تضاد زیبا و خیره‌کننده‌ای ساخته است. هرمز مثل کیش قشم پر از هتل و مرکز خرید نیست و هنوز هم تا حد زیادی بکر و دست‌نخورده است و اثری از زندگی شهری وجود ندارد.

دیدنی های قشم و کیش
دیدنی های قشم و کیش

در کیش کجا را ببینیم؟

پارک ساحلی مرجان

یکی از زیباترین ساحل‌‌های کیش پارک ساحلی مرجان در شرق جزیره است. محوطه این پارک پر است از آلاچیق‌ها زیبا. هم‌چنین پیست دوچرخه‌سواری و تفریحات دریایی مثل امکانات غواصی، جت اسکی، شاتل و پاراسل. زیبایی خیره‌کننده ساحل مرجان‌ها به‌خاطر مرجان‌هایی است که پس از مردن به‌صورت سنگ‌های اسفنجی با روزنه‌های ریز در آمده‌اند. ساحل مرجان‌ها اسکله کوچکی نیز دارد که می‌توانید از طریق آن به میان آب‌های سواحل مرجانی بروید.

کیش، جزیره گرانی‌ست و برای پایین آمدن هزینه‌های اقامت می‌توانید به صفحه رزرو هتل در کیش بروید.

دیدنی های قشم و کیش
دیدنی های قشم و کیش

پارک دلفین‌ ها

پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین‌ها در ایران است. مجموعه توریستی پارک دلفین‌ها با مساحت صد هکتار در جنوب شرقی کیش قرار دارد. علاوه بر استخر دلفین‌ها این مجموعه فضای سبزی با انواع گیاهان و پرندگان، سالن آمفی‌تئاتر و سفره‌خانه سنتی دارد. در پارک دلفین‌ها علاوه بر دلفین برخی از دیگر گونه‌های  پستانداران دریایی مثل شیر دریایى شمالى، شیر دریایى جنوبى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن نگهداری می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند از هنرنمایی دلفین‌های باهوش و جذاب و دیگر پستانداران دریایی بازدید کنند.

دیدنی های قشم و کیش
دیدنی های قشم و کیش

آکواریوم کیش

اگرچه امکانات غواصی در کیش فراهم است اما برای دیدن دنیای زیر آب و ماهی‌ها و موجودات دریایی و مرجان‌ها غواصی راه مناسبی برای همه نیست. خیلی‌ها از غواصی می‌ترسند و خیلی‌ها هم از هزیه بالای آموزش غواصی. اگر از این دسته افراد هستید برای سفر به دنیای شفگت‌انگیز زیر آب می‌توانید به آکواریوم قشم بروید. آکواریوم کیش که به شکل کشتی است  دو آکواریوم دارد: یکی مخصوص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ مخصوص خلیج فارس، تمساح و مارها و دیگری ماهی‌های تزیینی که تعدادشان از ۷۰ نوع بیشتر است.

این مطلب توسط اسنپ‌ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ، به‌روزترین مرجع گردشگری در ایران است که از طریق آن می‌توانید به طور آنلاین هتل و بلیط هواپیما رزرو کنید. رزرو هتل از طریق اسنپ‌تریپ برای شما بسیار ارزان تمام می شود

دیدنی های قشم و کیش


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *